برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

1399-08-25

نویدنو 25/08/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما نه تنها بر این باوریم که فعالان صنفی مانند محمود بهشتی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، اسماعیل عبدی ، محمد حبیبی ، محمدتقی فلاحی و ... که هدفی جز اعتلای آموزش و فرهنگ این جامعه نداشته و ندارند، نباید با کوچکترین ناملایمتی روبرو شوند، بلکه شایسته می‌دانیم که این گونه کنشگران صنفی، به عنوان بازتاب دهندگان کاستی‌های نظام آموزشی، قدر بینند و بر صدر نشینند.

     

 

 

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون آزادی محمد حبیبی

به نام خداوند جان و خرد

 محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پس از تحمل نزدیک به ۳ سال حبس روز ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ از زندان تهران بزرگ آزاد شد.
کانون صنفی معلمان ایران (تهران) آزادی ایشان را به همسر صبور و مقاوم، جامعه معلمان کشور و مردم آزادیخواه ایران تبریک و تهنیت می‌گوید.
ما نه تنها بر این باوریم که فعالان صنفی مانند محمود بهشتی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، اسماعیل عبدی ، محمد حبیبی ، محمدتقی فلاحی و ... که هدفی جز اعتلای آموزش و فرهنگ این جامعه نداشته و ندارند، نباید با کوچکترین ناملایمتی روبرو شوند، بلکه شایسته می‌دانیم که این گونه کنشگران صنفی، به عنوان بازتاب دهندگان کاستی‌های نظام آموزشی، قدر بینند و بر صدر نشینند.
با این وجود تمامی این عزیزان، احکام ناعادلانه زندان خود را در جهت تحکیم مناسبات جامعه‌ی مدنی پذیرفتند و دوران طولانی آن را کم و بیش، صبورانه تحمل کرده‌اند تا به بهترین شکل نشان دهند که قانون‌شکنان واقعی و برهم‌ زنندگان امنیت اجتماعی چه کسانی هستند.
در همین راستا، از اسماعیل عبدی می‌توان نام برد که اگرچه دوران زندان خود را به پایان رسانده و با بیماری و مشکلات جسمی مختلف دست به گریبان است، اما به بهانه‌‌های واهی از آزادی او، ممانعت به عمل می آورندمحمد حبیبی نمونه‌‌ی دیگری‌ است که دوران حبس تحمیلی را به تایید مسئولان زندان با بالاترین درجه از بردباری و متانت گذرانده است.
لازم به یادآوری‌است آنچه در کنار درخشش نام این معلمان آزاده، معمولاً نادیده می‌ماند، مسئولیت‌پذیری، بردباری، عقلانیت، مداومت درپیگیری‌های حتی روزانه‌ی مسائل حقوقی توسط همسران و پر کردن جای خالی پدر برای فرزندان در حساس‌ترین مراحل زندگی است و هر کدام از این بانوان گرانقدر، می‌توانند الگو و نمونه‌ای باشند برای سایرین.
کانون صنفی معلمان تهران ضمن تاکید بر قانونی بودن فعالیت‌هایش، عملکرد مستقل، صنفی و مدنی خود و حفظ موضع همواره‌ی این سال‌ها در نفی برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی؛ از رویکرد جدید قوه قضاییه در کاهش مجازات حبس استقبال می‌نماید و معتقد است برای مهار بحران‌های متعددی که جامعه و حکومت را به ورطه‌های هولناک می کشاند، لازم است تغییری عمیق در رویکردهای حاکمان در حوزه های اقتصادی، سیاست‌گذاریِ داخلی و خارجی، رویه های قضایی و... در پیش گرفته شود تا مانع گسترش بیشتر شکاف عمیق ایجاد شده میان دولت و ملت گردد.
کانون صنفی معلمان ایران)تهران(
۹۹/۸/۲۴

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست