نویدنو:15/05/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

 

هشدار: نگذاریم تهدید ها عملی شود

نویدنو

جنبش سبزروزنامه اعتماد ملی 14 مرداد سالروز مشروطیت و روز سوگند یاد کردن احمدی نژاد در مجلس خبری تکان دهنده دارد. این در حالی ست که کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان با استعفای مسئول و اعضا در آستانه انحلال قرار گرفته  و صحبت از حضور سعید مرتضوی در کمیسیون مشترک امنیت ملی و قضایی برای بررسی حد و حدود سرکوب هاست. به نوشته اعتماد ملی :

"روند اعترافات بازداشت شدگان اخیر، مرگ سه نفر از بازداشت شدگان و درخواست برای دستگیری موسوی و ممنوع الخروج شدن خاتمی از جمله محور هایی بود که در این جلسه بین مرتضوی و نمایندگان بررسی شد....  در اين نشست سه ساعته درخواست جمعي از اصولگرايان براي دستگيري و مقابله با ميرحسين موسوي بود. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه تاكنون افراد رده‌هاي چندم اين توطئه، دستگير و دادگاه برايشان تشكيل شده است، گفت: درخواست برخي‌نمايندگان براي دستگيري و رسيدگي به اتهامات موسوي جدي است و از جمله مواردي بود كه به دادستاني انتقال داده شد. در كنار درخواست جمعي از اصولگرايان براي بازداشت موسوي برخي از نمايندگان نيز در واكنش به انتشار شايعاتي مبني بر قصد محمد خاتمي براي پناهنده‌شدن به يک کشور اروپايي،خواستار ممنوع الخروج شدن خاتمي ازسوي دستگاه قضايي شدند".

تلاش برای زمینه سازی دستگیری موسوی و خاتمی وسایر رهبران جنبش از مدت ها پیش آغاز و قدم به قدم به پیش برده شده است.  رهبران کودتا با پخش اعترافات تلویزیونی برای اتمام حجت به منتقدان درونی نظام و تلاش برای تخلیه خیابان ها از تظاهرکنندگان بویژه با انتقال نیروی عظیم سرکوب با ده ها و ده ها پرواز به تهران برای ضرب و شتم، کشتار و دستگیری شدید مردم در اعتراضات امروز بهارستان، شروع به کار رسمی دولت کودتا، و ... برای آنچه کیهانیان کوردل "کور کردن چشم فتنه" خوانده اند، آماده می شوند. از نظر آن ها همه چیز مهیاست و اظهارات سعید مرتضوی مبنی بر انتقال درخواست برخی نمایندگان به دادستانی، یعنی خود وی، معنا و مفهوم مشخصی دارد. اعلام ممنوع الخروج شدن خاتمی نیز جز تحت نظر بودن رهبران جنبش سبز برای جلوگیری از مخفی شدن یا مهاجرت آن ها به خارج معنای دیگری ندارد.

باز هم جنبش و رهبران آن در آستانه شوک دیگری قرار دارند. کودتاگران هر لحظه ممکن است دست به اقدام بزنند و برای تواب سازی رهبران جنبش، آن ها را زیر شکنجه های قرون وسطایی قرار دهند. تجربه جنایات گذشته رژیم در این زمینه بسیار هشدار دهنده است. براستی واکنش این رهبران، جنبش سبز، اپوزیسون و آحاد مردم در مقابل چنین اقدام گستاخانه ای چیست ؟ باید مانع ضربه به رهبری جنبش سبز شد و آماده واکنشی بود که کودتاگران را قبل یا بلافاصله پس از اقدام، از عمل گستاخانه خویش پشیمان کند ... آیا همه متوجه لحظات بسیار خطرناک پیش رو هستیم؟

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

                            


Free Web Counters & Statistics