برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

پرخواننده ترین ها        پرخواننده ترین ها          پرخواننده ترین ها  

  1. بیانیهٔ حزب تودهٔ ایران: تاریک ‌اندیشی، بی‌کفایتی، و دروغ ‌گویی سران جمهوری اسلامی در برخورد با خطر جدّی همه‌گیری ویروس کرونا

  2. بیانیهٔ حزب تودهٔ ایران:‌ نتیجهٔ‌ انتخابات فرمایشی، پاسخ قاطع مردم به ولی فقیه و حکومت ورشکستهٔ جمهوری اسلامی

  3.  در حاشیه برگزاری انتخابات اخیر مجلس : سپاه در رأس امور

  4. پاسخ چین به ویروس کرونا: رفاه مردم از هرگونه مصلحت جویی مهم‌تر است!

  5. مشت آهنین سرمایه داری

  6.  نگاهی گذرا به پُست­ مدرنیسم

  7. فقدان آلترناتیو و منطق بد و بدتر

  8. اسفندگان: عيد زنان

آخرین مطالب

ادامه ...

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

نوید نو در

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

کتاب جدید

کتاب جدید از انتشارات نوید نو

«در آمدی بر حقوق کار در ایران و نقد قانون کار»

گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران

قانون اساسی شوروی

اسلام سیاسی

 

 

 

 

ادامه ...

1

2020-03-05

شماره  1030                  15 دی ماه1398

رژیم ولایت فقیه به بن‌بست رسیده و خامنه‌ای صلاحیت رهبری کشور را ندارد

  • بدرستی می‌توان گفت که کل حاکمیت ولایت فقیه با ورشکستگی کامل نظری و عملی روبرو شده است و در جریان این ورشکستگی نیز در زیر پوست جامعه نسبت به درک واقعیت‌ها و شناخت هویت مسببانِ وضعیت بسیار دشوار کنونی کشور تحول‌هایی مهم روی داده و روی می‌دهد.

حزب کمونیست ایرلند: دستان آن ها به خون هزاران نفر آلوده است

نویدنو

  • اقدامات امپریالیسم امریکا در خاورمیانه و به تازگی در عراق با قتل ژنرال سلیمانی در بغداد جهان را به آستانه  یک ستیزه هسته ای محتمل جهانی می راند . نزدیک به دوقرن قدرت های امپریالیستی از جمله ایالات متحده ، بریتانیا، فرانسه و المان، چیزی جز جنگ های مداوم ، نسل کشی و بربریت به جهان نداده اند. زمان آن رسیده است که به سلطنت ترور امپریالیسم پایان داده شود .

بیانیهٔ‌ کمیتهٔ‌ مرکزی حزب تودهٔ‌ ایران:

 در دفاع از صلح و برای جلوگیری از جنگی خانمان‌سوز، همهٔ توان را به‌کار گیریم!

  • حزب ما در بیانیه‌ای که در پی ترور قاسم سلیمانی منتشر کرد یادآوری کرد که، ما ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی دولت ترامپ که نشانه ی بی‌اعتنایی جنایت‌کارانه ی تمام ‌وکمال آن به قوانین بین‌المللی است، معتقدیم که به‌منظور جلوگیری از تشدید بحران در منطقه و رانده شدن تنش‌های به‌وجود آمده به سمت درگیری‌های خطرناک نظامی باید همه تلاش‌ها را به‌کار گرفت. و همچنین بر این نکته تأکید کردیم که، جنگ و درگیری‌های نظامی در منطقه تنها به‌نفع ارتجاعی‌ترین و ضد مردمی‌ترین نیروها در منطقه و جهان و به ضد منافع مردم و زحمتکشان خواهد بود.

احزاب کمونیست جهان

 اقدام تروریستی و راهزنانه امریکا را محکوم می کنند

ره آورد یک سفر!

گفتگو با رفیق عادله چرنیک بلند

صدرفرقه دمکرات آذربایجان-2

بهروز مطلب زاده

  • راستش خیلی چیزها هست که دلم می خواهد بگویم. رفقا باید بدانند چه برسرما آمد و ما چی کشیدیم .ما داشتیم برای برگزاری سالگرد 21 آذردراردبیل آماده می شدیم. شب 20 آذرهمه در سالن مدرسه   «صفوی» جمع شده  بودیم. چند نفری هم سخنرانی کردند، نمی دانید آنهائی که در سالن جمع شده  بودند چه حال و روزی داشتند، همه نگران و پریشان بودند، ترس را می شد در چشم های همه دید. حادثه زنجان تازه اتفاق افتاده بود.

شباهت انکار هویت حمید نوری و «شاهد س» !

 اصغر نصرتی(چهره)

  • نخست اینکه نمی‌خواهم پرونده‌ی امثال نوری در هیاهوی قتل سلیمانی گم شود. همانطور که نباید اعتراضات و کشتار آبان ماه قبل جنگ سفارتخانه ‌ها به فراموشی سپرده شود. دوم اینکه به موانع حقوقی  و دخالت های حکومت ‌ها اشاره کرده باشم. اما مطلب دیگر که شاید سخت در ارتباط با پرونده حمید نوری مهم است و باید مورد دقت قرار گیرد، شیوه‌ها‌ی رژیم برای بی‌اعتبار کردن پرونده است.

پس از آن که موساد سلیمانی را هدف گرفت، ترامپ ماشه را کشید

جفرسون مورلی برگردان : هاتف رحمانی

  • کاروان سلیمانی در حالی که در حال ترک همایشی در فرودگاه بغداد با هدف تظاهرات ضد ایرانی و ضد امریکایی در عراق بود با موشک های امریکایی مورد حمله قرار گرفت . حامیان یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در ازای موافقت دولت با طرح اخراج 5.000 سرباز امریکایی در مجلس، برای خروج از مجموعه دیپلماتیک امریکا  موافقت کرده بودند. 

گفتگوی احمد جواهریان با رادیو پویا

 پیرامون تنش های موجود میان ایران و امریکا

  • کشته شدن قاسم سلیمانی در اثر حمله پهباد های آمریکائی تنش های میان ایران و آمریکارا شدت بخشیده است خطر جنگ بیش از همیشه محسوس است. و ناظران سیاسی تفسیر های گوناگونی پیرامون این اتفاق و واکنش جمهوری اسلامی به آن ارائه میدهند. در این باب یک بار دیگر پای صحبت احمد جواهریان نشسته ایم تا از نظرات او پیرامون حودث اخیر جویا شویم

چرا حزب کارگر شکست خورد؛ الیگارش ها با دمکراسی بازی می کنند

 جورج مونبیو، برگردان: مینا آگاه

  • ما باید از خود در مقابل دروغ دفاع کنیم و این نیاز به سواد دیجیتال دارد. راه‌هایی برای انجام این کار هست. در انتخابات فنلاند زنی ۳۴ ساله به نام سانا مارین به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. وی کاملا متضاد بوریس جانسون است. تفاوت بیشتری را نمی شود انتظار داشت. موضوع بسیار مهم آن است که فنلاند طی ۵ سال اخیر سرمایه گذاری بسیار سنگینی در آموزش دانش دیجیتال انجام داده است. آن ها به مردم کمک کردند تا درک کنند چگونه می توانند به صورت آنلاین مدیریت شوند.

وقتی کشوری در کار نیست، نفتی هم نباید استخراج شود

 احمد سپیداری

  • مگر نه آن است که دولت فعلی عراق که پس از برگزاری انتخاباتی بحران‌زا و چانه زنی‌های بسیار تشکیل شد، محصول توافق همه‌ی طرف‌های درگیر بوده است؟ آیا آن‌ها تا قبل از خیزش میلیونی مردم در عراق که ماه‌هاست میدان آزادی را در تسخیر مبارزان جوان زن و مرد قرار داده و علیرغم همه جنایت ها خواستار استعفای همه عوامل حکومتی، تصویب انتخابات غیر فرقه ای، برگزاری انتخابات آزاد و خروج مداخله‌گران از کشور شده اند، اعتراضی به دولت فاسد برآمده از انتخابات داشتند؟

عراق تله ای برای ترامپ یا خامنه ای!؟

 اصغر نصرتی (چهره)

  • کشمکش و زورآزمایی میان جمهوری اسلامی و دولت امریکا به جای حساسی رسیده است. اما عراق در این میان بستر اصلی این کشمکش است. اعتراض مردم عراق جدا از مقوله ی فساد و ناکارآمدی دولت آن کشور، اندکی هم متوجه حضور دو بیگانه، یکی همجوار و آن دیگری آن سوی اقیانوسها، هم بود. این اعتراض همیشه در زیر خاکستر حضور داشت و تنها گه گاهی فرصت نمود یافته است.

ارزیابی های گوناگون از کشته شدن قاسم سلیمانی

با کشته شدن قاسم سلیمانی تحلیل هایی هم از جانب افراد ارائه شد . نویدنو برای آگاهی خوانندگان این تحلیل ها را به اشتراک می گذارد .

احزاب وسازمان ها و ترور قاسم سلیمانی

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست