برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-01-03

نویدنو 13/10/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما به عنوان فعالان مدنی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایرانی با اعلام همبستگی با مردم و نیروهای مترقی افغانستان این ترورهای هدفمند و برنامه ریزی شده را محکوم می کنیم. جنبش چپ ایران در کنار جنبش های کارگری، دانشجویی، زنان و همه جنبش های ترقیخواه، خود را در کنار مردم افغانستان می داند و هشدار می دهیم که اشک تمساح عاملین این قتل ها و ترورهای هدفمند هرگز ریاکاری آنان را توجیه نمی کند.

     

 

 

 

 

اعلام همبستگی جمعی از کنشگران رسانه‌ای، کارگری و سیاسی ایران با فعالان سیاسی و اجتماعی افغانستان

«ما قتل های هدفمند فعالان سیاسی و مدنی افغانستان را قاطعانه محکوم می کنیم»

در طی هفته های اخیر در سراسر افغانستان به صورت مشخص و هدفمند بسیاری از فعالین مدنی و سیاسی مستقل، روزنامه نگاران، فعالین جنبش زنان، شخصیت های صلح طلب و مخالف حکومت های شراکتی و معامله گرایانه جنگ سالاران، تکنوکرات های وابسته و طالبانیسم ترور شده اند. تمام این ترورها به خلاف نوع خشونت های سال های اخیر کاملا برنامه ریزی شده و بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است و تاکنون از سوی دولت کابل، گروه طالبان، جنگ سالاران و مهم تر از همه ایالات متحده آمریکا تنها به هشدار و محکوم کردن ترورها بسنده شده و هیچ اقدام واقعی برای بازدارندگی انجام نشده است. این ترورها هم زمان با مذاکرات موسوم به صلح بین دولت اشرف غنی، طالبان و خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در حال انجام است و بر اساس تجارب قبلی در منطقه خاورمیانه و از جمله مورد مشخص عراق که در جریان سرنگونی دولت بعثی صدام حسین بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان این کشور با ترورهای هدفمند کشته شدند، این واقعیت خود را به رخ می کشد که برای بسترسازی جهت تغییرات برنامه ریزی شده در حوزه حکمرانی می بایست نیروها و شخصیت های مستقل، دمکرات، حامی عدالت اجتماعی و تاثیرگذار از صحنه حذف شوند.

ما به عنوان فعالان مدنی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایرانی با اعلام همبستگی با مردم و نیروهای مترقی افغانستان این ترورهای هدفمند و برنامه ریزی شده را محکوم می کنیم. جنبش چپ ایران در کنار جنبش های کارگری، دانشجویی، زنان و همه جنبش های ترقیخواه، خود را در کنار مردم افغانستان می داند و هشدار می دهیم که اشک تمساح عاملین این قتل ها و ترورهای هدفمند هرگز ریاکاری آنان را توجیه نمی کند. از همه مردم ایران و فعالان سیاسی ـ اجتماعی جامعه ایرانی دعوت می کنیم در کنار مردم افغانستان به عنوان کشور همسایه و حوزه تمدنی مشترک قرار گرفته و حامی خواهران، برادران، دوستان و رفقای خود باشند. به  نیروهای دمکراتیک، ترقیخواه، صلح طلب و عدالتخواه افغانستان این پیام را می دهیم که تنها نیستند و ما در کنار شما هستیم.

ما افغانستان و فعالان سیاسی ـ اجتماعی این کشور را تنها نخواهیم گذاشت، درودهای صمیمانه و حمایت های قاطع ما را بپذیرید. در کنار مردم و دوستان خودمان در سرزمین فاجعه زده افغانستان هستیم.

زانیار شاکر- هاشم سالکی- حوریه فرج زاده طارانی- آرش مینهاس- مرضیه درزی- سیامک طاهری- رحمت خاتمی فرد- ناصر حسینی- اسدالله کشتمند- امیر غلامپور- سکیه فلاح- رامان ساعدی- سیمین کاظمی- ابراهیم ذکری- مرادعلی دادفر- سعیده منتظری- محسن زمانی- صدیقه اکبری- کیاندخت مسعودی- محسن حکیمی- حسین- داود جلیلی- اردشیر زارعی- فریبرز مسعودی- یحیی قاری- مسعود امیدی- حسین اکبری- رامش سید- طلیعه حسنی- شوشو سلطان- عبداله سپهر سرند- فرهاد روحی- کاوه اخوان- راحله فرج زاده طارانی- حسن فرزان- دهلی رجا- فرید مرجایی- حمید نوری تبار- مسعود نورمحمدی- مرتضی حسنی- سیما فرهودی- مجید راد- خدیجه مقدم- هادی ابراهیمی- محمد بحرانی- عبدی- علی نورالدین- نجاتی- فاطمه گوارایی- بتول کبریایی- داریوش سالک- احمدی- مالکی- عبداله م- فخری ضابطی- فروغ اسد- طاهریان- کیانوش سیاری- نوشین سیاری- علی دهقان- اسدپور- غلامحسین لک- فرزانه مینویی- ل طهرانی- عباس ملکی- فریده روغنی- سیامک سیگارودی- طبا- ر عادلی- فرج‌الهی- تابش- م خدایی- سیاوش تهمورس- کیان ارثی- بیکی- فرهودی- صابری- صدرایی- علی خزلی- ف مسعود- هادی سعادتی-  تقی حاجی- داریوش- یحیی- ف الماسیان- م بختی- قابسی

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست