برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-27

نویدنو 08/01/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حزب‌های کمونیستی و کارگری در موقعیت مسئولیت و وظیفه در برابر مردم‌مان قرار گرفته‌اند. ما آماده‌ایم! ما در خط مقدم مبارزه حاضر هستیم تا بی‌درنگ همه  اقدام‌های لازم در حمایت از امر سلامت و حفظ حقوق طبقه کارگر و قشرهای مردمی را در هر جایی که ضرور است انجام دهیم!

     

 

 

 

 

 

 

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیستی و کارگری جهان:

 اقدام‌های فوری برای حمایت از سلامتی مردم و حقوق آنان!

  

حزب‌های کمونیستی و کارگری در موقعیت مسئولیت و وظیفه در برابر مردم‌مان قرار گرفته‌اند. ما آماده‌ایم! ما در خط مقدم مبارزه حاضر هستیم تا بی‌درنگ همه  اقدام‌های لازم در حمایت از امر سلامت و حفظ حقوق طبقه کارگر و قشرهای مردمی را در هر جایی که ضرور است انجام دهیم!

ما از پزشکان، پرستاران، کارکنان بیمارستان‌ها، و واحدهای درمانی که درحالی که با مشکلاتی بزرگ روبرویند در این مبارزه شرکت دارند، صمیمانه سپاسگزاریم.

ما خود را همبسته با مبتلایان به بیماری همه‌گیر کرونا (کُ وید- ۱۹) می‌دانیم و بهبودی هرچه زودتر آنان از این بیماری را آرزو  می‌کنیم.

ما به کشورهایی همچون چین، کوبا، و روسیه که با اقدام به کمک‌رسانی، یعنی ارسال لوازم محافظت‌کننده، امکانات و متخصصان بهداشتی، به مردم و کشورهایی که از این بیماری بیشترین صدمه را دیده‌اند درود می‌فرستیم، اقدام‌هایی که، در تضاد آشکار با حضور نداشتن اتحادیه اروپا در این عرصهٔ کمک‌رسانی است.

بیماری همه‌گیر کرونا (کُ وید- ۱۹) کمبودهای عظیم سیستم‌های بهداشتی در همه کشورهای سرمایه‌داری را که قبل از ظهور و آشوب شیوع ویروس کرونا شناخته شده بودند به‌طرزی فاجعه‌بار نشان می‌دهد و به‌اثبات می‌رساند. این کمبودها به‌طوراتفاقی و غافل‌گیرانه رخ ندادند، بلکه حاصل آن سیاست ضد مردمی‌اند که از سوی دولت‌های خدمتگزار سرمایهٔ بزرگ به‌منظور تجاری کردن و خصوصی سازی نظام‌های  بهداشتی دنبال شد تا از سوداگری و سودورزی گروه‌های سرمایه‌داری انحصاری حمایت کنند. این سیاست، توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فناوری عظیم موجود در پاسخگویی به همه نیازهای پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی مردم را تضعیف و  با شکست مواجه می‌کند.

تجربه‌ای که امروز در مبارزه با کرونا در جریان است، ماهیت ضد مردمی و انگلی سرمایه‌داری را آشکار و برتری و اهمیت بلافصل سوسیالیسم و برنامه‌ریزی علمی‌ اساسی بر اساس نیازهای مردمی را برجسته می‌کند، نیازهایی که درمان اولیه و پیشگیری، بیمارستان‌ها، کارکنان پزشکی و پرستاری، طبابت، آزمایشگاه‌ها، آزمایش‌های پزشکی و هر چیز که برای سلامتی دائم و اضطراری مردم لازم است را بتواند دست و پا کند

روند رکود اقتصادی موجود جهان در قبل از شیوع ویروس کرونا، هم‌اکنون شدت گرفته است و خطر بروز بحران اقتصادی‌ای جدید در جهان شدت گرفته است. به‌رغم تبلیغات دربارهٔ "اتحاد"، دولت‌هایی که در خدمت سرمایه‌های بزرگ‌اند، اقدام‌های مالی‌شان را بر حمایت از گروه‌های سرمایه‌داری انحصاری متمرکز می‌کنند و دیگر بار درصدد هستند تا بار بحران را بر دوش کارگران و زحمتکشان قرار دهند. کارگران و مردم نباید هزینهٔ این بحران را دوباره بپردازند!   

"مسئولیت فردی" نباید پیش‌زمینه پردهٔ استتاری بر مسئولیت دولت و حاکمیت شود. امروز، درپیش گرفتن تدبیرهای ضروری  به مبارزهٔ مردم علیه سیاست‌های حمایت از سرمایه‌های انحصاری نیز نیازمند است، سیاست‌هایی که سلامتی و بهداشت مردم را در محراب سودورزی سرمایه‌داری قربانی می‌کند.

حزب‌های کمونیستی و کارگری انجام فوری همه اقدام‌های لازم به‌منظور رسیدگی به این بیماری همه‌گیر ازجمله موارد زیر را خواستارند:

  • ·      تقویت فوری نظام‌های بهداشت عمومی با بودجه دولتی، استخدام کارکنان تمام‌وقت پزشکی و پرستاری با حقوق کامل کار. برآوردن  نیازهای واحدهای مراقبت ویژهٔ آی سی یو (ICU) و زیرساخت‌های موردنیاز برای عملکرد کامل مراقبت‌های درمانی و خدمات پژوهشی.

  • ·      تأمین فوری کلیه وسایل لازم برای حفاظت (ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و غیره)  برای مردم به‌وسیلهٔ دولت و به‌صورت رایگان و مبارزه با سوداگری. ارائه کلیه اقدام‌های حفاظتی برای همه کارکنان درمانی‌ای که در بیمارستان‌ها با فداکاری و ایثار مبارزه می‌کنند.

  • ·      حفاظت از دستمزدها و حقوق طبقه کارگر و زحمتکشان، رسیدگی به اندوخته‌هایی که طی دوران مبارزه با کرونا از طریق اخراج‌های گسترده، استعفا، نپرداختن اضافه‌کاری‌ها، و دیگر عواید معوقهٔ انباشته گردیده و اقدام فوری برای محافظت از کارگران در محل کار.

  •  ·      مخالفت با محدود کردن و استحاله حقوق دموکراتیک مردم زیر پوشش مبارزه با ویروس کرونا.

  •  ·      پایان دادن به تمامی تحریم‌ها و محرومیت‌های اقتصادی‌ای که در این شرایط حتی ناعادلانه‌تر و جنایتکارانه‌ترند و دشواری هرچه بیشتر زندگی مردم را موجب شده‌اند. درپیش گرفتن تدبیرهای لازم به‌منظور مراقبت از سلامتی و زندگی مردم.

  •  ·      ما با مداخله‌ها و رزمایش‌های امپریالیستی مانند برنامه‌های نظامی ناتو مخالفیم و استفاده از منابع عمومی برای برآوردن نیازهای مردم، ازجمله تأمین اعتبار برای نظام  بهداشت عمومی و سیستم تأمین اجتماعی را خواهانیم.

 

لیست اسامی حزب‌های کمونیست امضا کننده:

 

۱. حزب توده ایران

۲. حزب کمونیست آلبانی

۳. حزب کمونیست آرژانتین

۴. حزب کمونیست استرالیا

۵. حزب کار اتریش

۶. حزب کمونیست آذربایجان

۷. حزب کمونیست بنگلادش

۸. حزب کمونیست برزیل

۹. حزب کمونیست انگلیس

۱۰. حزب کمونیست جدید انگلیس

۱۱. حزب کمونیست های بلغارستان

۱۲. حزب کمونیست کانادا

۱۳. حزب کمونیست شیلی

۱۴. حزب کارگران سوسیالیستی کرواسی

۱۵. حزب زحمتکشان مترقی قبرس (آکل)

۱۶. حزب کمونیست بوهمی و موراوی (جمهوری چک)

۱۷. حزب کمونیست در دانمارک

۱۸. حزب کمونیست مصر

۱۹. حزب کمونیست فنلاند

۲۰. حزب کمونیست متحد گرجستان

۲۱. حزب کمونیست آلمان

۲۲. حزب کمونیست یونان

۲۳. حزب کارگران مجارستان

۲۴. حزب کمونیست هند

۲۵. حزب کارگران ایرلند

۲۶. حزب کمونیست ایرلند

۲۷. حزب کمونیست (ایتالیا)

۲۸. حزب کمونیست اردن

۲۹. جنبش سوسیالیستی قزاقستان

۳۰. حزب کارگران کره

۳۱. حزب کمونیست لبنان

۳۲. حزب سوسیالیست (لیتوانی)

۳۳. حزب کمونیست مالت

۳۴. حزب کمونیست مکزیک

۳۵. حزب کمونیست جدید هلند

۳۶. حزب کمونیست نروژ

۳۷. حزب کمونیست پاکستان

۳۸. حزب کمونیست فلسطین

۳۹. حزب مردم فلسطین

۴۰. حزب کمونیست پاراگوئه

۴۱. حزب کمونیست لهستان

۴۲. حزب کمونیست پرتغال

۴۳. حزب کمونیست فیلیپین (پ.ک.پ. ۱۹۳۰)

۴۴. حزب سوسیالیست رومانی

۴۵. حزب کمونیست فدراسیون روسیه

۴۶. حزب کارگران کمونیست روسیه

۴۷. حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی

۴۸. حزب کمونیست جدید یوگسلاوی

۴۹. حزب کمونیست های صربستان

۵۰. حزب کمونیست کارگران اسپانیا

۵۱. کمونیست های کاتالونیا

۵۲. حزب کمونیست سوازیلند

۵۳. حزب کمونیست سوئد

۵۴. حزب کمونیست سوریه

۵۵. حزب کمونیست ترکیه

۵۶. حزب کمونیست اوکراین

۵۷. اتحادیه کمونیست های اوکراین

۵۸. حزب کمونیست ونزوئلا

۵۹. حزب کمونیست ارمنستان

۶۰. حزب کمونیست بلژیک

۶۱. حزب کمونیست هند (مارکسیست)

۶۲. حزب کمونیست اسرائیل

۶۳. اتحادیه کمونیست های بلغارستان

۶۴. حزب سوسیالیست مردمی مکزیک

۶۵. قطب احیای کمونیستی در فرانسه

 سایت حزب تودهٔ ایران

 منتشر شده در - 08فروردين1399

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست