برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-03-17

نویدنو 26/12/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • رئیس جمهور در نشست مهمی برای بررسی اجرای طرح جلوگیری و کنترل بیماری، که در 111 کشور شایع شده است به مقامات دستور داد پایش را افزایش دهند، موارد مشکوک و موارد تایید شده ، ونیز تمام اشخاصی را که با این بیماران در تماس بوده اند کاملا بررسی کنند.رئیس جمهور گفت در تلاش های بسیار بیشتر کار کردن بهتر ازکم کاری است. او تاکید کرد بیماری در جزیره است و ما باید از گسترش آن جلوگیری کنیم.  

     

 

 

 

 

 

 

دیاز کانل (رئیس جمهور کوبا)خواستار تشدید اقدامات برای مقابله با کووید -19 و ادامه همکاری با مردم شد

گرانما - برگردان : هاتف رحمانی

دیروز عصر میگوئل دیاز کانل برمودز رئیس جمهور خواستار همکاری با مردم و تشدید اقداماتی شد  که کشور برای کنترل کووید 19 اتخاذ کرده است ، وزارت سلامت عمومی اکنون حضور آن را در جزیره تایید کرد ه است.

رئیس جمهور در نشست مهمی برای بررسی اجرای طرح جلوگیری و کنترل بیماری، که در 111 کشور شایع شده است به مقامات دستور داد پایش را افزایش دهند، موارد مشکوک و موارد تایید شده ، ونیز تمام اشخاصی را که با این بیماران در تماس بوده اند کاملا بررسی کنند.

رئیس جمهور گفت در تلاش های بسیار بیشتر کار کردن بهتر ازکم کاری است. او تاکید کرد بیماری در جزیره است و ما باید از گسترش آن جلوگیری کنیم.  

دیاز کانل نقش فعال و مشارکتی ایفا شده از سوی مردم را، که در تشخیص سه مورد اولیه آشکار است مورد تایید قرار داد. او براهمیت فراهم آوردن اطلاعات روزانه، در باره آن چه در رابطه با بیماری در کشور رخ می دهد و روشن کردن هر پرسشی تاکید کرد.

او اعتماد خود را به اقدامات انجام شده ابراز کرد، در عین تاکید کرد که همه باید هشیار باشند.

خوزه آنگل پورتال، وزیر سلامت عمومی در توضیح جزئیات سه بیمارایتایایی که تست کووید 19 آن ها مثبت است، اظهار داشت که آن ها برای پزشکی گرمسیری در موسسه پدرو کوری باقی می مانند، ودر شرایط عمومی خوبی هستند. او گفت تمام تماس ها در هاوانا، سینفوئگوس و سانستی اسپریتوس تا امروز تحت نظر و بدون علامت هستند، از جمله 149 مسافری که با همان پرواز رسیده اند.

پورتال همچنین گزارش داد که دیروز مورد جدیدی، این بار در کوبا شناسایی شد، که در حال حاضر در وضعیت خوبی است، و اضافه کرد که وزارت تمام اطلاعات مربوطه را در رابطه با مورد رسما اعلام می کند.   

وزیر جزئیاتی را درباره وضعیت گسترش بین المللی کووید -19 - که اکنون از سوی سازمان بهداشت جهانی اپیدمی اعلام شده است - ارائه کرد که به 125.518 مورد با 4.617 کشته، و با نرخ مرگ و میر 3.68درصد می رسد . آلوده ترین کشورها عبارتند از ایتالیا، ایران، کره جنوبی، فرانسه، اسپانیا، آلمان ، امریکا ، ژاپن و سوئیس .

در قاره امریکا، 17 کشور، چهار سرزمین ماورا بحار فرانسوی مواردی را تایید کرده اند. در میان این کشورها، بیشترین تعداد آلوده در امریکا، برزیل، شیلی، آرژانتین، اکوادورو کاستاریکا هستند.

او گزارش کرد در کوبا نظارت اپیدمولوژیستی با پایش فعال مسافران و بیماران با علائم تنفسی سازمان داده شده است. تعداد 1.322 تخت در 11 بیمارستان و 824 تخت در 10مراکز قرنطینه وجود دارد. به علاوه ،روند درمان با پروتکل های روشن برای بخش های بیمارستان و واحد های مراقبت شدید بر قرار شده است.

روبرتو مورالس اوجدا نخست وزیر به سهم خود گفت که سیستم به کار گرفته شده در جلوگیری از کووید-19 و برنامه کنترل،همان گونه که کار انجام شده تاکنون نشان می دهد به خوبی کار می کند.

او افزود، اکنون باید به مرحله دوم حرکت کنیم، تا ببینیم سازمان های دولت مرکزی چگونه عمل می کنند - به عنوان مثال ، کار پایش در فرودگاه ها، بنادر، اسکله ها و محل های کلیدی دیگر تعریف شده در برنامه چگونه پیشرفت می کند.  

گرانما

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست