نویدنو:17/07/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

جنگ های غیر قانونی امپراطور-2

پاسخ میلاسوویچ

فیدل کاسترو-برگردان : هاتف رحمانی

در نا ملات روز دوشنبه اول اکتبر به پیامی که در 25 مارس 1999برای میلاسوویچ فرستاده بودم اشاره کردم.

من در30مارس 1999 یادداشت زیر را از میلاسوویچ دریافت کردم:

عالیجناب آقای رئیس جمهور

" جای خوشبختی بسیار و سپاسگذاری صادقانه بود که من پیام 25 مارس 1999شمارا دریافت کردم.من از کلمات محکم تایید و دلگرمی  دهنده شما برای مردم یوگسلاوی ونیز اظهار محکومیت تجاوز ناتو از سوی کوبا و نمایندگان آن به ویژه در سازمان ملل  قدردانی می کنم . جمهوری فدرال یوگسلاوی از سوی  امریکا و ناتو در معرض بزرگترین تجاوزازدوران هیتلر تاکنون قرار گرفته است .نه تنها جنایتی علیه کشور صلح جو ،دارای حق حاکمیت و مستقل جمهوری فدرال یوگسلاوی عملی شده است بلکه  تجاوزی علیه همه آن چیزهایی صورت گرفته است که در آستانه قرن بیست و یکم در این جهان ارزش محسوب می شوند: سیستم سازمان ملل، جنبش کشورهای غیر متعهد، بنیادهای قانونی، حقوق بشر وبه طور کلی تمدن انسانی .

 خوشوقتم به اطلاع شما برسانم که این تجاوز صرفا به یکپارچگی و تقویت عزم ملت یوگسلاوی  برای مقاومت و دفاع از آزادی ، حق حاکمیت و تمامیت ارضی ما کمک کرده است. نیروهای مسلح و مردم ما برای انجام وظیفه خود مصمم و آماده هستند.بنابراین گسترده ترین ونیرومندترین همبستگی و مساعدت ممکن از سوی دوستان ما در سراسر جهان می تواند بسیار خوشایند و ضروری باشد.

" رفتار شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تجاوز ناتو علیه جمهوری فدرال یوگسلاوی شکستی برای سازمان ملل است .این رفتار نشانه ای بد و هشدار بزرگی  به تمام جهان ، به ویژه کشورهای کوچک و متوسط، و اگرچه  نه تنها فقط برای آنها است. من اطمینان دارم که شما اطلاع دارید که جمهوری فدرال یوگسلاوی و جمهوری صربستان همواره  و صادقانه در جستجوی راه حلی سیاسی برای کوزوو ومتوژا بر اساس علائق تمام جوامع قومی که در آنجا زندگی می کنند وبه نظم قانونی ما احترام می گذارند بوده اند.

آقای رئیس جمهور ، من از شما خواهش می کنم، که دوستی کوبا در طی دعوت به نشست هیئت هماهنگی جنبش کشورهای غیر متعهد فعال باقی بماند تا سبب گردد آن گروه از دوستان، تجاوز ناتو به جمهوری فدرال یوگسلاوی را قاطعانه محکوم نمایند. من همچنین عقیده دارم که شخصیت فردی شما می تواند کمک بزرگی به تشویق کشورهای امریکای مرکزی وجنوبی ونیز کشورهای غیر متعهد برای بالابردن صدای اعتراض آنها در محکومیت شدید این تجاوز وحشیانه باشد. با ردیگربا قدردانی از همبستگی با و حمایت از جمهوری فدرال یوگسلاوی ، بدین وسیله امید خودرا اظهار می دارم که ما در ارتباط تنگاتنگی باقی خواهیم ماند.آقای رئیس جمهور بالاترین احترامات مرا پذیرا باشید."

" امضا، اسلوبودان میلاسوویچ "

در حقیقت دو جنگ وجود داشت – یکی  که هنوز پایان نیافته است – ودورودررویی پیشگویانه  با آزنار-یکی از انها بین اوو کلینتون و دیگری بین او و بوش . دو ماموریت مشابه از سوی آزنار ایجاد شد-یکی از طریق مکزیکو سیتی به واشنگتن و دیگری از طریق مکزیکوسیتی به تگزاس- هر دو در تعقیب یک هدف وهر دو به یک نسبت تهی از اصول اخلاقی- که طی آن او جنگ تعدیل کننده را برای روسای جمهور تغییر پذیر امریکا پذیرفته بود.

October 2, 2007

دومین وسومین پیام به میلاسوویچ و پاسخ او

در دوم آوریل 1999، من دومین پیام خو درا از طریق هیات نمایندگی خود در سازمان ملل به میلاسوویچ ارسال کردم:

" متهم کردن سه زندانی امریکایی می تواند به مصلحت نباشد.افکار عمومی جهان به ویژه در حال حاضر حساس است ومی تواند به جنبش قدرتمند ضد صرب منجر شود. "

در 5 آوریل 1999 ، من سومین پیام را از طریق هیات نمایندگی خود در سازمان ملل و یوگسلاوی برای او فرستادم :

" ما به تصمیم شما  در رابطه با سه زندانی آنچنان که آژانس های خبری گزارش کرده اند تبریک می گوییم. قول شما برای رفتار پسندیده با آنها و مشروط کردن آزاد ی آنها به زمان توقف بمباران ها بسیار هشیارانه و شایسته است . این امر مانور ایالات متحده را برای بر انگیختن افکار عمومی داخلی علیه صربستان خنثی کرده است ، افکار عمومی ای که عمیقا در موضوع تجاوز پراکنده است.بمباران ظالمانه اهداف غیر نظامی و مقاومت قهرمانانه مردم صربستان در داخل و خارج اروپا ودر داخل  خود ناتو تاثیر شدیدی داشته است."

در همان روز پنجم آوریل ، پاسخ رسمی میلاسوویچ را از طریق سفیر او در سازمان ملل دریافت داشتیم:

" مایلم  قدردانی خود را از رئیس جمهور و مردم جمهوری کوبا برای ابراز همدردی و همبستگی با مردم و کشور ما ، قربانیان تجاوز ناتو-امریکا اظهار دارم.

" من انتطار دارم  شما به این تلاش های بسیار مفید خود برای وادار کردن سران کشورها- به ویژه سران کشورهای غیر متعهد – به درک خطر مفرط برای روابط بین المللی ادامه دهید چون (این تجاوز) نمونه کاملی از تجاوزات به راه انداخته شده ازسوی امریکا- ناتو علیه حاکمیت و استقلال کشوری کوچک را به نمایش  می گزارد. من از شما خواهش می کنم  پیامی شخصی به روسای جمهور ماندلا،نجوما، موگابه،اوباسانیو، راولینگز وواجپایی ارسال وطی آن درخواست نمایید که تهاجم را محکوم نمایند واگرپیش از این هم آن را محکوم کرده اند ، در این لحظه بسیار مهم ، بازهم دوباره آن را برای توقف ادامه تجاوز و فراهم کردن  گسترده ترین حمایت ممکن از یوگسلاوی از سوی کشورهای غیر متعهد محکوم نمایند .بهترین آرزوها و گرمترین درود های خودرا تقدیم شما می کنم. با رعایت احترام سه سرباز امریکایی زندانی شده ، من از پیشنهاد دوستانه شما  سپاسگزارم و مایلم به اطلاع شما برسانم که این سربازان به شدت مسلح بوده وبا تعدادی خودروهای زرهی به عمق خاک یوگسلاوی نفوذ کرده بودند.مذاکرات در این باره در حال انجام است.با آنها انسانی و محترمانه رفتار می شود.ما پیشنهاد شما را درک می کنیم و عملا آن را می پذیریم.ما عجله ای برای تسلیم این سربازان به دادگاه نداریم. ودرحال حاضر چنین نخواهیم کرد.شاید بعدا آنها را به دادگاه بفرستیم ویا اصلا نفرستیم. در این کار عجله ای نداریم ."

فیدل کاسترو

4اکتبر2007

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics