برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-12-24

نویدنو 04/10/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • چنانچه به این مطالبه‌های برحق بی‌توجهی شود، این حق و گذشتن از مرزهای رعایت پروتکل‌ها را با همه خطرات ناشی از آن به جان خریده و با استفاده از هر شیوه‌ی ممکن و مقدور، فریاد اعتراض خود را سر خواهیم داد.

 

 

 

بیانیه مطالباتی بازنشستگان

 

ما امضا کنندگان این بیانیه‌ی مطالباتی، در این شرایط بحرانی ناشی از ادامه‌ی شیوع بیماری کرونا و برای کنترل این بلای جان‌سوز، که اصلی ترین معضل سلامت روز کشور ما و خصوصا بازنشستگان است از حضور در خیابان اجتناب کرده و تنها بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواسته‌های خود را از این طریق به گوش دولت و مسوولان می‌رسانیم؛ و با امضای این بیانیه‌ی مطالباتی، ضمن نشان دادن اعتراض خود نسبت به شرایط ناگواری که برای ما رقم زده‌اند، این خواست‌ها را به شرح زیر اعلام می‌داریم و چنانچه به این مطالبه‌های برحق بی‌توجهی شود، این حق و گذشتن از مرزهای رعایت پروتکل‌ها را با همه خطرات ناشی از آن به جان خریده و با استفاده از هر شیوه‌ی ممکن و مقدور، فریاد اعتراض خود را سر خواهیم داد.

" چنانچه به این مطالبه‌های برحق بی‌توجهی شود، این حق و گذشتن از مرزهای رعایت پروتکل‌ها را با همه خطرات ناشی از آن به جان خریده و با استفاده از هر شیوه‌ی ممکن و مقدور، فریاد اعتراض خود را سر خواهیم داد. "

خواسته‌های ما بازنشستگان به شرح زیر است:

۱- نرخ سبد اعلام شده در اوایل سال از سوی شورای عالی کار حدود ۵ میلیون تومان برآورد شده است و این درحالیست که گرانی و تورم روز به روز افزایش می‌یابد و مستمری بازنشستگان پاسخگوی هزینه‌های معمول و جاری زندگی نیست. ما خواهان افزایش مستمری بازنشستگان با لحاظ کردن نرخ واقعی تورم هستیم.

۲- با متناسب سازی!!! مستمری‌ها تنها بخش بالایی مستمری‌بگیرها مورد عنایت قرار گرفته است. ما خواهان اجرای متناسب سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت خانوار در نیمه دوم سال ۹۹، و برابر با حقوق حداقل بگیران و میانه بگیران بازنشستگان کشوری، زیرنظر نمایندگان واقعی بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم. ما تبعیض در ضوابط متناسب سازی وهمسان سازی درمیان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را نمی‌پذیریم.

۳- دولت جمهوری اسلامی میلیاردها تومان به صندوق‌های بازنشستگی و بویژه به صندوق سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. براساس گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بر مبنای ارزش واقعی روز، تا پایان سال ۱۳۹۸ به ۲۹۴‌هزار‌و ۴۰۵ میلیارد تومان رسیده است. دولت باید بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی و بویژه به صندوق سازمان تامین اجتماعی بپردازد تا منابع لازم برای تامین هزینه‌ی بهداشت و درمان کلیه بیمه شدگان و همچنین پرداخت مستمری‌ها تامین گردد.

۴- ما با هرگونه واگذاری منابع صندوق‌های بازنشستگان از سوی دولت که در واقع خیانت در امانتی است که به دست حکومت‌گران سپرده شده است مخالفیم و خواهان توقف بی‌چون و چرای واگذاری‌ها در قالب بودجه‌ریزی دولتی هستیم

۵- ما خواهان ابقای شورای عالی تامین اجتماعی با حضور نمایندگان واقعی کارگران و بازنشستگان هستیم و ادامه مدیریت به شیوه هیئت امنایی را متضاد با منافع کارگران و بازنشستگان می‌دانیم

۶ - ما کانون‌های وابسته به خانه‌ی کارگر را نمایندگان خود نمی‌دانیم و خواهان انحلال آن‌ها و برگزاری انتخابات آزاد و خلع‌ید از نمایندگان وابسته به خانه کارگر هستیم.

ما کانون‌های وابسته به خانه‌ی کارگر را نمایندگان خود نمی‌دانیم و خواهان انحلال آن‌ها و برگزاری انتخابات آزاد و خلع‌ید از نمایندگان وابسته به خانه کارگر هستیم

۷- در پایان خواهان واکسیناسیون فوری و رایگان برای همه‌ی ساکنان ایران با توجه به الویت‌های جاری در همه جهان، از جمله بازنشستگان که به دلیل شرایط سنی و ابتلا به بیماری‌های حرفه‌ای ناشی از سال‌ها کار و زحمت و فرسودگی ناشی از آن؛ در معرض این بیماری واگیردار قرار دارند، هستیم.

۱۳۹۹/۱۰/۰۲

 « هم میهن گرامی ! ازطریق  لینک زیر می توانید  بمنظور حمایت ،آن را امضا کنید  و برای دوستان تان  ارسال کنید وازآنها  بخواهید با امضای خود از مطالبات بازنشستگان حمایت کنند

 

https://docs.google.com/forms/d/1ghHkWn1eZThXq_mxPexZ3WiwDfra1kR-bvzSWDOAFao/edit

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست