نویدنو:13/03/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

کره شمالی : بی راهه رفتار

نویدنو

آزمایش هسته ای اخیر ونیز آزمایش  بعدی دو موشک کره شمالی ،تهدید بزرگی برای صلح وثبات منطقه ، مبارزه برای حذف سلاح های هسته ای از جهان ،وبه طور کلی مبارزه برای صلح وترقی اجتماعی را به نمایش می گذارد.

ما این رفتارهای بی پروا وتحریک کننده را محکوم می کنیم.

واین امریکا بود که در جنگی که کشور را دوپاره کرد جنگید- جنگی که هیچ گاه به صورت رسمی پایان نیافت. مرزهای بین دوکره یکی از نظامی شده ترین مرزهای جهان است.

با این همه ، ساختن سلاح های هسته ای ، که موجودیت خود انسان را به مخاطره می اندازد ، هرگز نمی تواند قانع کننده باشد.

تغییرات اخیردرجهان تمام بی مسئولیتی ها را مورد آزمایش قرار می دهد.امروز باراک اوباما رئیس جمهور امریکا است وبه کاهش زرادخانه های هسته ای، به امضای پیمانی که تمام ملت هاو از جمله خود امریکا رااز هر گونه آزمایش هسته ای بازداردمتعهد شده است. قول بی سابقه ای ازسوی تمام روسای جمهور امریکا ووعده ای که مورد استقبال جهانی قرار گرفته است.

مبارزه جاری برای نیروهای مترقی کسب اطمینان ازآن است که این سیاست هسته ای به اجرا در آید.آزمایش های کره شمالی درست مخالف این مبارزه عمل می کند.آنها بازیچه دست کسانی در امریکا هستند که خواهان خالی کردن زیر پای ریاست جمهوری اوباما هستند، ونیز بازیچه دست کسانی در ژاپن هستند که به نابودی "قانون اساسی صلح" ملت ها وتبدیل خود ژاپن به قدرت متجاوز تمایل دارند.

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics