برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

پرخواننده ترین ها        پرخواننده ترین ها          پرخواننده ترین ها  

آخرین مطالب

 

ادامه ...

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

نوید نو در

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

کتاب جدید

«در آمدی بر حقوق کار در ایران و نقد قانون کار»

گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران

قانون اساسی شوروی

اسلام سیاسی

 

 

 

 

ادامه ...

1

2020-01-30

شماره  1025                  4 آذر ماه1398

صحنه مبارزه و شیوه مبارزه  ی حزب طبقه کارگر را خود حزب باید انتخاب کند

اثر رفیق جان باخته در فاجعه ملی : منوچهر بهزادی

  • " اهمیت مسئله در این است که اگر نیروهای انقلابی صحنه ی مبارزه وشیوه ی مبارزه را به درستی انتخاب و به ضد انقلاب تحمیل کنند ، گام نخستین را در راه پیروزی خود برداشته اند واگر ضد انقلاب موفق شود صحنه ی مبارزه و شیوه ی مبارزه را ، علی رغم تمایل و آمادگی نیروهای انقلابی ، به آن ها تحمیل کند ، نیروهای انقلابی در آن صحنه و با آن شیوه با شکست روبرو خواهند شد . "(باز انتشار)

بازگشت اردوی کار وزحمت به خیابان ها

نویدنو

  • آنچه که امروز از اهمیت خاص برخوردار است ، شناخت توانایی و سازوکارهای سرکوب حاکمیت، ابعاد و پیامدهای آن ، چشم اندازهای پیش رو و اتخاذ تدابیر  مناسب برای مقابله با آن است. جدا از تبدیل اعتراض به شورش مخرب ، حاکمیت با بستن دسترسی عمومی به فضای مچازی نشان داد که تا چه حد از نقش فضای مجازی در هدایت اعتراضات می هراسد. بر اساس برخی گزارش ها در بعضی از نقاط نسبت به پخش شبنامه هایی در تجمعات اعتراضی اقدام شد که از استقبال خوبی هم برخوردار بود.

جنایت تکان دهندهٔ‌ رژیم ولایت فقیه به فرمان رهبر!

  • مبارزه جنبش مردمی کشور ما با دیکتاتوری ولایی با وجود فراز و نشیب‌ها تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت، زیرا همچنان که تحولات اخیر نشان داده‌اند تداوم حاکمیت مطلق ولایت فقیه در تضاد آشتی‌ناپذیر با خواست‌های بی‌درنگ مردم برای ترقی میهن قرار دارد، تضادی که، هیچ‌گونه تغییر واقعی در وضعیت کنونی را امکان‌پذیر نمی‌سازد.

اعلامیه کمیتۀ مرکزی فرقۀ دمکرات آذربایجان

 دربارۀ نمایشی به نام «کنگره»

  • نویدنو : به تازگی طبق اعلام کمیته مرکزی فرقه دموکرات آذربایجان عده ای به اداره آقای حسین زاده اقدام به برگزاری جلسه ای تحت عنوان "کنگره دوم" فرقه دموکرات آذربایجان کرده اند .بر اساس اطلاعیه قبلی کمیته مرکزی فرقه آقای حسین زاده در پلنوم اخیر فرقه پس از وفات رفیق واله صدر فرقه از سازمان فرقه اخراج شده بوده است. نویدنو ضمن اعلام تاسف از این برخوردهای وحدت شکنانه که در این شرایط حاصل آن سفره دشمنان مردم ایران را رنگین خواهد کرد ، اطلاعیه کمیته مرکزی فرقه دموکرات آذربایجان و نوشته ای را از آقای سهند سرابی  در همین رابطه جهت اطلاع خوانندگان منتشر می کنیم .

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 پیرامون خیزش شکوهمند مردم ایران

آنگاه که جویبارها دریا می‌شوند!

  • مردم ایران در طول مبارزات خود بخوبی دریافته‌اند که در مسیر دستیابی به آزادی و عدالت‌اجتماعی، تنها می‌توانند به نیروی خود و هم‌سرنوشتان‌شان در منطقه و جهان تکیه کنند. این همان پیام غرورآفرینی‌ست که مردم مبارز عراق نیز از میدان التحریر بغداد به “ملت شکوهمند ایران” یادآور شده اند!

هیئت سیاسی اجرایی حزب چپ ایرن (فدائیان خلق)‏:

مسئول اصلی این کشتار مهیب، خامنه‌ای است!‏

  • مسئول مستقیم کشتار فرزندان شما، جمهوری اسلامی و در راس آن شخص خامنه‌ای است. ‏اکنون بعد از اعلام رسمی شلیک به مردم، خامنه‌ای و همه‌ی همراهان بدسابقه‌ی او باید به ‏اتهام جنایت علیه بشریت به دست عدالت سپرده شوند. این را با صدای بلند باید اعلام کرد و ‏مجامع بین المللی را به حمایت از مردم ایران در برابر آدمکشان جمهوری اسلامی فراخواند.‏

خیزش مردم و اصلاح طلبان

 جمعی از اصلاح طلبان :

شلیک بی‌محابای تفنگ به سمت شهروندان عادی جنایت است

  • نویدنو :جمعی از اصلاح طلبان طی نامه ای به رخ داد های اخیر واکنش نشان داده اند . خبر گزاری فارس با ادعای ان که این بیانیه معروف به 77 نفر به گردانندگی آقای تاج زاده منتشر شده و برخی امضایشان را پس گرفته اند اقدام به انتشار بیانیه جدیدی تحت عنوان 77 نفر کرده است . در ادامه متن هر دو نامه و اعتراض یکی از امضا کنندگان را جهت اطلاع باز نشر می کنیم . هدف از انتشار این نامه ها نشان دادن" تقوایی" است که گردانندگان خبرگزاری فارس کباده آن را به دوش می کشند . اما ان چه عیان است سرکوب و خنثی کردن کوچکترین روزنی است که به سوی افشا جنایت و سرکوب بیرحمانه حتی با زبانی تلطیف شده و با ادبیات خودی باشد .

بیانیه دکتر سید هاشم آقاجری درباره سرکوب اعتراضات سراسری اخیر ایران

وجوسازی خبرگزاری فارس

  • آیا اشرار و آشوبگران در ایران آنچنان فراوانند که برای سرکوب آنان، حکومت ناگزیر شود با تمام قوای سرکوب به جنگ آنان برود. در بسیاری از مناطق، حکومت نظامی اعلام ناشده برقرار کند، شبکه اینترنت، برغم همه زیانهای اقتصادی و علمی و اجتماعی و ارتباط ایران با جهان خارج را قطع کند. آیا مشتی آشوبگرو اوباش آنچنان نیرومندند که میتوانند میلیونها نفر را در یکصد و پنجاه شهر بزرگ و کوچک از جنوب تا شمال، از شرق تا غرب کشور بسیج کنند و به خیابانها بکشانند.

شماره  1024                  25 آبان ماه1398

با کودتای نظامی در بولیوی مخالفت کن

جو امرسبرگر- برگردان : هاتف رحمانی

  • نگاه درست به  مشکلات راهکاری مورالس نشان می دهد که فرهنگ سیاسی امریکا و متحدان برجسته آن مشکل بزرگی در مواجهه با هر دموکراسی در جنوب جهان است. مشروعیت دموکراتیک زمانی که امریکا و ماشین تبلیغاتی آن نابودی شما را هدف می گیرند کار چندانی نمی تواند بکند.

"طغیان بدون درخواست؟ طغیان خود این درخواست است."

نوشته: توماسو دی فرانچسکو(2) - برگردان:امید نسیمی

  • آیا همه این عصیان (1) ها برعلیه همه چیز و هیچ چیز، فاقد یک الگوی قابل تشخیص هستند؟ نه کاملا. همه سرپیچی ها خود را در وضعیت نبرد با یک نیروی دشمن، طبقه حاکم، می بینند که اغلب به اندازه سال های نوری از شرایط تحت حاکمیت خود به دور است.

 دنیز ایشچی

  • دشواری های همگرایی، همکاری و وحدت نیروهای چپ فراوان هستند. با وجود این میتوان در زمینه راهگشائی های لازم جهت فراهم تر کردن بسترهای چنین همگرائی هایی صحبت کرد. در این مختصر، به چندین موضوع مشخص در این زمینه اشاره میکنم.

کودتا در بولیوی: پنج درس

نویسنده: آتیلیو بوران- برگردان: جهان

  • تراژدی بولیوی به روشنی درس هایی را می دهد که مردم ما و تمامی نیروهای اجتماعی – سیاسی مردمی باید آن هارا  بیاموزند و برای همیشه به آگاهی شان بسپارند.این فهرست کوتاهی است، از پروسۀ رویدادهای بولیوی، به عنوان پیش زمینه ای برای واکاوی های ژرف تر و موشکافانه تر در آینده.

سرمایه داری برده‌داری‌ست

سرمقاله گاردین (ارگان حزب کمونیست استرالیا)- برگردان: آمادور نویدی

  • آشویتس تنها اردوگاه مرگ آلمان نبود. اگر ارتش سرخ شوروی ماشین جنگی نازی را نابود نکرده بود، هیتلری‌ها حتی نقشه‌هایی برای ایجاد اردوگاه‌های مرگ بزرگ‌تری در سرتاسر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی داشتند. جهت ساخت اردوگاه‌ها نقشه‌هایی آماده کرده بودند که آشویتس دربرابر آن‌ها کوتوله ای بیش نبود، هردو، هم ازنظر تعدادی‌که باید نابود شوند و – مهم‌تر از آن- از نظر شمار کارگران برده ای که می‌بایست در آنجا کار می‌کردند.  

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست