5
برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-10-22

نویدنو 02/08/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • اگر مقامات اراده سیاسی برای متوقف کردن فرار سرمایه جاری - در حقیقت، غارت ثروت ملی- پیدا کنند "سوراخ" می تواند خود به خود ناپدید شود، و هیچ نیازی به کاهش بودجه نخواهد بود. بر عکس، دولت می تواند فرصتی عالی برای حمایت از کارگران عادی، مستمری بگیران، کودکان جنگ، علاوه بر جهت دادن وجوه قابل توجه واقعی به حمایت از شرکت های کوچک و متوسط داشته باشد.

     

 

 

 

گنادی زیوگانف: فرار وحشی سرمایه غارت ثروت ملی است

آندری پولونین- برگردان هاتف رحمانی

پول با نرخ تاثیر گذاری از روسیه فرار می کند. در ژانویه- سپتامبر، فرار سرمایه به 35.5 میلیارد دلار بالغ شد. در مقایسه با همان دوره در سال 2019، آمار 65.9 درصد افزایش یافت – از 21.4 میلیارد دلار.  چنین داده هایی در ارزیابی پارلمانی از بانک روسیه از تعادل پرداخت های کشور ارائه شد.

سند می گوید" بر خلاف پویش های سال گذشته، که عملیات بانک ها برای کاهش بدهی خارجی و افزایش دارایی های خارجی قاطعانه بود، در دوره جاری، هم از سوی بانک ها و هم از سوی بخش های دیگر، نقش کلیدی با کاهش بدهی به غیر ساکنان ایفا شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، فرار سرمایه در سال 2019 بالغ بر 26.7 میلیارد دلار، در سال 2018، بالغ بر63میلیارد دلاربود. به علاوه ، فرار از صندوق های سرمایه گذاری در دارایی ها و سهام روسیه آسان تر شد. گروه مالی بازار های جهانی BCS گزارش کرد  (فرار سرمایه) در هفته منتهی به 7 اکتبر، 50 میلیون دلار در برابر (فرار)40 میلیون دلاری هفته قبل بود، کل خسارت صندوق ها از میانه ژوئن بر 0.5 میلیون دلار بالغ شد.

طبق اعلام تحلیلگران، خطر موج دوم ویروس کرونا، به علاوه افزایش مخاطره های ژئوپلیتیکی، در تسهیل فرار نقش داشت. این امر رشد انتظار در رابطه با پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا ، و نیز افزایش بار مالیاتی بر شرکت های معدنی روسیه را در بر می گیرد. به همین خاطر، سرمایه گذارها به صندوق های چینی اولویت دادند.

در یک چنین وضعیتی، کرملین برای بازی بد چهره زیبایی عرضه می کند. از این رو، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فرار سرمایه از فدراسیون روسیه را "روندی طبیعی" خواند.

رهبر کشوردر مصاحبه ای گفت " کاملا اشکار است فرار سرمایه رخ می دهد. اما فرارسرمایه در سال های مختلف متفاوت بود. این در واقع روندی طبیعی است." طبق گفته او ، حفظ سرمایه گذاری قابل اعتماد تر خواهد بود، " ما قواعد بازی را با ثبات بیشتر داریم."

چگونه مطمئن شویم که خارج شدن خون مالی از روسیه متوقف می شود؟ گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه می گوید" بحران امروز به شدت ادامه دارد، که به شهروندان کشور، حق حاکمیت ملی و کرامت ما آسیب می زند." کانال های مختلف ویران کننده اقتصاد دست اندرکارند- غرب به هیچ شخص رقیبی در روسیه نیاز ندارد. در نتیجه ، الیگارش های ما، به جای پرداخت مالیات های عادی و سرمایه گذاری در صنایع امید بخش روسی، هنوز کشور را غارت و خودشان را ثروتمند می کنند.

در واقع، طبق ارزیابی بانک مرکزی، فرار سرمایه ورای محافظت های عظیم پلیسی است، ومی تواند به شیوه های مختلفی ملاحظه شود. اگر ما نه در باره داده های رسمی ، بلکه در باره ارزیابی های متخصصان  صحبت می کنیم، پس، با به حساب آوردن خروج پنهانی سرمایه، از آغاز سال جاری نزدیک به 100 میلیارد دلار از کشور خارج شده است.

به نرخ مبادله امروز،این مبلغ بیش از 7.7 تریلیون روبل است. پولی عظیم! کافی است یادآوری کنیم که دولت روسیه بودجه فدرال برای سال های2021-2023 را با یک "سوراخ" 5.4 تریلیون روبلی تصویب کرد. همان طور که سیلوآنوف توضیح داد، هرسال  درآمد خزانه کمتر از هزینه های آن خواهد شد. در 2021، کسری بودجه بر 2.75 تریلیون روبل یا 2.4 تولید ناخالص داخلی ، در 2022بر 1.25 تریلیون یا 1 درصد تولید ناخالص داخلی، در 2023بر 1.41 تریلیون روبل یا 1.1 درصد تولید ناخالص ملی بالغ خواهد شد.  

در سال جاری ، طبق اعلام وزیر دارایی، کسری بودجه بر 4.72 تریلیون روبل یا 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی بالغ خواهد شد.

اگر مقامات اراده سیاسی برای متوقف کردن فرار سرمایه جاری - در حقیقت، غارت ثروت ملی- پیدا کنند "سوراخ" می تواند خود به خود ناپدید شود، و هیچ نیازی به کاهش بودجه نخواهد بود. بر عکس، دولت می تواند فرصتی عالی برای حمایت از کارگران عادی، مستمری بگیران، کودکان جنگ، علاوه بر جهت دادن وجوه قابل توجه واقعی به حمایت از شرکت های کوچک و متوسط داشته باشد.

من مایلم خاظرنشان کنم که امروز وضعیت شرکت های کوچک و متوسط دردناک است- از هر 10 چنین شرکت هایی 6 تای آن ها تعطیل شده اند. در نتیجه، بخش قابل توجهی از طبقه متوسط- صاحبان سابق سالن های ماساژ، آرایشگاه ها، کافه های کوچک که تمام خانواده در آن کار می کردند- اکنون در حال سریدن به سوی فقر هستند. احتمالا، این افراد در نهایت رادیکال ترین بخش اعتراض کننده ها علیه راهزنی و تحقیر کنونی مردم را تشکیل خواهند داد.

سویت پرسا:- جدای از فرار سرمایه به خارج، چه چیزی در حال کشاندن روسیه به آستانه مغاک است؟

اقتصاد ازجهت های مختلفی ضربه می خورد. علاوه بر فرار سرمایه،  فروش باقیمانده دارایی دولتی است. کودرین رئیس اتاق حساب ها ، باور دارد که روسیه می تواند در چند سال آینده سالانه  200-300 میلیارد روبل از خصوصی سازی دریافت کند. در واقعیت، الیگارش ها به راحتی فرصتی را برای گرم کردن اضافی دست هایشان در خصوصی سازی به دست خواهند آورد- تا پول ها را دو باره در جیب هایشان بگذارند و به مقداری که برای استقرار آن ها لازم است مالیات نپردازند.

کوردین، به صورت صوری، منافع  ساختارالیگارشی را که یلتسین و گادار در دهه آشفته 1990 شکل دادند بیان می کند.

سیلوآنوف، به نوبه خود فرو رفتن تا خرخره در قرض را مطرح می کند. طبق گفته او، بدهی دولتی فدراسیون روسیه در 2021-2022 به 20 درصد تولید ناخالص داخلی، از جمله با افزایش گرفتن قرض خارجی خواهد رسید .

من در دیدار رهبران فراکسیون های مجلس باپوتین گفتم: اگر در 2020 بازپرداخت بدهی ها به 900 میلیارد روبل ، و در سه سال به 1.6 تریلیون روبل می رسد ما چگونه پیشرفت می کنیم؟

اگر ما منابع نداشتیم یک چیزی – اما ما منابع داریم . می توان گفت، کابینه هنوز در یک جعبه طلایی است – حجم صتدوق رفاه ملی تا سپتامبر 13 تریلیون و256.7 میلیارد روبل بود. این 11.7 در صد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده برای 2020 و معادل 177.612 میلیارد دلار است.

ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه تقریبا 600 میلیارد دلار است. به روبل ، به نرخ مبادله جاری این مبلغ معادل 46 تریلیون روبل است – دو برابر بودجه فدرال.

اما دولت نمی خواهد ذخایر را برای منفعت دولت یا جامعه استفاده کند- بدهی ها را باد می کند، کشور را به اسارت می راند. و ما به پرداخت بدهی ها با زمین ها، جنگل ها، و حق حاکمیت خود ادامه خواهیم داد.

به آن چه رخ می دهد توجه کنید: المان، در برابر افت (ناشی از) همه گیری در حمایت از اقتصاد خود 1.3 تریلیون  یورو سرمایه گذاری کرده است. در روسیه در همان زمان وزارت دارایی کاهش هزینه های مراقبت بهداشتی را پیشنهاد می کند: در 2021 از 65.7 میلیارد روبل تا 721.9 میلیارد روبل، در 2022از 71.6 میلیارد تا 716.5 میلیارد روبل ، در 2023 از 115.4 میلیارد روبل تا 672.7 میلیارد روبل. این قتل کشور است!

به علاوه، مقامات به آزار و اذیت شرکت های مردم ادامه می دهند. حمله خصمانه علیه ساوخوز لنین" که تحت ریاست پاول گرودینین نامزد سابق ریاست جمهوری اداره می شود." در دیداری با پوتین من ایجاد کمیسیون ویژه ای را برای تحقیق این وضعیت درخواست کردم.  

اجازه دهید یاد آوری کنم، شرکت های مردم، حتی یک ریال(پنی) از خزانه دولتی دریافت نمی کنند. اما به صورت معمول به خزانه مالیات می پردازند، حقوق های عالی پرداخت می کنند، و با یک بسته اجتماعی کار می کنند. در واقع، شرکت های مردم نجات دهندگان واقعی برای روسیه هستند!

اما مقامات نمی خواهند به چیزی گوش فرا دهند- و وضعیت کشور به سرعت در حال خراب شدن است. آن ها همه را به خاطر شکست  در ویروس کرونا سرزنش می کنند- این امر به آن ها اجازه می دهد تا درماندگی و انفعال خود را پنهان کنند.

س.پ : - فکر می کنید الان چه کاری لازم است انجام شود؟

لازم است مقامات کار عادی را سازمان دهند، وگرنه فردا سرانجام شورشی در کشورفرا خواهد رسید. تامین کننده های خارجی در گیر در عملیات ویژه تحریم علیه روسیه آمادگی دارند تا هواپیمایی غیر نظامی ما را فلج کنند. نه هواپیما از هر ده هواپیما در پرواز های غیر نظامی ما بوئینگ و ایرباس است، که به همین خاطر سازندگان خارجی تعلیق فعال لوازم یدکی ما را آغاز کرده اند. همان تصویر در الکترونیک، داروسازی، بانک داری هم - که بخش عملیاتی آن کاملا متکی بر پلتفرم های غربی است- وجود دارد.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه در این وضعیت برنامه ی واقعی " ده گام به سوی یک زندگی شایسته" را ، که بسته ای از 12 قانون کلیدی، بودجه توسعه کشور با 33 تریلیون روبل است عرضه کرده است.

در حقیقت، یک مسیر جدید و سیاست جدیدی مورد نیازند. و با این حال- لازم است کلاهبردار ها افشا شوند ، که در این شرایط بحرانی ثبات را تضعیف، و با حق حاکمیت ملی و زندگی شایسته برای شهروندان مخالفت می کنند.

https://svpressa.ru/economy/article/278582/

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست