برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

 

2020-09-27

شماره  1055               12  مرداد ماه  1399

به مناسبت ۷۵مین سالگرد بمباران اتمی شهرهای ژاپن:

برای از میان بردن سلاح‌های کشتار جمعی بکوشیم

 

  • مردم جهان و نیروهای ترقی‌خواه و صلح‌جوی جهان در سراسر ۷۵ سال گذشته از مبارزه در راه توقف مسابقهٔ تسلیحاتی، خلع‌سلاح عمومی- به‌ویژه سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌یی، برچیدن پایگاه‌های نظامی خارجی، توقف مداخلهٔ نظامی و غیرنظامی دولت‌ها در امور داخلی کشورهای دیگر، و به‌طور کلی مبارزه با تجاوزگری قدرت‌های امپریالیستی و ارتجاعی دست برنداشته‌اند.

حزب کمونیست لبنان مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های شهدا اعلام داشته و خواستار تحقیقات سریع، شفاف و پاسخگویی است

 

  •  حزب کمونیست لبنان با ابراز عمیق‌ترین مراتب تسلیت خود به خانواده‌های قربانیانی که در انفجار امروز در بندر بیروت به شهادت رسیده اند، بهبودی سریع را برای همه مجروحان آرزو می‌کند. به همين خاطر، ما از کلیه مردم لبنان و به ویژه کمونیست‌ها می‌خواهیم همبستگی خود را با همۀ کسانی که در اثر انفجار متحمل ضايعاتی شده اند، نشان دهند، از آنها حمایت کنند و درهای خانه‌های خود را به روی کسانی که احتیاج دارند، بگشايند.

حزب کمونیست ترکیه به حزب کمونیست لبنان :

ما همبستگی کامل خود را با خواهران و برادران لبنانی اعلام می کنیم

  • ما به عنوان حزب کمونیست ترکیه، همبستگی کامل خود را با خواهران و برادران لبنانی هم در مقابله با پی آمدهای تراژدی و هم در مبارزه برای سیستمی که چنین مصیبت های تحمل ناپذیری را ایجاد می کند اعلام می کنیم .

ارژنگ ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو شماره 9

مرداد ماه 99 منتشر شد

  • ماه‌نامه ارژنگ شماره ۹ مرداد ۱۳۹۹ با آثاری از: ز.اکبرزاده/ خ.باقری/ ب.برشت/ م.ع.بیرنگ کوهدامنی/ ا.پدرام‌نیا/ ی.تاراز/ ع.جعفری(ساوی)/ د.جلیلی/ ع.جوادی/ م.خلیلی/ ر.خندان مهابادی/ م.ع.درویشیان/ ه.رحمانی/ م.زهری/ آ.زیس/ ج.سرفراز/ ا.شاملو/ ب.شراره/ م.ر.شفیعی کدکنی/ ن.صفایی/ ه.عبّاس‌پور/ ه.عبّاسی/ ی.عزیزی/ م.عظیمی/ م.فلاح‌زاده/ گ.گرکانی/ ع.مجتهد جابری/ ف.مدرّسی تهرانی/ ف.مسعودی/ ب.مطلب‌زاده/ ش.موسوی‌زاده/ ن.میر/ م.میرزاخانی/ ج.ولیان‌پور و دیگران...

همکاری اجتماعی؟ نه، متشکرم

جیمی دوران – برگردان : هاتف رحمانی

  • همکاری اجتماعی جنبش سندیکایی را ویران کرده است، اما هنوز بسیاری در داخل آن به این پارادایم می نازند. سی سال جنگ طبقاتی در باره حقوق کارگران وجود داشته است، و کارگران دست پایین را در این مبارزه دارند.

    همکاری اجتماعی خیانت طبقاتی است. اتحادیه ها باید رادیکال شوند یا به زائد و شکست خورده نهایی تبدیل خواهند شد.

آیا چین نیروی امپریالیستی جدید در افریقا است؟

 کارلوس مارتینز؛ برگردان: داود جلیلی

  • این نوشتار اتهام های غرب عليه چين را مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه می گیرد این اتهام ها بر مبانی سستی استوارند، چین به هیچ وجه قدرتی امپریالیستی نیست، روابط افریقا – چین به صورت فزاینده ای منافع قابل توجهی برای مردم افریقا دارد، کمک ها و سرمایه گذاری چینی ها عامل کلیدی در گسستن از عقب ماندگی و فقر در افریقا است

 تقابل چین و آمریکا آینده مناسبات جهانی را در دهه آینده تعیین می کند – اردشیر زارعی قنواتی

  • منازعه بین آمریکا و چین به هیچ عنوان تابع سیاست یک دولت خاص در هر کدام از این دو کشور نیست بلکه معطوف به پیکار دو نیروی دوران ساز "کهنه" و "نو" می باشد که به هر دلیلی الزام شکل گیری یک "فاز تاریخی" جدید در شرایط "افول امپراتوری" و هم چنین شکست مدل توسعه ناعادلانه "نئولیبرالیسم" در قالب روند تحولات جهانی و طرح مدل های توسعه جایگزین برای "تغییر وضعیت موجود" می باشد

اطلاعیه حزب تودهٔ ایران

درود به کارگران و کارکنان پروژه ای مبارز و قهرمان صنایع  نفت و گاز و پتروشیمی در  سراسر ایران!

مبارزه کارگران قهرمان هفت تپه همچنان ادامه دارد!

  • کارگران پروژه ای در پالایشگاه پارسیان سپهر لامرد ، شرکت اکسیر صنعت در فاز ۱۳ در اسکله تنبک، شرکت سینا صنعت در پتروشیمی پارس فنل، شرکت آذران گستر و شرکت آویژه صنعت در پالایشگاه نفت سنگین قشم، سیکل ترکیبی ارومیه، پتروشیمی سبلان، شرکت تناوب در فاز ۱۴، شرکت پتروهمگام ماهشهر، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی هنگام، پالایشگاه آبادان شرکت  Igc ، دست از کار کشیده یا در خوابگاههای خود ماندند و یا درمحوطه نشسته اند.

شماره  1054               3  مرداد ماه  1399

حزب کمونیست عراق: سرکوب و کشتار باید فورا متوقف شود!

  • ما کاملاً مطمئن هستیم که چنین اعمال خونین و سرکوبگرانه فقط اوضاع را وخیم تر می کند و باعث نارضایتی، عصبانیت و نفرت گسترده می شود. این مسیری خطرناک است که فقط به تشدید وخامت اوضاع منجر می شود و هیچگونه راه حلی برای درمان مشکلات قدیم و جدیدی که اکثر مردم را گرفتار کرده ارائه نمی دهد.

آرمان گرای کهنه ستیز

  • دکتر آریان پور در جایگاه یک جامعه شناس تراز بالای جهانی اما در جامعه شناختی هنر نه تنها پیش گام که آموزه پردازی بود نوآفرین: روان شناختی، فلسفه، شیوانگاری، فرهنگ، هنر، روش شناختی، معرفت شناختی، اتیک (دانش اخلاق)، انسان شناختی، روش پژوهش، تاریخ، مردم شناختی، چیرگی بر چندین زبان جهانی و ...گوشه هایی از دانش - شناخت این اندیشه ور تراز نو را رقم می زدند.

لائوس مشکل کووید -19 را حل کرده است، اما در حال غرق شدن در بدهی به سیستم مالی جهانی است

ویجی پراشاد- برگردان: هاتف رحمانی

  • در واکنش، مقامات لائوسی رد پای او را دنبال کردند، افرادی را که با او تماس داشتند تست کردند، و با شدت به سوی جلوگیری از آلودگی بیشترحرکت کردند. لائوس صدور ویزا[16] به ملت های چینی را به تعلیق در آورد، و شرکت های هواپیمایی لائوس پرواز خود به چین را کاهش دادند

کووید-19 ضعف نظریه ای مهم مورد استفاده برای توجیه سرمایه داری را افشا می کند

ریچارد. د . ولف – داود جلیلی

  • کووید-19 دروغ اقتصاد های سنتی را آشکار می کند. برای سرمایه دارها تولید و ذخیره مقدار کافی از تست ها، ماسک ها، دستکش ها وغیره  برای آمادگی در برابر ویروس سود آور نیست.

زمان در لیبی به سود ما نیست

ویجی پراشاد- هاتف رحمانی

  • هیچ یک از طرفین نمی خواهند طرف دیگر از فروش نفت سود ببرد. سازمان ملل برای تلاش و حل اختلاف ها دخالت کرده است، اما تاکنون پیشرفت محدودی وجود داشته است. چون تمام ستیزه متکی بر این اعتقاد است که هر طرفی که بتواند پیروزی نظامی به دست آورد ، بنا براین کل عنایم را به چنگ می آورد، هیچ کس خواهان مصالحه نیست، چون یک چنین موافقتی می تواند به معنی تقسیم قانونی کشور به نیمه های شرقی و غربی همراه با تقسیم هلال نفتی بین دو قسمت باشد .

در باره وحدت نیروهای ملی و دموکراتیک

نویدنو

  • میزان گسترده و عمیق نارضایتی مردم از حاکمیت را که به مناسبت های مختلف در قالب اعتراضات اجتماعی و معیشتی و سیاسی  نمایان می شود، به هیچ وجه نمی توان شرایط انقلابی دانست. چرا که از یک سو از نظر عینی از گستردگی و تداوم زیادی برخوردار نیست و حاکمیت توانسته است آن ها را مورد کنترل قرار دهد و از سوی دیگر فاقد عنصر و ذهنیت آگاه و هدایتگر انقلابی بوده و به شدت در معرض سوء استفاده نیروهای راست وابسته به امپریالیسم و لابی آمریکا در ایران قرار دارد.

مروری بر کتاب «تأثیر فرهنگ ایران بر اندیشمندان عصر روشنگری» اثر مریم فیروز

ایران نزد اصحاب دایره‌المعارف

خسرو باقری

  • آنهایی که با شخصیت سیاسی و اجتماعی مریم فیروز، چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم و از طریق آثار ایشان آشنا بودند، کمتر می‌دانستند که او دکترای زبان و ادبیات فرانسه دارد. شخصیت فرهیخته، مبارز و والای او، به هیچ‌کس اجازه نمیداد او را با لقب دکتر خطاب کند یا از تبار اشرافی او سخن بگوید. او مادر، رفیق‌مریم، خاله‌مریم و مریم‌خانم بود. خوشبختانه اخیرا به همت حامد فولادوند و کیانا شریفی، تز دکترای ایشان از زبان فرانسه به فارسی ترجمه شده و نشر تاریخ ایران آن را منتشر کرده است.

آیا چین میلیون‌ها اویغور را در

 ارودگاه‌های کار اجباری نگه داشته است؟

  • دولت چین از میشل باچله، رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، دعوت کرده است که از شین‌جیانگ دیدن کند، و اعلام کرده است که خانم باچله می‌تواند از هر بازداشتگاهی که بخواهد دیدن کند. خانم باچله این دعوت را پذیرفت و از چین دیدن کرد، ولی حاصل این دیدار هنوز اعلام و منتشر نشده است.

همنوایی ارکستر سیاست‌های اقتصادی ضد ملی

 فریبرز مسعودی

  • برپایه گزارش دیرهنگام بانک مرکزی که روز (28 تیر 99) منتشر شد تولید ناخالص ایران به قیمت بازار به 6/628 میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده افت حدود 7 درصدی (8/6 درصد) اقتصاد ایران در سال 98 نسبت به سال 97 است. رشد اقتصادی در سال 97 نیز منفی 6 درصد بود. درآمد سرانه ایرانی‌ها در سال 98 به قیمت ثابت سال 90 حدود 7/4 میلیون تومان (کمی کمتر از 5 میلیون) بوده که در مقایسه با سال 90 نشان دهنده افت 35 درصدی درآمد ایرانی‌هاست

سگ های امپراطور!

فیلیپ ا.فاررجیو- برگردان : هاتف رحمانی

  • اگر کسی بتواند سربازان ساده امریکا در(مناطق) "چکمه های ما روی خاک"، از(جنگ های ساختگی) اول و دوم عراق و افغانستان، را مطالعه کند نژاد و طبقه نزدیک به اکثریت آن ها را می بیند. صورت های سیاه و قهوه ای، عمدتا از مناطق کم در آمد امریکا (فیلم درخشان فارنهایت 911 ساخته 2004 مایکل مور را ببینید) به همتایان سفید پوست به اندازه خودشان کم در آمد، صرفا برای پول و دستمزد می پیوندند ، تا فرصتی برای خروج از گتو به دست آورند.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست