برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-02-01

نویدنو 11/11/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حزب کمونیست پرتقال در مواجهه با تهاجم خشن از سوی امپریالیسم امریکا و نیروهای صهیونیستی ، بر اهمیت اتحاد و همبستگی با هدف فلسطینی ها و حقوق مسلم و مطالبات تاریخی این ملت تاکید می کند و به بسیج افکار عمومی در پرتقال و تحکیم همبستگی با مبارزه مشروع مردم فلسطین برای هدف ملی خودشان فرا می خواند .

     

 

 

 

 

 

 

بیانیه دفتر مطبوعاتی حزب کمونیست پرتقال  درباره توافق نامه قرن  

برگردان : آرش وجدانی

30 ژانویه 2020

حزب کمونیست پرتقال به اصطلاح " توافق نامه قرن" را که دیروز از سوی دولت امریکا عرضه شد به شدت محکوم ، و کارزار باج خواهی تحمیل شرایط غیرقابل قبول آن را که توهین آشکاری به حقوق ملی ملت فلسطین، قوانین بین المللی و چندین دهه قطعنامه های سازمان است که آن ها را به رسمیت می شناسد و تقدیس می کند تقبیح می کند.

طرح اکنون اعلام شده از گسترش جنگ طلبی امپریالیسم امریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل در خاورمیانه،از جمله تصمیم امریکا در بی اعتنایی آشکار به قوانین بین المللی ، مانند " به رسمیت شناختن" اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل ، پذیرش "مشروعیت" شهرک های ساخته شده در سرزمین های اشغالی در 1967، یا "به رسمیت شناختن" الحاق بلندی های جولان سوریه ،که به صورت غیر قانونی از سوی اسرائیل اشغال شده است - به اضافه قطع کمک های امریکا به آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی- جدایی نا پذیر است .

طرح دولت ترامپ نشانگر رها کردن بسیار جدی هر چشم اندازی برای هر راه حل عادلانه ، قابل مذاکره و پایدار برای مسئله فلسطین است ، که بخشی از استراتژی بی ثبات سازی ، تحریک و سلطه امپریالیستی و صهیونیستی است ، وطرحی است که می تواند پی آمدهای جدی برای خلق های خاورمیانه و سراسر جهان داشته باشد .

طرح دولت ترامپ ، در راس دیگر اقدام های غیر قابل قبول، اشغال و الحاق اورشلیم و تقریبا نیمی از ساحل غربی رود اردن ، و نیز مشروع سازی و تداوم ارضی شهرک های اسرائیلی ساخته شده در خاک فلسطین را پیش بینی می کند، از این رو هدف اصلی گسترش اشغال و الحاق سرزمین های فلسطینی از سوی اسرائیل را گسترش می دهد .

وعده استقرار یک نهاد فلسطینی در دراز مدت ، در سرزمین کوچک باقی مانده ، بدون تداوم ارضی یا قابلیت زیست اقتصادی، بدون جایگاه موثری به عنوان کشوری مستقل و دارای حق حاکمیت، خلع سلاح شده با وضعیتی که کنترل مرزی ، امنیت و حق حاکمیت بردریا و فضا باید تحت کنترل اسرائیل باقی بماند، همراه با انکار حق بازگشت آوارگان فلسطینی ، هدف ایجاد دولت فلسطینی را غیر عملی می سازد، از این روحاکی از رها کردن راه حل دو کشور برای موضوع فلسطین است، چشم اندازی که باید از سوی تمام کسانی که به حافظت از و تحقق حقوق ملی مسلم مردم فلسطین و قوانین بین المللی متعهدند صریحا اعلان و رد شود .این امراز سازمان ملل آغاز می شود.

حزب کمونیست پرتقال از دولت پرتقال می خواهد که  اعلامیه ای درمحکومیت صریح طرح اکنون مطرح شده ، و نیز پاسخ روشن در حمایت از قوانین بین المللی و حقوق مردم فلسطین ،یعنی از طریق  پذیرش توصیه پارلمان برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی اورشلیم شرقی وهم زمان از بین بردن شهرک های اسرائیلی و به رسمیت شناختن حقوق آوارگان فلسطینی برای بازگشت طبق قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل منتشر کند.

جدیت این طرح - تدبیر شده در تبانی با نیروهای صهیونیستی و نشانگر حمایت آشکار از نخست وزیروقت اسرائیل ، که  در کشور خود برای تقلب و فساد گرفتار روند های قضایی است - مستلزم پاسخی محکم و مصمم از سوی تمام مدافعان صلح و حقوق بشر است .

حزب کمونیست پرتقال در مواجهه با تهاجم خشن از سوی امپریالیسم امریکا و نیروهای صهیونیستی ، بر اهمیت اتحاد و همبستگی با هدف فلسطینی ها و حقوق مسلم و مطالبات تاریخی این ملت تاکید می کند و به بسیج افکار عمومی در پرتقال و تحکیم همبستگی با مبارزه مشروع مردم فلسطین برای هدف ملی خودشان فرا می خواند .

سر چشمه : سایت حزب کمونیست پرتقال

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست