برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

پرخواننده ترین ها        پرخواننده ترین ها          پرخواننده ترین ها  

آخرین مطالب

 

ادامه ...

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

نوید نو در

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***

ارژنگ ماه نامه ادبی ، هنری و اجتماعی نویدنو شماره 4 ، اسفند 98

***

ارژنگ ماه نامه ادبی ، هنری و اجتماعی نویدنو شماره 3 بهمن 98

***

ارژنگ ماه نامه ادبی ، هنری و اجتماعی نویدنو شماره دو، دی 98

***

ارژنگ ماه نامه ادبی ، هنری و اجتماعی نویدنو

شماره اول ، آذر 98

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

کتاب جدید

کتاب جدید از انتشارات نوید نو

«در آمدی بر حقوق کار در ایران و نقد قانون کار»

گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران

قانون اساسی شوروی

اسلام سیاسی

 

 

 

 

ادامه ...

 
 

2020-04-30

شماره  1034                  19 بهمن ماه1398

فروپاشی در عمق استراتژیک

فریبرز مسعودی

  • بدیهی است اقتصادی که برای جامعه خود جز فقر، بیماری و بی‌عدالتی حاصلی ندارد و با تحریم‌ های امپریالیستی عملاً از گردونه مراودات و مبادلات جهانی حذف شده نه تنها ضامن هیچ عمق استراتژیکی نمی‌تواند باشد، بلکه خود آبستن رویداد هایی است که آشفتگی و به ‌هم‌ریختگی بیشتری به بار خواهد آورد.

ره آورد یک سفر،

 گفتگو با رفیق عادله چرنیک بلند صدرفرقه دمکرات آذربایجان بخش سوم و پایانی

بهروز مطلب زاده

 

  • همسرم حسین خیلی ضعیف شده بود، مَردِ به اون زیبائی، الان عکسش رو به شما نشان می دهم. من هر وقت پسر کوچکم  بهادر را نگاه می کنم، یاد او می افتم. شده بود پوست و استخوان، انگار یک پوست را کشیده باشند روی استخوان، سرش هم کوچ شده بود. چیزی نمی خورد، باید با زور چیزی بهش می دادی، هیچ نمی خورد. نمی خواست چیزی  بخورد.

ارج گذاری زبان، احترامِ اندیشه،

 نقدی برنوشتار"رژیم ضد امپریالیستی یا ضد مردمی!"

 کسرا فروهی

  • اقای سیامک در واکاوی طبقاتی خود از سه لایه بورژوازی در ایران نام برده بدون این که توجهی به اقتصاد سیاسی ایران کنونی داشته باشد. مشخص نیست در این واکاوی سرمایه‌داری تولیدی یا بورژوازی صنعتی کجای اقتصاد ایران ایستاده! آیا نویسنده محترم در واکاوی‌های موشکافانه خود ردی از این نوع بورژوازی در اقتصاد ایران نیافته اند یا اساسا آن را قابل ندانسته که در کنار سه لایه بورژوازی قرار دهد!

وضعیت برنی ساندرز پس از آیووا

پیتر ا. لاوینا - برگردان : هاتف رحمانی

  • اکنون آن چه را که برنی می گوید می خواهد به عنوان رئیس جمهورتغییر دهد تصور کنید. بهداشت همگانی تک پرداز به شدت مورد مخالفت تشکیلات حزب دموکرات و حامیان بیمه گذار سلامت آن ها است .آموزش دانشگاهی با شهریه رایگان از سوی مجموعه صنعت وام دانشجویی در هر دو طرف مورد مخالفت است . حقوق های بالاتر، اخذ مالیات ترقی خواهانه، و سیاست های به سود طبقه کارگر مورد مخالفت تشکیلات دموکرات و جمهوری خواه، و سرمایه دار ان کمک های مالی دهنده به آن ها است. هر آن چه ساندرز می خواهد انجام دهد مستلزم اختصاص اراده گسترده حامیان برای به چالش کشیدن رهبری سیاسی و اقتصادی تثبیت شده است.

 سازش با دیکتاتوری مقصدِ ناگزیر نظریهٔ

«اصلاح‌پذیر بودن رژیم ولایت فقیه»

  • منافع طبقاتی و گروه‌بندی نمایندگان سیاسی سرمایه‌های کلان در هرم قدرت که جناح‌های سیاسی نمایندگی‌شان می‌کنند، ازجمله عامل‌های بنیادی شکل‌گیری سرشت و عملکرد رژیم هستند. برای مثال، دولت حسن روحانی و جناح اعتدال‌گرایی- اصلاح‌طلبی، در مقام نمایندگان سیاسی بورژوازی مدرن نولیبرال ایران، از این قاعده مستثنا نبوده و نخواهند بود. منافع کلان اقتصادی و نفوذ سیاسی بخشی بزرگ از سرمایه‌دارانی کلان که کسانی از سنخ روحانی‌ها و جهانگیری‌ها آنان را نمایندگی می‌کنند، هیچ‌گاه خارج از چارچوب رژیم ولایی نمی‌تواند دوام یابد.

بیانیهٔ حزب تودهٔ ایران

 دربارهٔ طرح ترامپ برای پایمال کردن حقوق ملّت فلسطین

  • در طرح جدید دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو- که یکی به خاطر سوء استفاده از قدرت در کنگره آمریکا استیضاح شده است و دیگری با پرونده ی اختلاس و کلاهبرداری سنگینی در کشورش رو به روست- بخش‌های دیگری از کرانه ی غربی رود اردن نیز به اسرائیل واگذار شده است و از حق پناهندگان فلسطینی به بازگشت به سرزمین خود هیچ صحبتی نشده است. این طرح ارتجاعی گام بلند دیگری است به منظور از بین بردن حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشور و دولت مستقل خود.

کرونای جدید، یک خطر جدید و اقدام نمونه مقامات چینی

 نویسنده: پرابیر پورکایاستا


 

  • چند کلمه پیرامون دیگر جوانب بیماری، به ویژه پیرامون نفرت بیمارگونۀ غرب از چین و روسیه. اکنون مجموعه ای از جعلیات تبلیغ می شوند، از جمله اینکه چین در آزمایشگاه های بیولوژیک ووهان سلاح بیولوژیک تولید می کند، که به میان مردم درز کرده است. من به این جعلیات همان قدر باور دارم که به داستان هایی که می گویند ایالات متحده ویروس ایدز را برای اهداف تسلیحاتی مهندسی کرد، و آن ویروس در حین آزمایش در آفریقا به میان مردم افتاد.

 به دام اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا نیفتید

  • از ۳۰ ژانویۀ امسال این ویروس دست‌کم به ۱۸ کشور دیگر منتشر شده و بیش از ۷۸۰۰ نفر را مبتلا کرده است. سازمان جهانی بهداشت، وضعیت اضطراری بهداشتِ عمومی اعلام کرده است. خیلی مهم است که بدانیم، هنوز مقامات دارند دربارۀ ویروس کرونا تحقیق می‌کنند، پس حرف منابعی که ادعا می‌کنند همه چیز را می‌دانند، باور نکنید.

 فلسطینی ها انتخابی جز مقاومت عادلانه ندارند!

دکتر سلیم نزّال - برگردان: هاتف رحمانی

  • طرخ صهیونیستی ترامپ تنها 10 درصد از فلسطین تاریخی را به فلسطینی ها پیشنهاد می کند، که پذیرش آن برای هر فلسطینی غیر ممکن است.

  • فلسطینی ها امید خود به عدالت بین المللی را از دست داده اند، و دیگرانتخابی جز از سر گرفتن مقاومت ندارند.

  • تمام خلق های تحت اشغال در برابر متجاوزان مقاومت می کنند، و ملت فلسطین استثنا نیست.

لایه های داخل الیگارشی شرکتی - مالی

پرابهات پاتنایک - برگردان : هاتف رحمانی

  • مارکسیسم به ما می آموزد که هر کلیتی ترکیبی از عناصری است که متفاوتند و در عین حال بین آن ها تضادهایی هم وجود دارد. حتی وقتی که کلیتی به مثابه کلیت مفهوم بندی می شود باید یک آگاهی ضمنی از این تضاد ها وجود داشته باشد. این حکم زمانی که ما اقتصاد سیاسی اقتدار گرا یا رژیم های فاشیستی را بررسی می کنیم نباید فراموش شود.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست