نویدنو:19/03/1388                                                                     صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

حامیان احمدی نژاد

بیانیه عدالتخانه در حمایت انتقادی از احمدی نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه شورای سردبیری پایگاه خبری-تحلیلی «عدالتخانه» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

شورای سردبیری پایگاه خبری-تحلیلی «عدالتخانه» از آقای محمود احمدی نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری "حمايت انتقادي" مي‌كند. معني اين موضع چيست و حمايت و انتقاد اين شورا از احمدي‌نژاد هر يك از چه جنسي است؟

از احمدی نژاد حمايت مي‌كنيم، چرا كه همراه با ملت و در تبعيت از بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي و رهبر عظيم‌الشان انقلاب مواضع دشمن را به دقت رصد مي‌كنيم و بي‌نياز از تفسير سياسي اين واقعيت آشكار را مي‌بينيم كه دشمن تمایل ندارد كه با پیروزی احمدي‌نژاد در اين انتخابات، رياست جمهوري وی تداوم پيدا كند. چرا كه از علت بيزاري دشمن از احمدي‌نژاد آگاهيم و مي‌دانيم كه پايداري اين پاسدار مؤمن به اسلام و ياور ملت در حفظ استقلال و حق حاكميت ملي كشور است كه اين همه عناد را نسبت به وي در اردوگاه استكباري نظام سلطه بوجود آورده است. مگر نه اينكه امروزه بارزترين مصداق دفاع از استقلال و حاكميت ملي كشور در خواست ملت براي حق برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و توسعه آن تجلي يافته و مگر نه اين است كه كارنامه احمدي‌نژاد در اين زمينه حاكي از حراست از منافع ملي و باعث عزت و سرافرازي ملت ايران در انظار جهانيان شده است.

مردم عدالتخواه ايران پيوند مستحكم احمدي‌نژاد با نهضت مقاومت در فلسطين، لبنان و آمريكاي لاتين را مي‌بينند و بر خلاف رقباي بازي‌خورده انتخاباتي وي كه او را به خاطر اين پيوند افتخارآميز تحت عناويني چون "ماجراجوئي" و"جنجال‌آفريني" سرزنش مي‌كنند، اين مردم عملكرد احمدي‌نژاد در همبستگي و همگرائي با مبارزات آزاديبخش ساير ملل را در راستاي اهداف والاي انقلاب اسلامي مي‌بينند و آن را درخور حمايت قاطع مي‌دانند. اگر تعصبات كور ناشي از خودبيني، جاه‌طلبي و جناح گرائي سياسي مانع نشود، ديدن اين واقعيت سخت نيست كه همين پيوند با نهضت‌هاي مقاومت است كه امروزه احمدي‌نژاد را به چهره‌اي شناخته شده و محبوب در ميان مستضعفان آزاديخواه و استقلال‌طلب تبديل كرده است.

جریان عدالتخواه در متن انقلاب اسلامي بيدار است و ماهيت و تركيب نيروهاي سياسي تشكيل دهنده صف مخالفين احمدي‌نژاد را مي‌بيند و غافل از اين نيست كه اين نيروها، نه در نقد عدالتخواهانه از احمدي‌نژاد بلكه با خواستگاه متحجرانه پس‌رفت مبارزات عدالتخواهانه، پا به عرصه گذاشته‌اند. در شرايطي كه مردم ادامه و پيشرفت مقاومت در مقابل خواستهاي استكباري دشمن را مي‌خواهند، پيشنهاد سازش با دشمن اگر پسروي و تحجر نيست، پس چيست؟

با چشمان بينا بايد ديد كه آقاياني كه در جايگاه رهبري سياسيِ صف‌ِ سازماندهي شده مخالفين احمدي‌نژاد قرار گرفته‌اند، صرف‌نظر از هر بهانه‌اي كه مي‌آورند در اصل، سازش، كرنش، نرمش و در بهترين حالت اتخاذ مشي مقاومت حد‌اقلی در مقابل دشمن را پيشنهاد مي‌كنند و اين در حالي است كه خط‌مشي عقب‌نشيني خفت‌بار در مقابل دشمن بارها قبل از اين در صحنه آزمايش انقلاب اسلامي مردود شده است. چگونه است كه آقايان از اين شكست‌ها درس نمي‌گيرند؟ به چه اميد بسته‌اند؟ به حمايت مشكوك دشمن؟ به حمايت سرمايه‌داراني كه نظام جهاني‌شان در قوي‌ترين نقاط خود به احتضار درآمده و حيات‌شان در مسير پيشرفت انقلاب اسلامي به مخاطره افتاده است؟ به نيروهاي خسته و دلسرد كه كنار آمدن با دشمن را چاره‌ساز مي‌بينند؟ با آقايان حرف بسيار است و مجالي ديگر را مي‌طلبد.

ديدن واقعيات ساده‌اي كه به برخي از آنها در بالا اشاره شد به اتخاذ موضع روشن، صحيح و انقلابي در انتخابات رياست جمهوري كمك مي‌كند. در مقابل رأي «نه» دشمن سلطه طلب و نيروهاي سرسپرده نظام سرمايه‌داري به احمدي‌نژاد، نيروهاي عدالتخواه به وي رأي «آري» مي‌دهند. در اين حال، اين حمايت از جنسي انتقادي و اين انتقاد از نوع عدالتخواهانه است.

اين يك واقعيت است كه احمدي‌نژاد با اتخاذ سياست‌هائي از قبيل توزيع سهام عدالت، افزايش حقوق ناشي از بيمه‌هاي اجتماعي، اجراي پروژه‌هاي متعدد عمراني و توسعه‌اي در سطح كشور و بالاخص در مناطق محروم، گرايشات عدالتخواهانه در زمينه توزيع ثروت را از دستگاه دولتي تحت اختيار خود بروز داده است. لكن، اين گرايش عدالتخواهي كه سياستمداران متعهد به منافع طبقات مرفه و مالدار از آن به عنوان "گداپروري" نام مي‌برند شديدا نياز به تعميق و بسط دارد، چرا كه اولا در انتظارات عدالتخواهانه و به حق مردم را آن طور که باید پاسخگو نبوده است و ثانیا، ظرفيت چنين گرايشي به خاطر عملكرد هم‌زمان دولت احمدي‌نژاد در چارچوب سياست‌هاي اقتصادي متعهد به حفظ نظام سرمايه‌داري محدود و محبوس شده است. اين همان نظامي است كه احمدي‌نژاد آن را در كلام نفي مي‌كند. انتقاد به احمدي‌نژاد اساسا از همين روست.

شورای سردبیری پایگاه خبری-تحلیلی «عدالتخانه» براي توضيح مواضع كليدي خود در انتخابات حاضر آنچه را كه در بالا به اختصار ذكر شد كافي مي‌داند و طرح نكات ديگر را به انتشار بيانيه‌هاي ديگر در اين زمينه موكول مي‌كند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شورای سردبیری پایگاه خبری-تحلیلی «عدالتخانه»
15 خرداد 1388

http://www.edalat.org/sys/content/view/3297/1/

 

قطعنامه موتلفه اسلامی در حمایت از احمدی نژاد :
انتخابات دهم گامي به سوي تحقق دولت اسلامي


انقلاب اسلامي در دهه چهارم حيات خود چون خورشيدي مي‌درخشد و به نهضت‌هاي اسلامي منطقه و جهان نور و روشنايي مي‌بخشد.
امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي نهالي را در اين سرزمين كاشت كه ريشه آن در اعماق تاريخ انبياء واولياي الهي و شاخ و برگش درملكوت روح انسان معاصر است.
انقلاب اسلامي در آفرينش جامعه اسلامي طي سه دهه گذشته فراز و فرودهاي بسياري را طي كرده است. در اين مدت تهديدات را به فرصت و فرصت‌ها را به جهش به سوي آينده در آورده است.
امام خميني(ره) و سپس حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي سنتي انقلابي را در ايران پايه‌گذاري كردند كه در سلوك روحي انقلابهاي معاصر وانقلابيون ارج نهاده مي‌شود و همين منشاء ظفر و پيروزي است.
مقاومت 33 روزه حزب‌الله در برابر ماشين جنگي رژيم صهيونيستي و مقاومت 22 روزه حماس در برابر ارتش رژيم اشغالگر قدس از اين سنت حسنه پيروي كرد و معادلات قدرت درخاورميانه و جهان را به هم زد.
حزب موتلفه اسلامي با بيش از نيم قرن همراهي با نهضت اسلامي امام خميني(ره) مفتخر است با برگزاري نهمين مجمع عمومي خود با شعار عزت، خدمت، كارآمدي گامي تازه‌‌اي را در رسيدن به دولت اسلامي در فرآيند انقلاب وتعميق مناسبات اسلامي در جامعه امروز ايران در افق چشم‌انداز بيست ساله جمهوري اسلامي بردارد.
لذا لازم مي‌دانيم موارد زيرا را يادآور شويم:
1-  برگزاري مجمع عمومي نهم حزب موتلفه اسلامي مصادف با برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است.
اصولگرايان با تجربه مديريت يك دوره قوه مجريه و ارائه كارنامه موفق با پيشبرد گفتمان پيشرفت، خدمت، عدالت توانستند تصويري نو از دولت اسلامي را در نگاه توده‌هاي مردم ارائه دهند كه در مانايي انقلاب و تداوم آن تعيين كننده است.
اصولگرايان با پذيرش نقد درون گفتماني و با شناسايي عيوب خود در رفع آن كوشيدند و در سايه رهبريهاي هوشمندانه حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي كشور را در جهش‌هاي بزرگ علمي به سطح 10 كشور پيشرفته جهان رساندند و علي رغم مقاومت جامعه جهاني اكنون اين مرتبت به رسميت شناخته شده است.
-  اصولگرايان گفتمان امام(ره) و انقلاب را احياء كردند و از نفوذ افكار مسموم سكولاريستي در بدنه نظام جلوگيري كردند.
-  اصولگرايان ايستادگي در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمنان را به شاخصه‌اي اجتناب‌ناپذير در مديريت انقلابي تبديل كردند.
-  اصولگرايان تماس چهره به چهره با مردم در دولت نهم را نهادينه كردند و خدمت به مردم را به صورت يك سنت هميشگي در آوردند.
-  اصولگرايان ساده‌زيستي و پرهيز از اشرافي‌گري را از دامن دولت مردان زدودند و آن را به مشي ارزشي در مديريتها تبديل كردند.
-  در نگاه مردم اكنون اصولگرايي مترادف با كارآيي و كارآمدي است كه مفهوم پيشرفت و عدالت را تداعي مي‌كند.
2-  حزب موتلفه اسلامي بطور اخص و جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري بطور اعم در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيدند كه تداوم خدمت رئيس دولت نهم در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري براي تكميل خدمات وي به جامعه و كشور ضروري است ما دكتر محمود احمدي‌نژاد را فرزند خلف امام(ره) و رهبري معظم انقلاب اسلامي مي‌دانيم و تلاش خستگي‌ناپذير وي را در خدمت چهار ساله به مردم ارج مي‌نهيم. لذا در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيديم كه در انتخابات آينده به اميد اينكه اشكالات و نواقص مطروحه و جلسات خصوصي را برطرف نمايند از وي بطور جدي حمايت كنيم.
3-  ايران امروز يك قدرت بلامنازع در منطقه است كه اين موقعيت با رفتار جديد دولت آمريكا به نوعي به رسميت شناخته شده است. جمهوري اسلامي ايران با اقتداري كه ملت مقاوم و پيروز آن دارد امروز نقش‌آفرين اصلي در تامين صلح و ثبات منطقه وجهان است. اين حقيقتي است كه حتي قدرتهاي بزرگ نمي‌توانند آن را ناديده بگيرند.
بي‌ترديد مهمترين مساله ما، در دولت آينده تنظيم روابط جديد با اروپا و آمريكا بر اساس حكمت و مصلحت نظام و با تكيه بر پايداري و مقاومت و حفظ استقلال كشور است ما دستي كه از واشنگتن براي گشايش فصل جديدي از مناسبات دراز شده را نه به گرمي مي‌فشاريم و نه به سردي رد مي‌كنيم زيرا اندوه مظالم دولت آمريكا را همواره بر قلب ملت ايران حس مي‌كنيم. اما دقت و هوشياري مضاعف مي‌طلبد تا براي پايان دادن به سه دهه خصومت كور دولت آمريكا با ملت ايران در آينده نزديك چاره‌انديشي كنيم. بي‌ترديد اگر دولت آمريكاانقلاب ملت ايران و حيات اسلامي آن را در منطقه وجهان به رسميت بشناسد، اموال به غارت رفته ملت را مسترد دارد، از دخالت در امور داخلي ايران و فتنه‌انگيري دست بردارد، ملتهاي مظلوم افغانستان و عراق را به خود واگذارد و ازحمايت رژيم نامشروع صهيونيستي پرهيز كند مي‌توان افق تازه‌اي در روابط دو دولت از هم اكنون پيش‌بيني كرد.
4-  ملت و دولت مي‌خواهند عقب ماندگي‌هاي دوران قاجار و پهلوي را به سرعت جبران كنند اكنون در زير سقف دانشگاهها و آزمايشگاههاي مراكز علمي در كشور غوغايي برپاست. اكنون در حوزه‌هاي علميه براي پاسداشت اسلام و آموزه‌هاي پيامبر(ص) تلاشهاي شگرفي صورت مي‌گيرد. اكنون در زير سقف كارگاههاي توليدي در كشور و نيز بازار اسلامي براي احياي قدرت ايران كوششهاي تحسين‌برانگيزي را آغاز كرده است. بدخواهان مي‌خواهند جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند. دولت‌هاي بزرگ مي‌خواهند در سر راه ترقي كشور سنگ‌اندازي كنند. بايد هوشيار باشيم تا برخي از مشكلات كه ناشي از اين تحرك بزرگ است ما را در پيمودن راه اعتلاي كشور دچار ترديد نكند.
ما عبور از اين برهه حساس و عقبه خطرناك را جز با اطاعت از رهبري معظم انقلاب و حركت بر مسير ولايت‌مداري و تكليف محوري ممكن نمي‌دانيم.جنجالهاي بيهوده سياسي، نبايد ما را از طي طريق الهي كارآمدتر كردن نظام اسلامي منحرف سازد.لذا همگرايي اصولگرايان بطور اعم وهمگرايي دولت، مجلس و قوه قضاييه را با تاكيد بر پيروي از خط امام(ره) و رهبري در اين رهگذر براي حفظ يكپارچگي در كشور ضروري مي‌دانيم.
5-  ما كشور را در مسير درست پيشرفت و تعالي مي‌بينيم و معتقديم نظام جمهوري اسلامي هيچگاه مثل امروز قدرتمند و با نشاط نبوده و مردم ما اميدوار به آينده بدون اينكه هراس از تهديدابرقدرتها داشته باشند، پشتيبان نظام هستند.
لذا تعابيري كه عليه دولت و ملت گاهي از روي بي‌مهري بكار مي‌رود و گفته مي‌شود كشور بر لبه پرتگاه است و يا اوضاع كشور خطرناك است ناشي از بي‌اطلاعي و غفلت مي‌دانيم. كساني كه با شعار «نجات ملي» يا «ائتلاف ملي» يا «دولت وحدت ملي» پا به عرصه رقابت‌هاي سياسي گذاشته‌اند بايد بدانند يك فهم عمومي از اين شعارها وجود دارد كه برخي به فكر نجات خود و ائتلاف براي كسب قدرت اين مباحث را مطرح مي‌كنند بي‌شك نتيجه انتخابات 22 خرداد ميزان صحت و اتقان اين رويكردها را به اثبات خواهد رساند.
6-  جزء اساسي‌ترين دغدغه‌هاي ما مشكلات اقتصادي كشور اعم از فقر و بيكاري، تورم، ضعف در سازمان توليد و توزيع، وابستگي اقتصاد به نفت و موارد ديگري است، كشور ما يك كشور غني است كه مي‌تواند معيشت 200 ميليون نفر را به راحتي تامين كند.
بي‌شك راز و رمز حل مشكلات اقتصادي كشور را در اجراي اصل 44 و تحقق عدالت و تحول اقتصادي واصلاح نحوه شكل‌گيري، تدوين و مصنويت بودجه كل كشورمي‌دانيم. كه طي 30 سال گذشته دستهاي نامرئي و مرئي نگذاشته اين مهم سامان يابد. لذا ماليه عمومي بزرگترين آسيب را از اين بي‌انضباطي تاكنون متحمل شده است. ما معتقديم با ساماندهي ماليه عمومي مي‌توان جلوي هرز رفت «منابع» را گرفت و «مصارف» را بطور معقول و قانونمند مديريت كرد. و دولت مي‌تواند با تنظيم اين دو بر دخل و خرج خود مسلط شود و يك انضباط اقتصادي از اين رهگذر بدست مي‌آيد كه بسياري از مشكلات را حل مي‌كند.
7-  انقلاب اسلامي در دهه چهارم حياتش هنوز طراوت، تازگي و شادابي خود را حفظ كرده است. تداوم اين موقعيت پرافتخار و عزت‌آفرين اسلامي مستلزم اين است كه نسل سوم و سپس نسل چهارم انقلاب به تدريج اين امانت الهي را با شناخت و معرفت تحويل گرفته  ودر سطوح مديريتي در حوزه‌هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي مسئوليت‌هاي كليدي آن را عهده‌دار شوند ما اطمينان داريم نسل‌هاي جديد مومنانه‌تر، صادقانه‌تر و شجاعانه‌تر از نسل‌هاي پيشين در صيانت از نظام، امام(ره) وقانون اساسي و اصل مترقي ولايت فقيه عمل مي‌نمايند.
لذا شكل‌گيري دولت آينده با تداوم خدمت آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد يك فرصت براي تحقق اين هدف خواهد بود.
8-  دولت و رئيس جمهور وامدار هيچ كس نيست و از سوي ديگر هم هيچ كس حمايت بي‌قيد و شرط از رئيس دولت را حكم عقل نمي‌داند آنچه اين ميان مطرح است اصول است واصولگرايي.
قيد وشرط معقول همان پايبندي به اصول و مباني امام(ره) و آرمانهاي نظام و صالح‌سالاري وشايسته‌سالاري است و ديگر هيچ. اصولگرايان حمايت از آقاي احمدي‌نژاد را نه تنها منوط به سهم‌دهي وي نكرده‌اند. بلكه وي نيز بنابر اعتقاد اصولي خود بر اين سبيل سلوك سياسي ندارد. اما يك امر مسلم است و آن اينكه همه بايد سهم خود را در خدمت به مردم و ميزان اطاعت از ولي فقيه و تداوم آرمانهاي امام(ره) و انقلاب ادا كنند. با اين رويكرد آرماني است كه مي‌توان قله‌هاي عزت، خدمت و كارآمدي را با اخلاص فتح كرد و چشم اميد به پاداش خداوند بزرگ كه صاحب اين انقلاب است داشته باشيم.
9-  انقلاب اسلامي در مديريت دهه چهارم خود سخت به توليد فكر و تئوري‌پردازي حوزه‌هاي علميه و مراجع عاليقدر و طلاب فاضل و جوان نيازمند است. حوزه بايد به رسالت خود در صيانت از انقلاب و با تدوين مباني نظري فعاليتهاي انقلابي و اسلامي دستاوردهاي نهضت امام راحفظ كند. حزب موتلفه اسلامي كه افتخار ارادت به مراجع و علما و روحانيون را بيش از نيم قرن در صفحات تاريخ خود دارد، آماده است در اين مهم صادقانه همراهي و همگامي كند.
10-  برگزاري مجمع عمومي نهم حزب مصادف با ارتحال جانسوز عالم وارسته فقيه وعارف بزرگ حضرت آيت‌الله العظمي محمد تقي بهجت شد كه واقعاً قلب ملت ايران و جهان تشيع را داغدار و عزادار ساخته و ثلمه‌اي براي جهان اسلام پديد آمد.
ما اين ضايعه بزرگ را به امام زمان(عج) مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي و ملت شيفته فقاهت و مرجعيت تسليت مي‌گوييم و از خداوند متعال علو درجات ايشان را خواستاريم.
حزب موتلفه اسلامي

 

 

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics