برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

1

 

2019-11-04

شماره  1011                  31 مرداد  ماه1398

"چرا جهان نگران سرنوشت یک نفتکش ایرانی در دریای مدیترانه است؟"

نوشته : ویجی پراشاد – برگردان : امید نسیمی

 

  • در داخل دولت ترامپ این تمایل قوی که از تردد این نفتکش جلوگیری شود و آن را به دریچه ای به سوی جنگ تبدیل کند وجود دارد.این همان نظری است که جان بولتون مشاور ترامپ در زمان توقیف این کشتی نفتکش از سوی جبل الطارق عنوان کرد ، گویی به تهران پیام می داد که گفت اکنون نوبت شماست

چند خبر، چند نکته و یک سوال!

گفتگوی رادیو پویا با رفیق احمد جواهریان

گفتگوی تلگرامی با فریبرز رئیس دانا :

بحران در ایران؛ احکام حریم و احکام تحریم!

  • پرسشهای مطرح شده در برنامه امروز:

  • - آیا ممکن است که بیشتر در رابطه با موضوع جلسه " احکام حریم و احکام تحریم " توضیح بدهید؟ چرا این عنوان را انتخاب کردید؟

  • - اخباری که می‌رسد حاکی از این است که دستگیری ها به شدت افزایش پیدا کرده است و حتی فعالان مدنی بسیاری هم دستگیر شده اند، آیا این دستگیری ها نظر شما به نزدیک شدن به انتخابات ربطی ندارد؟

اعتراض کننده های هنگ کنگ  پرچم های عقب مانده ی خود را دارند

یان گودرام - برگردان : هاتف رحمانی

  • اگر چه دو دهه از زمان بازگشت هنگ کنگ به چین می گذرد ، اما زخم های این دوران باقی است ، همان زخمی است که در امریکای جنوبی ، افریقا ، و دیگر قسمت های آسیا عمل می کنند -(زخم هایی) یادآوران ابدی عملکرد های استعمار. زخم های عمیق خیلی زود از بین نمی روند ، ودلیلی وجود داردکه کسانی که آن (زخم) ها را فرو می کاهند و می گویند باید فراموش شود عموما برخورداران از این ارثیه - یا، به اندازه کافی حیرت آور فرزندان آن ها هستند.     

دربارۀ تغییر قانون اساسی

  • موضوع امروز میهن ما تنها شخص خامنه ای نیست که با تغییر او تصور کرد کشور می تواند به سمت استقرار حکومتی مردمی و آزادی و عدالت اجتماعی برود. مشکل امروز میهن ما کل ساختار فاسد و ضد مردمی حکومت مداری در ایران است.  تضاد مردم با استبداد دینی تنها یک راه‌حل دارد و آن طرد بی‌قیدوشرط حاکمیت ولایت فقیه است تا بسترهای لازم در مسیر انجام رفرم‌های بنیادین و در جهت گذار به مرحلهٔ دموکراتیک را بتوان فراهم کرد. این امر هم نه از طریق ”چانه زنی در بالا“ بلکه با تشدید و گسترش مبارزه جنبش مردمی امکان پذیر است.

آیا مارکسیسم راهنمای تاریخ است؟

  • هستهٔ مرکزی ماتریالیسم تاریخی، مفهوم طبقه است که این طور تعریف می‌شود: بخش‌هایی از جامعه که شیوهٔ گذران زندگی‌شان بر اساسی یکسان است و منافع مشترکی دارند. برخلاف تمایزهای گروهی به وجود آمده در میان گونه‌های متفاوت جانوران (مثل زنبورها یا مورچه‌ها) که صرفاً پایهٔ ژنتیکی دارد، جامعهٔ انسانی با تمایزهای طبقاتی‌اش در سراسر تاریخ بشر دچار تغییرهای اجتماعی شده است و همچنان هم در حال تغییر است.

جان شیفته دیگری از میان ما رفت

  • حزب تودهٔ ایران در گذشت رفیق واله قلی زاده، مبارز راه آزادی زحمتکشان و محرومان جامعه را به خانواده و بازماندگان او و به همهٔ اعضای فرقه دمکرات آذربایجان ایران ونیز به اعضا و هواداران حزب توده ایران، به دوستان و آشنایانش و دیگر مبارزان راه آزادی و عدالت اجتماعی  تسلیت می گوید.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست