برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-02-08

نویدنو 19/11/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • طرخ صهیونیستی ترامپ تنها 10 درصد از فلسطین تاریخی را به فلسطینی ها پیشنهاد می کند، که پذیرش آن برای هر فلسطینی غیر ممکن است.

    فلسطینی ها امید خود به عدالت بین المللی را از دست داده اند، و دیگرانتخابی جز از سر گرفتن مقاومت ندارند.

    تمام خلق های تحت اشغال  در برابر متجاوزان مقاومت می کنند، و ملت فلسطین استثنا نیست.

     

 

 

 

 

 

 

 فلسطینی ها انتخابی جز مقاومت عادلانه ندارند!

دکتر سلیم نزّال - برگردان: هاتف رحمانی

6 فوریه

فلسطینی ها، بیش از هفتاد سال چشم انتظار عدالت جهانی بوده اند. امیدوار بودند که حق خود رامطابق قوانین بین المللی بگیرند. مدت طولانی باور داشتند که جهان این بی عدالتی در مورد آن ها را نخواهد پذیرفت. آن ها فکر می کردند که برای احیا حقوق به سرقت رفته شان به اندازه کافی قطعنامه های سازمان ملل را در سمت خود را دارند.

در 1947، وقتی که مسئله فلسطین به سازمان ملل رفت، قدرت امپریالیستی مسلط آن زمان در سازمان ملل تصمیم گرفت فلسطین بین افراد بومی و مهاجرانی که با تایید بریتانیا توسط صهیونیسم آورده شده بودند، و بسیاری از آن ها حتی شهروند فلسطین نبودند تقسیم شود.

طبیعی بود که فلسطینی ها از تقسیم کشور خود با مهاجران جدیدی که به عنوان پناهنده یا کارگران خارجی نمی آمدند بلکه به عنوان متجاوز می آمدند خود داری کنند. هیچ ملت دیگری در روی زمین نمی تواند آن را بپذیرد.

صهیونیست ها از این واقعیت که در دوره ای از ضعف جهان عرب و صحنه ای از هم دردی گسترده غربی به فلسطین می آیند سود بردند تا با استفاده از هولوکاست، هولوکاست دیگری برای ملتی دیگر ایجاد کنند.

صهیونیست ها هر کاری که به ذهنشان می رسید از کشتار و ترور گرفته تا اخراج فلسطینی ها از خانه هایشان انجام دادند. تاریخ مدرن فلسطین به طور مختصر، تاریخ ترور از سوی صهیونیست ها است.

صهیونیست ها باید با جنگ با کشورهایی که سبب هولوکاست بودند انتقام هولوکاست را می گرفتند. اما آن ها خلاف آن را انجام دادند. آن ها با قدرت های امپریالیستی برای انتقام از خلقی که با یهودی ها بد رفتاری نکرده بود همکاری کردند.

از آن زمان، مردم فلسطین از یک تراژدی به تراژدی دیگر حرکت کرده اند، و دلیل آن یهودیان صهیونیست هستند. تمام جنگ هایی که در منطقه رخ می دهد اگر برای صهیونیست ها نبود رخ نمی داد . و آن ها می دانند که حضور آن ها مبتنی بر قدرت است.

پس از توافق اسلو، فلسطینی ها با تشکیل دولتی در 22 درصد وطن خود موافقت کردند. اما صهیونیست ها، که ذهنیت نژادپرست آن ها تغییر نکرد، برای خرید زمان دستکاری کردند، وگفتگو ها 27 سال بدون هیچ نتیجه ای ادامه یافت. در این مدت آن ها خاک فلسطینی ها را با شهرک های یهودی انباشتند تا استقرار یک دولت فلسطینی را غیر ممکن سازند.

طرخ صهیونیستی ترامپ تنها 10 درصد از فلسطین تاریخی را به فلسطینی ها پیشنهاد می کند، که پذیرش آن برای هر فلسطینی غیر ممکن است.

فلسطینی ها امید خود به عدالت بین المللی را از دست داده اند، و دیگرانتخابی جز از سر گرفتن مقاومت ندارند.

تمام خلق های تحت اشغال  در برابر متجاوزان مقاومت می کنند، و ملت فلسطین استثنا نیست.

دکتر سلیم نزّال ،تاریخ دان فلسطینی- نروژی در باره خاورمیانه است، او به صورت گسترده ای درباره مسائل اجتماعی و سیاسی منطقه نوشته است.

سرچشمه : کانتر کیورنت

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست