برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-01-30

نویدنو 10/11/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در روز جمهوری جبهه دموکراتیک چپ به رهبری حزب کمونیست هند (مارکسیست) صف 620 کیلو متری زنجیره انسانی از بخش شمالی کرالا تا جنوب برای ثبت اعتراض علیه اصلاحیه ضد قانونی شهروندی[1] تشکیل داد. مردم از تمام قشر های اجتماع از جمله نو ازدواج کردگان در این زنجیره انسانی شرکت کردند.

    سازمان دهندگان ادعا می کنند که 6تا 7 میلیون نفر در این زنجیره انسانی شرکت کردند.

     

 

 

 

 

 

 

زنجیره انسانی 7 میلیونی در سراسر کرالا برای اعتراض علیه قانون اصلاح شهروندی

در روز جمهوری جبهه دموکراتیک چپ به رهبری حزب کمونیست هند (مارکسیست) صف 620 کیلو متری زنجیره انسانی از بخش شمالی کرالا تا جنوب برای ثبت اعتراض علیه اصلاحیه ضد قانونی شهروندی[1] تشکیل داد. مردم از تمام قشر های اجتماع از جمله نو ازدواج کردگان در این زنجیره انسانی شرکت کردند.

سازمان دهندگان ادعا می کنند که 6تا 7 میلیون نفر در این زنجیره انسانی شرکت کردند.

پینارای ویجیان وزیر ارشد و کانام راجندران رهبر حزب کمونیست هند در شهر تیرواندتاپورام پاینخت کرالا به معترضین پیوستند.

مقدمه قانون اساسی از سوی میلیون ها نفر معترضی که به زنجیره پیوستند خوانده شد.

اشخاص برجسته بسیاری از جمله سیاست مداران ، فعالان فرهنگی ، رهبران مذهبی و هنرمندان به زنجیره انسانی پیوستند. شرکت صدها زوج تازه ازدواج کرده در زنجیره انسانی نیز توجه را به خود جلب می کرد.

سوگندی برای محافظت قانون اساسی از "تلاش های دولت مرکزی "برای نابودی آن خورده شد.

مردم در روز جمهوری  از کاسارگود در شمال کرالا تا تیرواناتاپورام در جنوب برای ثبت اعتراض خود علیه لایحه اصلاح شهروندی زنجیره انسانی 620 کیلو متری تشکیل دادند . اعتراض سازمان دهی شده از سوی جبهه چپ دموکراتیک حاکم کرالا میلیون ها نفر - از جمله پینارای ویجایان  وزیر ارشد - را در بر می گرفت که در طول جاده های سراسر ایالت برگزار می شد.

در این اعتراض زوج های تازه عروسی کرده بسیاری نیز دیده می شدند ، که بزرگترین اعتراض ثبت شده علیه قانون اصلاح شهروندی تا کنون است.

امروز صبح ، قانون اساسی در کلیسا ها و مساجد متعددی در ایالت خوانده شد، که پرچم ملی نیز بر افراشته شد و عبادت کنندگان برای ملت دعا کردند.

سال گذشته جبهه متحد دموکراتیک تحت هدایت چپ و (حزب )کنگره ، اگر چه مخالفان سیاسی اصولی هستند ، نیز به اعتراض علیه لایحه پیوستند. ایالت نیز اعلام کرده است که دستور ثبت احوال کشوری را اجرا نخواهد کرد .

وزیر ارشد کرالا ، پینارایا ویجایان گفت " من به تمام افرادی که به این زنجیره انسانی پیوسته اند تبریک می گویم. اکنون زمان توقف یا استراحت برای ما نیست. ما باید به مقاومت در برابر تمام تلاش ها برای تغییر قانون اساسی خود ادامه دهیم."

آخرین باری که جبهه دموکراتیک چپ زنجیره انسانی همانندی را سازمان داد 29 دسامبر 2016 ، برای اعتراض علیه سختی هایی بود که مردم پس از اعتراض با آن مواجه می شوند.

در اول ژانویه 2019 ، دولت تحت رهبری پینا رایا ویجایان دیوار زنانه ای را برای  ارزش های رنسانس و برابری جنسیتی در جامعه ، با هدف استقبال از تصمیم دادگاه عالی برای بازکردن معبد ساباریمالا به روی زنان در همه سنین برگزار کرد .

برگرفته از:خلاف جریان


 

[1] - لایحه اصلاح شهروندی در 11 دسامبر 2019 در پارلمان هند به تصویب رسید . این لایحه قانون شهروندی 1955 را با فراهم آوردن راهی برای اعطاء شهروندی هندی به اعضا هندو، سیک، بودایی ، جین واقلیت های مذهبی مسیحیان ، که قبل از دسامبر 2014 از تعقیب دولت های همسایه پاکستان ، بنگلادش و افغانستان گریخته اند اصلاح می کند. لایحه به خاطر تبعیض براساس مذهبی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است . 

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست