5
برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-11-04

نویدنو 14/08/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • انجمن جهانی قلم با ارائه‌ی راهکارهایی از ۱۵۰ شعبه‌ی خود در ۱۰۰ کشور جهان خواسته است برای لغو حکم‌های زندان بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن اقدام کنند. انجمن جهانی قلم اتهامات علیه این سه نویسنده را نقض حق آزادی بیان دانسته و با تشکیل شبکه‌ی اقدام فوری، خواهان آزادی آنها از مقامات ایرانی شده است

     

 

 

 

فراخوان انجمن جهانی قلم در باره‌ی سه نویسنده‌ی عضو کانون نویسندگان ایران

انجمن جهانی قلم با ارائه‌ی راهکارهایی از ۱۵۰ شعبه‌ی خود در ۱۰۰ کشور جهان خواسته است برای لغو حکم‌های زندان بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن اقدام کنند. انجمن جهانی قلم اتهامات علیه این سه نویسنده را نقض حق آزادی بیان دانسته و با تشکیل شبکه‌ی اقدام فوری، خواهان آزادی آنها از مقامات ایرانی شده است.

پیشتر نیز، در ۲۱ می سال جاری انجمن جهانی قلم بیانیه‌ای در اعتراض به احضار بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن به زندان منتشر کرده بود و اعضای خود را به اقدام فوری در برابر این احکام فراخوانده بود.

فراخوان پن به زبان انگلیسی است و گروه مترجمان کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران آن را به فارسی برگردانده است.

متن ترجمه شده‌ی فراخوان انجمن جهانی قلم:

ایران: نویسندگان بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن در زندان

۰۲/۲۰۲۰

شبکه ی اقدام فوری

در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ سه نویسنده‌ی ایرانی، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن به خاطر نوشته‌های انتقادی‌شان برای تحمل احکام زندان خود، روانه‌ی اوین شدند. انجمن جهانی قلم بر این باور است که اتهامات علیه این سه نویسنده، نقض حق آزادی بیان است و به این ترتیب خواهان آزادی آن‌ها از مقامات ایرانی شده است.

سلیل تریپاتی (Salil Tripathi)، رئیس کمیته‌ی نویسندگان دربندِ انجمن بین‌المللی قلم، در این‌باره می‌گوید: «بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن هرگز نمی‌بایست محاکمه و محکوم می‌شدند و خاصه در شرایط کنونی که کووید ۱۹ در ایران شایع شده است به هیچ وجه نباید زندانی شوند. این نویسندگان صرفاً به دلیل نقد مستمر دولت‌های وقت در ایران تحت تعقیب و آزارقرارگرفته‌اند. شگفت آن که یکی از اتهام‌های این نویسندگان حضور بر سر مزار نویسندگان مخالف است. در زمان شیوع عالمگیر ویروسی که تأثیری جدی بر اوضاع ایران گذاشته است، اولویت دولت ایران باید حفظ سلامت عمومی باشد نه مرعوب ساختن و به زندان افکندن نویسندگان

لطفاً اقدام کنید و با عنایت به نکات زیر لغو احکام زندان نویسندگان نام برده را درخواست کنید:

واداشتن مقامات ایران به فسخ اتهامات علیه نویسندگان، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن. این محکومیت‌ها، تخلف آشکار از ماده‌ی ۱۰ میثاق بین‌الملل حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) است که ایران یکی از اعضای آن است؛

فراخوان برای آزادی فوری و بی قید و شرط آنها؛

از مقامات دولت ایران بخواهید به سوءِ ‌استفاده از نظام قضایی برای اذیت و آزار نویسندگان پایان دهند و تمام کسانی که صرفاً برای استفاده از حق آزادی عقیده و بیان به زندان افکنده شده‌اند را بی درنگ آزاد کنند. درخواست‌های خود را برای مقامات زیر در ایران بفرستید:

رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی

نشانی: ایران، تهران، خیابان ولی عصر، بن بست عزیزی، شماره ۴، روابط عمومی قوه‌ی قضائیه جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: iran@un.int

توییتر: @Iran_UN (انگلیسی)

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی

نشانی: ایران، تهران، میدان پاستور، خیابان پاستور، دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: media@rouhani.ir

توییتر: @HassanRouhani (انگلیسی) و @Rouhani_ir (فارسی)

لطفا رونوشت درخواست‌ها را به سفارت ایران در کشور خودتان ارسال کنید: https://embassy.goabroad.com/embassies-of/iran

خواهشمندیم انجمن بین‌المللی قلم را از هر یک از اقدامات خود و پاسخ‌هایی که دریافت کردید، مطلع کنید.

همچنین از اعضای انجمن جهانی قلم دعوت می‌شود که هرگونه اطلاعات خود را از بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن و کارزارهای مبارزاتی مراکز خود را از طریق رسانه‌های جمعی به اشتراک بگذارند.

اعضا دعوت می‌شوند به:

انتشار مقاله و نظرها در مطبوعات ملی یا محلی با تأکید بر پرونده‌ی بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن و مورد آزادی بیان در ایران؛

به اشتراک گذاری اطلاعات درباره‌ی بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن و فعالیت‌های کارزاری خود از طریق رسانه‌های اجتماعی.

لطفاً انجمن جهانی قلم را از فعالیت‌های خود مطلع سازید.

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست