نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

آرشیوماهانه

آرشیو مقالات نویدنو

آرشیو
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

آخرین مطالب

 

 

2019-09-10

شماره  1003                  21 خرداد  ماه1398

اعلامیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

بازنشستگان گرامی ! مستمری بگیران عزیز! زحمتکشان ایران!

  • اتحاد سراسری بازنشستگان ایران مخالفت اکیدخودرا بابرنامه های خصوصی سازی دولت و سیاست های حمایتی مجلس اعلام نموده و همه زحمتکشان بویژه بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را به اعتراض نسبت به سیاست های ضد بازنشستگان دولت و مجلس فرا می خواند.

برنی سندرز: کارگران باید ابزار تولید را کنترل کنند

نوشته: مارک گرونبرگ - برگردان: مینا آگاه

  • برنی ساندرز :“ما اکنون می توانیم به سوی اقتصادی برویم که کارگران فکر نکنند فقط یکی از دنده‌های ماشین اند، آن ها در شغل خود قدرت دارند و می توانند تصمیم‌گیری کنند… دموکراسی فقط فرصت داشتن برای رای دادن نیست. معنی واقعی دموکراسی، داشتن کنترل بر زندگی خود است.”

کودکان نباید کار کنند، باید به رویاهایشان بپردازند

علی صمد

  • همه شواهد موجود نشانگر این واقعیت تلخ است که کودکان کار نه تنها نمی توانند تصویری نسبتاً خوب و شکوفا از آینده داشته باشند بلکه در زندگی همە روزە خود نیز با خستگی و رنج بسیار، روزها را پشت سر می گذرانند. برای آنها تصویر دنیای آینده مبهم و تاریک است و جز دشواری، تحقیر، آزار و اذیت و پژمردگی زودرس، تجربه دیگری را در زندگی نمی بینند.

دنیای دیوانه دیوانه دیوانه 

زهره تنکابنی

  • سرنوشت هر کشوری را فقط و فقط مردم آن کشور باید تعیین کنند و آنانیکه زیر سایه سربازان بیگانه میخواهند خود جای حاکمیت کنونی بنشینند برای همیشه تاریخ ایران، بدنامی دست نشانده بودن را با خود حمل خواهند کرد. و اما سخنی با تصمیم گیرندگان فعلی ایران. از دید من منافع ملی یعنی منافع مردم و میهن عزیزمان ایران! ...

‍‍‍‍‍‍ سابقه تاریخی مداخلات آمریکا در ونزوئلا

نوشته: جیمز پتراس - برگردان: آمادور نویدی

  • مردم ونزوئلا از تجاوز آمریکا و هم‌چنین از اشتباهات دولت آگاهند. آن‌ها خواهان تصحیح و جبران اشتباهات دولت هستند . دولت پرزیدنت مادورو موافق گفت و گو با اپوزیسیون مصالحه گر است؛ ونزوئلایی ها روابط اقتصادی خود را با روسیه، چین و ایران، ترکیه، بولیوی، مکزیک و دیگر کشورهای مستقل گسترش می‌دهند.

کوبا سرزمین انقلاب 16-18

  • اصغر نصرتی (چهره) هنرمند تاترسفری داشته است به کوبا . خاطرات این سفر به صورت منظم پیش از این در فیس بوک نویسنده منتشر شده است . سفرنامه ها اگر چه به تعداد مسافران و راویان می تواند متفاوت باشد اما واقعیت فضای زنده و واقعی محل مورد باز دید را در اختیار خواننده می گذارد و با تجربه های مسافر - راوی شریک می سازد .

لوپز ابرادور مکزیک ترامپ را متهم می کند :

 تعرفه ها و دیوار های مرزی کار نخواهد کرد

برگردان : هاتف رحمانی

  • رئیس جمهور ترامپ ، مشکلات اجتماعی با تعرفه یا اقدامات اجباری مانند تبدیل یک کشور همسایه در طی یک شب به گتو ، جایی دربسته برای مهاجران جهان ، جایی که آن ها لکه دار می شوند ، مورد سوء استفاده قرار می گیرند ، تحت تعقیب قرار می گیرند ، و مستثنی می شوند و حق عدالت برای کسانی که برای کار و زندگی رها از احتیاج تلاش می کنند نا دیده گرفته می شود نمی توانند حل شوند . مجسمه آزادی یک نماد تهی نیست . 

نگاهی به احتمال قریب الوقوع بودن جنگ ایران وآمریکا؟

نگارش: نوید شادی  

  •  آیا سیستم اقتصادی ایران در تضاد با سیستم اقتصاد سرمایه داری آمریکاست که چنین پارادوکسی را بین ایران وآمریکا فراهم کرده است؟ مبرهن است که به جز چند سال اوایل انقلاب وبعد از اقتصاد جنگی دهه اول انقلاب، جمهوری اسلامی همیشه توصیه های بانگ جهانی وصندوق بین المللی را محوربرنامه های توسعه اقتصادی خود قرار داده است.

انتخابات اتحادیه اروپا

محافظه کاران و سوسیال دموکرات ها را کیش مات کرد

آرون کومار- برگردان : هاتف رحمانی

  • هرجانیروی واقعی چپ ، احزاب کمونیست و کارگری به صورت فعالی در مبارزات در گیرند دست آورد دارند .  نیروهای راست افراطی در این کشور ها به نظر می رسد به آخر خط رسیده اند ، اگر چه هنوز خطر آن ها وجود دارد . هر ضعفی در سمت چپ بار دیگر راست افراطی را به زندگی و رشد مسیرشان باز خواهد گرداند .

تحولات اخیر جهانی و تاثیرات آن بر سرنوشت ایران ،

گفتگوی احمد جواهریان با رادیو پویا

 

چه سخت و سنگین می گذرد؟
رحمان

  • چه بیهوده می گذرد؟
    در این گوشه ی گنگ خراب
    گویی،
    درمانده است زمان،
    به گوشه ی گنگ بطالت،
    سخت و سنگین نشسته است انگار،
    برفراز سکویی بیقرار

" افسانه طبقه متوسط"  ،   مسعود امیدی، نشر گل آذین

  • به تازگی کتاب "افسانه طبقه متوسط" اثر مسعود امیدی از سوی نشر گل آذین در 196 صفحه ، در 1000 نسخه و به قیمت 40 هزار تومان منتشر شده است . کتاب در بردارنده یک پیشگفتار ، سه نوشته از مترجم  و برگردان  هفت مقاله از هفت نویسنده دیگر در رابطه با کار و طبقه متوسط است . در این کتاب  به مجموعه‌ای از مباحث مرتبط با مفهوم جامعه‌شناسی مارکسیستی در ارتباط با طبقه‌ی اجتماعی به صورت عام و طبقه‌ی کارگر به صورت خاص در شرایط جهانی سازی و نئولیبرالیسم پرداخته شده است.

کدام کائوتسکی؟

 سعید رهنما

  • در خصوص انقلاب روسیه، کائوتسکی با بلشویک‌ها و سیاست‌های انقلابی لنین سخت مخالف بود. کتاب  دیکتاتوری پرولتاریا، در نقد سیاست‌ها و برداشت‌های بلشویکی بود، که سخت مورد حمله‌ی لنین قرار گرفت. کائوتسکی در این کتاب ازجمله انقلاب اکتبر را با کمون پاریس مقایسه می‌کند، و این رویداد را بزرگ‌تر از کمون قلمداد می‌کند.

ادامه:  1002- 1001- 1000999-998 - 997- 996- 995- 994-993- 993- 992- 991- 990- 989- 988-987-986 - 985- 984- 983- 982-981- 980- 979-978- 977

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست