5
برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-11-04

نویدنو 14/08/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ترامپ می‌داند که دادستان منطقه «منهتن» در حال تحقیق درباره تخلفات مالی او بوده و ممکن است به محض ترک کاخ سفید با اتهاماتی روبه‌رو شود و نتواند از دستور عفو برای خودش استفاده کند. او طعم قدرت را چشیده و نمی‌تواند دنیا را بدون خودش تصور کند. باخت او و تبدیل شدنش به اولین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا پس از نزدیک به سی سال، برایش مایه شرمساری خواهد بود.

     

 

 

 

نیویورک‌تایمز تحلیل کرد:

 ترامپ زیر بار نتایج انتخابات نخواهد رفت

 خطرناک‌ترین هفته تاریخ آمریکا در پیش است

ستون‌نویس یک روزنامه آمریکایی در یادداشتی نوشت، خشونت‌طلبی در میان حامیان هردو حزب آمریکا رو به افزایش است و خطرناک‌ترین هفته تاریخ این کشور از زمان جنگ‌های داخلی پیش رو قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «چارلز اِم. بلو» ستون‌نویس روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی، این هفته را خطرناک‌ترین هفته تاریخ آمریکا از زمان جنگ‌های داخلی این کشور توصیف کرد.

بلو در یادداشت خود نوشت: «اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد زیر بار نرفته و همچنان رئیس‌جمهور خواهد ماند. هواداران او احتمالاً تصور خواهند کرد که نتیجه انتخابات دزدیده شده است. او بذر این [طرز فکر]را از چند ماه پیش کاشته است. او فرماندهی ارتش، وزارت دادگستری و بخش‌هایی از نهاد‌های اطلاعاتی را در دست خواهد داشت».

وی می‌افزاید، ترامپ می‌داند که دادستان منطقه «منهتن» در حال تحقیق درباره تخلفات مالی او بوده و ممکن است به محض ترک کاخ سفید با اتهاماتی روبه‌رو شود و نتواند از دستور عفو برای خودش استفاده کند. او طعم قدرت را چشیده و نمی‌تواند دنیا را بدون خودش تصور کند. باخت او و تبدیل شدنش به اولین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا پس از نزدیک به سی سال، برایش مایه شرمساری خواهد بود.

بلو می‌نویسد، از سوی دیگر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، اما ترامپ که مکرراً آن را دست کم گرفته است و به طور غم‌انگیزی در مدیریت آن ناتوان بوده است، همچنان تعهدی نسبت به آن احساس نخواهد کرد. ترامپ در صورت شکست، زخم‌خورده، هراسان و خطرناک خواهد شد. مردم همین حالا در حال آماده شدن برای بروز خصومت و خشونت هستند.

او می‌نویسد، روزنامه واشنگتن پست اوایل اکتبر گزارش کرد که وزارت دادگستری قصد دارد مقاماتی را در مرکز فرماندهی اف‌بی‌آی مستقر کند تا پاسخی فدرال به هرگونه اخلال در روند رأی‌گیری را مورد هماهنگی قرار دهند. ادارات پلیس نیز در سراسر آمریکا در حال آمادگی برای مقابله با نا آرامی هستند. بانک‌ها و آپارتمان‌های بزرگ در حال آماده شدن برای آغاز خشونت‌ها هستند. واشنگتن پست روز جمعه نیز گزارش کرد که دفاتر گارد ملی یگان جدیدی را که اغلب شامل پلیس نظامی هستند تشکیل داده و ممکن است از آن‌ها برای آرام کردن خشونت‌ها استفاده شود.

این یادداشت به گزارش روز جمعه نیویورک تایمز نیز ارجاع می‌دهد که در آن به نشست نمایندگان مراکز تجاری اشاره شده است. آن‌ها در این کنفرانس ویدئویی آموزش کارکنان مراکز خرید برای ممانعت از درگیری میان مشتریان و همچنین به کار گرفتن مشاوران امنیتی را به بحث گذاشته و تأکید کردند این مراکز یکی از هدف‌های اصلی خشونت پسا انتخاباتی خواهند بود.

بلو در ادامه می‌نویسد: «حتی فیسبوک نیز در حال آماده شدن برای این خشونت‌ها است. هفته گذشته وال استریت ژورنال گزارش کرد که این شرکت در حال آماده شدن برای جلوگیری از افزایش تنش در فضای مجازی است و قصد دارد تاکتیک‌هایی که پیش‌تر درخصوص کشور‌های سریلانکا و میانمار به کار گرفته است، امتحان کند».

او در یادداشت خود به نقل از مؤسسه بروکینگز می‌نویسد، از زمان شیوع ویروس کرونا، افراط‌گرایی رشد وسیعی داشته و آمریکایی‌ها در خانه و در فضای مجازی در معرض تبلیغات و اطلاعات نادرست در این زمینه قرار گرفته‌اند. پس اگر حتی درصد پایینی از مردم برای به راه انداختن خشونت بسیج شوند، محیطی برای تشدید آن فراهم خواهد شد. انتخابات نوامبر (آبان) فضایی ایجاد کرده مفهوم «زمستان همه را می‌بَرَد» را تداعی می‌کند و بی‌طرفی در آن معنایی ندارد.

بلو می‌افزاید، از سوی دیگر اشتها و مقبولیت برای خشونت در سطح جامعه در حال رشد است. محققان در این باره در نشریه «پولیتیکو» نوشته‌اند: «نتایج تحقیقات ما که برای اولین بار منتشر می‌شود نشان می‌دهد که طی ماه‌های اخیر شمار آمریکایی‌ها چه از حزب جمهوری‌خواه و چه دموکرات که می‌گویند اگر در انتخابات پیش رو ببازند خشونت توجیه‌پذیر است، در حال افزایش است».

در این یادداشت آمده است: «ترامپ تا کنون از تضمین انتقال مسالمت‌آمیز قدرت طفره رفته است و مکرراً به حامیانش گفته است که تنها راه باخت او در انتخابات این است که [پیروزی]را از او بدزدند. او به هر روشی سعی کرده است این پیام را برساند که به هر قیمتی که شده در قدرت خواهد ماند. او روز شنبه گفت اگر او شب بعد از انتخابات به عنوان پیروز معرفی نشود، دیوان عالی این کار را خواهد کرد. در این پیام ترامپ الگویی دیده می‌شود که حاکی از این است که او اهمیتی نمی‌دهد به چه طریق پیروز شود. او اهمیتی نمی‌دهد که به‌صورت ناعادلانه پیروز شود یا کشور را از هم بپاشد، زیرا او هرگز به سلامتی و ثبات در آن اهمیت نداده است».

بلو در پایان می‌نویسد: «در جهان ترامپ، هر فرد ابزاری برای پیش بردن جاه‌طلبی‌هایش، پر کردن خزانه‌اش، تأمین حس خودشیفتگی‌اش و محافظت از قدرتش محسوب می‌شود. ترامپ سوختن کشورش را به تماشا خواهد نشست و با شعله‌هایش خود را گرم خواهد کرد».

https://snn.ir/003il9

آدرس اصلی یادداشت بلوم با عنوان خطرناک ترین هفته ها پیش روی ما هستند:

 https://www.nytimes.com/2020/11/01/opinion/trump-election-night-violence.html

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست