برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

پرخواننده ترین ها        پرخواننده ترین ها          پرخواننده ترین ها  

آخرین مطالب

 

ادامه ...

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

نوید نو در

تارنگاشت ارژنگ

https://www.mahnameh-arzhang.com/

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 13 آذر ماه 99 منتشر شد

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 12 آبان ماه 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 11 مهر ماه 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 10 شهریور ماه 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو شماره9 مرداد ماه 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 8 تیر ماه 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو شماره 7 خرداد 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو شماره 6 اردیبهشت 99

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو شماره 5 فروردین 99

***

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نویدنو شماره 4 ، اسفند 98

***

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 3 بهمن 98

***

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره دو، دی 98

***

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره اول ، آذر 98

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

کتاب جدید

کتاب « مبارزه در راه جبهه متحد علیه فاشیسم» منتشر شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب الکترونیکی پایه های هنرشناسی علمی اثرآونر زیس

کتاب جدید از انتشارات نوید نو

«در آمدی بر حقوق کار در ایران و نقد قانون کار»

گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران

قانون اساسی شوروی

اسلام سیاسی

 

 

 

 

ادامه ...

 
 

2021-01-03

شماره  1061               22  شهریور ماه  1399

حزب کمونیست اسپانیا بی رحمی پلیس در کلمبیا را محکوم می کند

برگردان : هاتف رحمانی

  • حزب کمونیست اسپانیا این سرکوب سیستمی و خاموش دیکته شده از سوی دولت ملی کنونی کلمبیا را گزارش می کند. ما به یک تحقیق کامل فرا می خوانیم و درخواست می کنیم که عاملان سرکوب باید هر چه زودتر به دست عدالت سپرده شوند. این وضعیت خواستار پاسخی بین المللی است، به همین خاطر ما بی هیچ ابهامی بیرحمی پلیس را محکوم، و جامعه بین المللی و اتحادیه اروپایی را به محکوم کردن آن فرا می خوانیم .

" عدالت درخواست شماره یک مردم در خیابان های کلمبیا"

برگردان : هاتف رحمانی

  • این جنگ علیه مردم از خیلی قبل واکنش عادی دولت ملی به این بحران بوده است. پس از اولین روز گردهمایی ها وزیر دفاع اعلام کرد که ممکن است تعداد افسران لباس شخصی را در خیابان های بوگوتا تا 2.000 نفر از جمله 800 سرباز که آریاز خاطر نشان کرد" آموزش یا قابلیت پاسخ به گردهمایی های اجتماعی را ندارند" افزایش دهند.

نوشتارهایی از ارژنگ شماره 9مرداد ماه 1399

"چپ ایرانی"، بلاروس و راه توده

 هاتف رحمانی

  • رخ داد های بلاروس در عمل به سنگ محکی برای تمایز بین مدعیان مبارزه با دیکتاتوری و دفاع از حقوق مردم و مبارزان واقعی با دیکتاتوری و دفاع از حقوق مردم تبدیل شد. هر نیروی مترقی با شدت تمام از یک سو با دخالت خارجی در بلاروس مخالفت کرد و از سوی دیگر بر تامین حقوق اساسی مردم و پاسخگویی دولت در برابر اعتراض ها به تقلب تاکید نمود. رفتار راه توده دقیقا بازتاب رفتار آن در مقابل دیکتاتوری و مردم در داخل کشور است.

نامه حزب کمونیست ونزوئلا به حزب های کمونیست و کارگری

حزب کمونیست ونزوئلا و بدیل انقلابی مردمی:

گردآوری نیروها برای راه انقلابی برون‌رفت از بحران سرمایه‌داری وابسته و رانتی ونزوئلا

  • با اجرای سیاست اقتصادی دولت که به نحو فزاینده‌ای تابع منافع سرمایه و مضر به فتوحات و حقوقی است که کارگران، دهقانان و بخش‌های مردمی در طول روند بولیواری و به ویژه در طی دولت رییس‌جمهور هوگو چاوز به دست آوردند، تضادها در روابط بین حزب کمونیست ونزوئلا و دولت حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا تشدید شده اند.

در بلاروس چه میگذرد؟

 اردشیر قلندری

  • در زمینه اقتصاد اما، شعارها دگرگونه گشت. هیات حاکمه طرحی عجیب دال بر "اقتصاد مدل بلاروسی" که در جای خود نه سرمایه داری و نه سوسیالیستی بود، را جایگزین وعده حفظ ساختارهای اقتصاد شوروی کرد. این اقتصاد جهت سرپا نگاهداشتن کارخانه ها منابع هنگفتی اختصاص داد که روسیه تامین می کرد. در زمینه کشاورزی نیز به سبک ساختار شوروی مزارع دولتی را بهمراه وام های بی حساب تقویت نمود. اما ساختار در اساس تغییر نکرد بطوری که حتی در شرایط فعلی به روایت برخی آمارها تا 48 % فرآورده های این صنعت به علت فقدان سیستم مدرن انبارداری از بین می رود.

محکومیت یک پارچه جنایت رژیم ضد مردمی ولایت فقیه در اعدام نوید افکاری

پیگیری رهایی ملی و سوسیالیسم: گفتگو با اسکار فیگوئرا

 برگردان : هاتف رحمانی

  • حزب سوسیالیست مردمی – نه پایه های آن، بلکه سمت گیری آن-  به سرعت در حال پیشرفت به سوی آزاد سازی اقتصاد به خاطرتضمین باز آرایی ترکیب سرمایه داری است. این به معنی آن است که خصوصی سازی رواج دارد، قرار داد های جمعی حذف می شود و حقوق کارگران برای سازمان یابی محدود می شود، در عین حال حداقل مزد زیر 2 دلار امریکا در ماه باقی می ماند.

افغانستان: «توافق صلح» بدون پایانی بر سیه‌روزی

  • توجه و علاقهٔ ترامپ به افغانستان فقط در حدّی است که بتواند از آن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا سود ببرد. اگرچه سبک و شیوهٔ ادارهٔ اشغال افغانستان ممکن است از دولتی تا دولت دیگر متفاوت باشد، ولی در مجموع سیاست درازمدّت آنها فرقی نمی‌کند. واقعیت این است که افغانستان اهمیت جغرافیایی-سیاسی دارد، و همین عامل است که در سیاست‌گذاری آمریکا همیشه نقش دارد.

در بلاروس چپ برای طرح مطالبات اجتماعی در قلب اعتراض ها می جنگد

هاتف رحمانی

  • اعتراض های بلاروس تا حد زیادی با نا دیده گرفتن دلیل های ژرفتر نارضایی مردمی از الکساندر لوکاشنکو به عنوان "انقلاب رنگی" هوادار غرب یا "میدان مینسک" تصویر می شود. ژاکوبن با چپ گرایان بلاروس در باره نیروهای پشت سر اعتراض ها و چشم انداز های نیروی کار سازمان یافته ای که  برنامه خود را اعلام می کند گفتگو کرد.  

دیکتاتورهای مزاحم

 کسرا فروهی

  • عدم پای بندی امپریالیسم و سرمایه‌داری بر کسی پوشیده نیست، اما چرا مارکسیست‌ها باید با دفاع تمام‌قد، بدون مرزبندی مشخص از دیکتاتورهای نوع غربی چون پوتین، ویکتور یانوویچ (رئیس‌جمهور سابق اکراین) و آخرین باقی‌مانده این سلسله لوکاشنکو به بهانه جلوگیری از گسترش ناتو به شرق حمایت کند

شماره  1060               15  شهریور ماه  1399

حزب کمونیست کانادا: دست ها از بلاروس کوتاه- نه به دخالت خارجی ، نه به کودتای امپریالیستی

آرش وجدانی

  • چون امریکا و اتحادیه اروپا دخالت خود را افزایش و تهدید به مداخله می کنند، خطر خشونت وجنگ به صورت دردناکی افزایش می یابد . تجاوز امپریالیستی علیه یوگسلاوی به ویرانی گسترده زیرساخت های اجتماعی و صنعتی، مرگ 2.000 نفر و آوارگی بیش از 200.000 نفر منجر شد. دخالت در اکرایین از سوی امریکا، اتحادیه اروپا و ناتو خشونت و کشتارمرگبار علیه اکرایینی های روس زبان ،اتحادیه های کارگری و گروه های سیاسی چپ گرا را تولید کرد.

منظور مارکس از «لغو نظام مُزدی» چه بود؟

  • راه‌حل سوسیالیستی برای بحران سرمایه‌داری، مستلزم مبارزه است؛ مبارزه‌ای در بیرون و درون مجلس، که در آن اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های محلی مردمی، گروه‌های مدافع محیط‌زیست، و دیگر گروه‌های فعال اجتماعی، در کنار سازمان‌های سیاسی سوسیالیستی- از جمله حزب کارگر-  نقشی محوری خواهند داشت.

حزب کمونیست نوین هلند و سازمان جوانان کمونیست هلند نگران تحولات بلاروس

  • از سوی دیگر، حقیقت مسلمی است که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بلاروس وجود دارد که به نا آرامی در میان مردم دامن می زند. با این حال، این امر انحصارا مربوط به مردم بلاروس، و به ویژه طبقه کارگر آن است ، که درخواست های مستقل خود را مشخص و برای بهبود وضعیت خود مبارزه کنند، ...

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 10 شهریور ماه 99 منتشر شد

  •  با آثاری از: ع.آل‌عمری/ امید/ ع.براتی/ ک.تیموری‌فر/ ع.جعفری(ساوی)/ د.جلیلی/ ا.جنتی‌عطایی/ س.ح.حسینی/ م.خلیلی/ آ.زیس/ م.ر.شفیعی‌کدکنی/ ع.سرهنگی/ ا.طاهری/ ن.طاهری/ ا.طبری/ غ.طبری/ ک.عابدی/ م.ر.فرضی/ م.فلاح‌زاده/ م.کبورانی/ ت.گیلانی/ ع.مجتهدجابری/ ا.محبوب/ س.ک.مردم‌دوست/ ب.مطلب‌زاده/ س.منتظری/ س.مهدی‌پور/ ر.مهربان/ ن.میر/ پ.نرودا/ پ.یغمایی/ و دیگران... منتشر شد.

سازمانگران و رهبران انقلاب بلاروس

جفری جوک چندزبانه در بلاروس

برگردان، ا. م. شیری

  • در صفحۀ تویتر سفارت ایالات متحده آمریکا در بلاروس در باره تعیین جفری جوک Jeffrey Giauque- دکتر علوم تاریخی و سیاسی بعنوان کاردار ایالات متحده در بلاروس، نکته بسیار جالب توجه این است که اطلاعات به اختصار داده شده است: هیچ رقمی، هیچ تاریخی، حتی سال تولد فردی که به عموم معرفی می‌شود، ذکر نشده است

روزنامه حزب کمونیست یونان :

بلاروس در"سنگ آسیای"سیستم بهره کشی

الیسایوس واگِناس – برگردان: هاتف رحمانی

 

  • از لحاظ به رسمیت شناختن بین المللی نتیجه انتخابات، تاکنون رهبران روسیه، چین، قزاقستان، ویتنام، مولداوا، آذربایجان، تاجیکستان، قرقیزستان، سوریه، ونزوئلا، نیکارگوا، ترکیه و ارمنستان( نخست وزیر، و نه رئیس جمهر) پیام های تبریکی را به آ.لوکاشنکو ارسال کرده اند. اتحادیه اروپا که نتیجه را به رسمیت نشناخته است، مانند امریکا با تحمیل تحریم ها، اگر چه با شدت کمتری نسبت به تحریم هایی که ما در سال های گذشته به آن ها عادت داشتیم، در جهت مخالف حرکت کرده است.

تئوری امپریالیسم و تغییرات آن در قرن بیست و یکم/بخش نخست

شبگیر حسنی

  • در دوران امپریالیسم، انحصارات جایگزین رقابت می  شوند و  رقابتِ آزاد حالتی صوری می یابد اما این صوری بودن به مفهوم از بین رفتن کامل رقابت نیست؛ بلکه میان انحصار و رقابت تناسبی ایجاد می شود زیرا اگرچه دراکثر شاخه  های تولید، تعداد تولیدکنندگانِ منفرد و غیر متشکّل در کارتل ها، تراست ها و ... بیشتر از تولیدکنندگان متشکل در انحصارات است، اما

جنبش اعتراضی مردم و انتخابات پیشِ‌رو در آمریکا

فرشید واحدیان

  • تلاطم اقتصادی، شیوع جهان‌گیر ویروس کرونا، تظاهرات اجتماعی و انتخابات پیش‌رو، عنوان‌های اصلی اخبار روزانۀ رسانه‌های جهان را تشکیل می‌دهند. نوشته حاضر کوششی است در بازنمایی آنچه که این روزها در آمریکا می‌گذرد، اما با نگاهی متفاوت از روایت رسانه‌های مسلط بر این کشور.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست