برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-10-01

نویدنو  30/06/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • زخم باز در رابطه ی بین دو ملت، به دنبال انحلال اتحاد شوروی، در طی دهه های اخیر، همان طور که با ستیزه های منطقه ناگورنو- قره باغ آشکار است، به خاطر منافع طبقه های بورژوازی دو کشور، در میان دخالت نیروهای دیگر مانند ترکیه ، که به صورت نظامی نیز در کنار آذربایجان حرکت می کند؛ امریکا، اتحادیه اروپا، و روسیه که منافع خود را دنبال می کنند، بدتر شده است.

     

 

 

 

حزب کمونیست یونان درباره ستیزه مسلحانه بین آذربایجان و ارمنستان

دو ملتی که به مدت 70 سال درچهارچوب اتحاد شوروی در پیشرفت و صلح با یک دیگر زیسته بودند، بنیان جامعه جدیدی را بدون بهره کشی انسان از انسان می گذاشتند، یک بار دیگر در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفته اند.

زخم باز در رابطه ی بین دو ملت، به دنبال انحلال اتحاد شوروی، در طی دهه های اخیر، همان طور که با ستیزه های منطقه ناگورنو- قره باغ آشکار است، به خاطر منافع طبقه های بورژوازی دو کشور، در میان دخالت نیروهای دیگر مانند ترکیه ، که به صورت نظامی نیز در کنار آذربایجان حرکت می کند؛ امریکا، اتحادیه اروپا، و روسیه که منافع خود را دنبال می کنند، بدتر شده است.

اطلاعاتی که به ما رسیده است، ونیز ارزیابی هایی که می توان کرد، نشان می دهد که عملیات نظامی بین آذربایجان و ارمنستان به زنجیره تقابل های بین امپریالیستی درسوریه، لیبی، منطقه قفقاز، بالکان، مدیترانه شرقی ارتباط دارد که انحصارات قوی و نیروهای امپریالیستی برنامه های برخورد متفاوتی دارند.

آن ها برای جهت دادن به پی آمدهای بحران سرمایه داری، افزایش بن بست های اجتماعی در جامعه های سرمایه داری، وتمایل به اعتراض های اجتماعی، برای پاک کردن و زمینه خطرناک ملت گرایی و سلاخی متقابل ملت ها تلاش می کنند، به نحوی که قدرت طبقه های بورژوازی در معرض خطر قرار نگیرد.

مردم ارمنستان و آذربایجان، که با خون خود هزینه ترویج منافع مختلف سرمایه داری را پرداخت می کنند، باید از تاریخ خود درس بگیرند و جبهه ای را علیه دخالت های امپریالیستی خارجی و نیز منافع طبقه های بورژوازی ایجاد کنند. آن ها باید دیوار خود را در برابر جنگ های امپریالیستی بسازند و راهبرد مقابله با سیستم امپریالیستی را که حامل بحران ها، جنگ ها، وآوارگی هاست ترسیم نمایند.

29/09/2020

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست