نویدنو:09/10/1388                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

مبارزه دلیرانه توده ها برضـد استبــداد

تظاهرات صدها هزار نفری درسراسر کشور علیه دولت کودتا و استبداد ولایـی


نامه مردم
نبرد دلیرانه امروز توده ها علیه دولت کودتا و استبداد ولایی آغاز مرحله ای نوین در جنبش دمکراتیک و آزادیخواهانه مردم ما و نمودار ژرفش این جنبش و ریشه های عمیق و استوار اجتماعی آن است که ولی فقیه و مزدوران مسلح اش نخواهند توانست آن را نابود سازند. امروز در خیابان های تهران و دیگر شهرها مردم نشان دادند، نه تنها ناامید و فرسوده نیستند، بلکه با کسب تجربه از مبارزات چندین ماهه اخیر، پیگیر، ثابت قدم، خلاق و مصمم در صحنه حضور داشته و دارند و در مقابل، این دستگاه سرکوب است که با ادامه مقاومت مردمی، دچار تشتت، انفعال و ناامیدی می گردد.

همزمان با مراسم عاشورا وهفتمین روز درگذشت آیت الله منتظری، صدها هزار تن از مردم حق طلب در اعتراض به دولت ضد ملی کودتا و رژیم ولایت فقیه در تهران و سایر شهرهای کشور دست به تظاهرات زدند.
ارتجاع و نیروهای کودتاچی به رهبری ولی فقیه با گذشت هفت ماه از کودتای انتخاباتی و اعمال انواع فشارها، انتظار نداشتند، توده های وسیع مردم میهن ما با چنین ابعاد و استواری صدای اعتراض خود را طنین انداز کنند. کودتاچیان با تصور اینکه با گذشت زمان و سرکوب خونین و مانورهای فربیکارانه جنبش مردمی را فرسوده ، خسته و ناامید ساخته اند، اما مردم دلیر ایران بار دیگر حماسه ای پر شکوه آفریدند و به همه مدافعان ریز و درشت استبداد ولایی، نیروی پرتوان و لایزال خود را نشان دادند، از صبح امروز توده های معترض که در میان آنان جوانان و زنان نقش برجسته ای داشته و دارند، با سردادن شعارهایی علیه دولت کودتا و دیکتاتوری حاکم در مناطق مرکزی شهر تهران دست به راه پیمایی زده و با استفاده از موقعیت منحصر بفرد مذهبی، آئینی و ملی عاشورا و نیز گرامی داشت آیت الله منتظری به مقابله ارزشمند و فوق العاده موثر با استبداد برخاستند. در خیابان ها و میادین انقلاب، آزادی، ولی عصر، پل چوبی، چهار راه کالج، هفت تیر تهران جمعیت انبوه و صدها هزارنفری مردم با صف نیروهای تا بن دندان مسلح بسیج، سپاه و نیروهای انتظامی مواجه شدند. گزمگان و مزدوران مسلح کودتاچی با استفاده از انواع سلاح های سرد و گرم و گاز اشک آور و اسپری فلفل می کوشیدند، جمعیت را متفرق و صفوف به هم فشرده توده ها را پراکنده سازند. علی رغم تلاش کودتاچیان، مردم دلیر لحظه به لحظه با شعارهایی چون مرگ بر دیکتاتوری،\ تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت،\ مرگ بر خامنه ای،\ منتظری نمرده ولایت است که مرده،\ زندانی سیاسی آزاد باید گردد،\ دیکتاتور بدونه، بزودی سرنگونه\... برابعاد مقاومت خود در برابر نیروهای سرکوب می افزودند. تظاهرات زمانی در تهران به اوج خود رسید که صف پرتوان توده ها، سد واحدهای مسلح سپاه و بسیج را در چهارراه ولی عصر در هم شکست و دو سوی اصلی صف تظاهرات مردمی به هم پیوست. با عقب نشینی خفت بار مزدوران سپاه و بسیج، لباس شخصی ها با زنجیر، باتوم، چاقو و قمه از هر طرف به جان مردم بی دفاع و مسالمت جو افتادند. صدها تن از مردان و زنان توسط این افراد مجروح گردیدند. در حوالی ظهر براثر حملات پی درپی بسیج و لباس شخصی ها، مردم به ناچار به دفاع از خود پرداخته و در این میان نیروهای سپاه پاسداران و اوباش بسیجی که قادر به مقابله با مردم نبودند، شروع به تیراندازی مستقیم به سوی معترضان نمودند. بنابه گزارشات موثق حداقل 4 تن از هم میهنان ما در اثر تیراندازی مزدوران کودتاچی به شهادت رسیدند. به گزارش شبکه جنبش راه سبز جرس، مردم پیکر یک شهید در چهار راه ولی عصر بردستان خود گرفته و شعار می دادند: خامنه ای یزید شد، یزید رو سفید شد، در ادامه این گزارش پایگاه اینترنتی جرس نوشت: با شهادت سه تن و زخمی شدن دو تن دیگر از هم وطنان در تهران، مردم پس از آن که به نیروهای لباس شخصی اجازه نداند که زخمی ها را باخود ببرند، خود زخمی ها را منتقل و از صحنه دور کردند. گستردگی و ژرفای حضور توده ها در روز عاشورا از پیش تدارک آن دیده شده بود، قابل مقایسه با نخستین روزهای مقاومت ملی علیه کودتای انتخاباتی است.
علاوه بر تهران، اصفهان، اردبیل، نجف آباد، شیراز، مشهد، اهواز، قزوین، کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور نیز شاهد تظاهرات مردمی بود.
نبرد دلیرانه امروز توده ها علیه دولت کودتا و استبداد ولایی آغاز مرحله ای نوین در جنبش دمکراتیک و آزادیخواهانه مردم ما و نمودار ژرفش این جنبش و ریشه های عمیق و استوار اجتماعی آن است که ولی فقیه و مزدوران مسلح اش نخواهند توانست آن را نابود سازند. امروز در خیابان های تهران و دیگر شهرها مردم نشان دادند، نه تنها ناامید و فرسوده نیستند، بلکه با کسب تجربه از مبارزات چندین ماهه اخیر، پیگیر، ثابت قدم، خلاق و مصمم در صحنه حضور داشته و دارند و در مقابل، این دستگاه سرکوب است که با ادامه مقاومت مردمی، دچار تشتت، انفعال و ناامیدی می گردد. استیصال مزدوران مسلح در برابر اراده مردم در جریان تظاهرات امروز بیش از پیش خودنمایی می کرد. وحشی گری و خشونتی که یگان های ویژه سپاه و بسیج و لباس شخصی ها از خود نشان می دهند، عجز و هراس آنان را به اثبات می رساند.
در مرحله کنونی، بدون شک شاهد تشدید فشارها از سوی کودتاچیان درهمه ابعاد خواهیم بود. موضوع دستگیری رهبران جنبش مردمی و به تسلیم واداشتن آنها بازهم طرح و پیگیری می شود. باید با هوشیاری مراقب ترفندها، توطئه ها و نقشه های چند وجهی ستاد کودتا به رهبری ولی فقیه بود.
مرحله نوین جنبش ضد استبدادی، بیش از هر زمان دیگری به اتحاد عمل همه مدافعان راستین عدالت و آزادی نیازمند است. برای غلبه بردولت کودتا و به عقب نشینی و تسلیم واداشتن استبداد ولایی، به تشدید مبارزه، تقویت صفوف جنبش مردمی، اتحاد و وحدت عمل نیاز است.
درود پر شور برمردم دلیر ایران
مرگ براستبداد ولایی
افتخار برشهدای جنبش مردمی

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست