خانه - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها - تماس وهمکاری - ویژه نامه               

بن بست اتمی ایران : قدم های بعد (قسمت اول)

نویدنو:01/5/1385

قسمت اول سخنرانی مایکل لدین در جلسه واشنگتن برای اپوزیسیون درکمیسیون امنیت ملی سنای امریکا

بن بست اتمی ایران : قدم های بعد (قسمت اول)

سخنرانی مایکل لدین

برگرداننده : هاتف رحمانی

من از دعوت صمیمانه  شما برای گفتگو در باره سیاست امریکا در برابر ایران بسیار سپاس گذارم . حوادث غم انگیز اخیر این گفتگو را از هر زمانی ضروری تر کرد.اما چیزی که معمولادردولت های پیاپی اتفاق می اقتدآن است که طرفین سیاسی وعقاید مختلف سیاسی ازرودررویی با مسائل جدی خودداری می کنند . این مسائل محو نمی شوند . برعکس روبه وخامت گذاشته وهزینه مواجهه با ان بیش از پیش سنگین می شود .حکومت مذهبی در تهران یک مشکل جدی است ،وخطرناک تر می شود .بهای زندگی بسیاری از امریکایی ها از قبل به گردن حمهوری اسلامی بوده وحتی  بهای زندگی تعداد بیشتری ازافراد بیگناه ایرانی ،عراقی،اسرائیلی، لبنانی ، افغانی ودیگرانی که در سراسر جهان به شکار ملاها درآمده اند به گردن آن هاست .واکنون آن ها مصمم هستند که قدرتی اتمی شوند.

فاکتور غیر قابل انکار آن است که جمهوری اسلامی 27سال با ما در جنگ بوده است ،وما اکنون مجبوریم پاسخ دهیم .ایرانیان متعصب سفارت امریکا را در 1979تسخیر ودیپلمات هارا به مدت 404روزدر زندان وتحقیر نگه داشتند.سیاست ما برخی مذاکرات بود که در آخرین ساعت دولت کارتر پایان یافت.در اواسط دهه 1980تروریست های مورد حمایت ایران از حزب الله صد ها امریکایی را در سفارت بیروت قتل عام کردند، و6ماه بعد،241 تفنگداردریایی را در آسایشگاهشان به قتل رساندند.دوسال بعد از آن ، امریکایی های دیگری رااز مرکزفرماندهی سیا در بیروت  از جمله کشیشان مسیحی وکلنل هیگینزمقام عالی رتبه نظامی که به عنوان معاون نظامی ژنرال کالین پاول در پنتاگون خدمت می کرد رابه گروگان گرفتند .کشیشان در نهایت در مقابل غرامت آزاد وهیگینز وباکلی شکنجه وکشته شدند.

کسی نمی تواند اظهار تعجب کند که جمهوری اسلامی از روزهای اول کسب قدرت جنگ علیه مارا به راه انداخت.فراتر از همه بنیانگذار دولت جمهوری فاشیست مذهبی، آیت الله خمینی ،امریکارا « شیطان بزرگ »  وتهدید واقعی علیه ایران ومسلمانان خواند. 

آن ها از همان زمان وکیل جنگ نامقدسی علیه ما بوده اند.آن ها حزب الله وجهاد را خلق واز بسیاری دیگراز حماس والقاعده گرفته تا جبهه مردمی برای آزادی فلسطین – فرماندهی عمومی را حمایت کردند.حلقه وکلای ایران از شیعه وسنی تا مارکسیت هارادر بر می گیرد،که تمام  آن هاتوپ های تغذیه اهداف مهمی برای ذلت یا نابودی ما بودند.

این نکته نیازمند تاکید است ، از آن جایی که مزخرفات بسیاری از ابعاد نظری در مورد تقسیم آشتی ناپذیری اختلافات بین شیعه وسنی نوشته شده است ، وماباید به یاد داشته باشیم که حاکمین مستبد جمهوری اسلامی تقسیم بندی این اصول نظری رارعایت  نمی کنند . یورش تروریستی اخیر به اسرائیل –جبهه جنگ دوگانه –توسط حماس وحزب الله سازمان داده شد. یکی از آن ها سنی ودیگری شیعه اما هردو وکیل جمهوری اسلامی هستند .سپاه پاسداران انقلاب – که از بدو پیدایش شیعه بود- در اوایل دهه 1970دردره بقا لبنان توسط (سازمان ) الفتح یاسرعرفات که  سنی بودند، آموزش دیدند.عرفاتی که شجره نامه او از برادران اسلام سنی است ،بعد از سرنگونی شاه اولین رهبر خارجی بود که به تهران دعوت شد، این امرثابت کرد که اختلافات دینی وقتی که جهادبرای کشتار کفار در میان است امری ثانوی است .در عین حال در طی دهه هاما در داخل وخارج حکومت برای تحمل چنین شراکتی – از جمله مشارکت بین کشورهایی چون ایران وسوریه- که تقریبا غیر ممکن بود توسط کارشناسان فریب خورده ایم
خبر خوبی است که کاخ سفید بلافاصله ایران وسوریه را برای حمله حزب الله به اسرائیل متهم کرد، همانطور که خلیل زاد سفیر(امریکا در عراق) در 12 جولای بر چسب دوقلوهای سیامی را به حامیان تروریسم در عراق زد.یکی از افراد بسیار مطلع در آن کشور ، که وبلاگی بنام « عراق نمونه » دارد این موضوع را اگر چه کمی اغراق آمیز به خوبی نشان می دهد .

حزب الله شریک ایران وسوریه درتحریک عدم ثبات در عراق است .چنان که مدارکی وجوددارد، (نشان می دهد)که این گروه نروریستی در تجهیز وآموزش متمردین درعراق  نقش داشته ،و بیش از یک بار به وضوح نشان داده است که از « مقاومت »در عراق حمایت واز ملاقات بین بعثیون ومسلمانان رادیکال مسلحی که مسئول بسیاری از خشونت ها در عراق هستند حمایت می کند .

وقتی که او( وبلاگ عراق مدل ) می گوید ایران از« ملاقات بعتی ها وملیشیای رادیکال اسلامی حمایت کرد...» درباره سنی ها صحبت می کند، همان سنی هایی که بنا به گزارش  سیا متفکران وخبرگان اکادمیک آن  به هیچ وجه  نمی توانند با شیعیانی از قماش ملاهای تهران از نزدیک همکاری نمایند .وبلاگ عراق مدل مسئول حکمت این ( همکاری)  نیست وفقط آن چه را که در سرزمین خود می بیند روایت می کند .

تصادفی نیست که درتعطیلات قبل از جنگ دو جبهه ای علیه اسرائیل ، « گردهمایی محرمانه » ای با (شرکت) تمام همسایگان عراق در تهران بر گزار شده بود،که طی آن رئیس جمهور بدنام ایران احمدی نژاد یکی از اخطارهای اختصاصی خودرابه اسرائیل اظهارداشت.« ادامه حیات این رژیم چیزی جز رنج وبدبختی برای مردم منطقه نیست»  او بر افروخت وسپس گقت که خشم مردم ،به زودی «به انفجار وسیعی منتهی خواهد شد که هیچ مرزی نمی شناسد»

شاید اوبه آن چیزی که به زودی امکان انفجار داشت اشاره می کرده است . واو خوب می دانست ، چون ایران از دیرباز کاملادر لبنان در گیر بوده است .مرکز تحقیقات وزارت جهانگردی لبنان اوایل جولای آمار شگفت انگیزی را اعلام کرد.در 6ماهه اول سال جاری ، 60888 توریست ایرانی از لبنان دیدار کرده اند. (بازدید کنندگان )هیچ کشور آسیایی دیگری به این آمار نزدیک نیست .( فیلیپینی ها با 12000 بازدید کننده رتبه دوم را دارند) . ایرانیان فقیرند، تحت حکومتی درنده وازمند رنج می کشند وبد بختی های معمول اقتصادی تحت کنترل را تحمل می کنند .باور آین که ماهانه بیش از 1200 جهانگرد ایرانی بدون دریافت کمک مالی قابل توجه در سواحل بیروت باشند سخت است .بدون شک بسیاری از ان هاازلشکریان  سپاه پاسداران انقلاب یا افراد عملیاتی حزب الله بوده اند .

ایران پای ثابت لیست دپارتمان دولتی (درمورد) دولت های حامی تروزیسم است، وما از اسناد عمومی دادگاه های ایتالیا والمان اطلاع داریم که ابو مصعب الزرقاوی شبکه تروریستی گسترده اروپایی را در آخرین سال های قرن گذشته از پناهگاه امنی در تهران به وجود آورد . در پیگیری مدارک تهیه شده رهگیری مکالمه تلفنی بین تروریست ها در اروپا وزرقاوی در تهران به دست آمده بود.

ما همچنین - از شواهد بسیاری ، ازاسناد گرفته  تا عکس های گرفته شده توسط نیروهای امریکایی در فلوجه وهیلا – اطلاع داریم که بین تروریست ها در عراق ورژیم های تهران ودمشق  رابطه وجود دارد.در واقع جنگ ترور در عراق ، تکرار همان استراتژی ایست که ایرانی ها وسوری ها در دهه 1980برای بیرون کردن ما و متحدما فرانسه ،درلبنان به کار بردند.

بودند امریکائیانی که اعتقاد داشتند که بر پا کردن جنگ علیه تروریسم در یک کشور ودریک زمان ممکن است و بر این اساس ما می توانیم به گذار مسالمت امیز از دیکتاتوری صدام به دموکراسی انتخابی دست بیابیم ،(آن ها) به بسیاری از بیانیه های عمومی صادره از تهران و دمشق ،شهر خواهرخوانده اش درجهاد گوش ندادند ، بعد ها دریافتند که عراق نزدیک بود « لبنان جدیدی» شود.

این اشکار است که ایران در حال ساخت موشک های (آی .ئی . دی ) بزرگتر وبدتری است –بمب های کنار جاده ای که به تنهایی بزرگترین سبب مرگ وجراخت دختران وپسران ما در عراق است – وآن هارا در طول مرز برای تروریست ها ارسال می کند .مطبوعات بریتانیا این حقیقت را با وسعت گزارش کرده اندکه توسط رامسفلد وزیر دفاع وریچارد کلارک ، رئیس پیشین ضد تروریسم کاخ سفید که بی پرده آن را ابراز کرد«من فکر می کنم فرار از این نتیجه گیری دشوار است که .... دولت ایران عامدانه سربازان مارا می کشد» تاییدشده است .

هنوز در دولت امریکا کسانی هستند ، دولت مند یا دانشمند ،اعتقاد دارند که ما به طریقی می توانیم اختلافات خود با جمهوری اسلامی ایران را دسته بندی  (وحل )کنیم .من امیدوارم ان ها به حق باشند ، اما رفتار ایرانیان چیز دیگری را ثابت می کند.مذهبیان متعصبی از آن دست که در ایران حکومت می کنند، خواهان معامله با شیطان نیستند.آن ها خواهان ذلت ویا مرگ ما هستند.راه فراری از دشمنی یا جنگی که آن ها در برابر ما بر پا کرده اند نیست. ما ممکن است برنده یا بازنده شویم ،اما نه رفتارهای ترکیبی دیپلماتیک ، نه تحریم اقتصادی ، ونه مذاکرات صمیمانه نمی توانند معادله مهلک را تغییر دهند. این تقصیر ما نیست . این انتخاب آن هاست .

1/5/1385

 

بازگشت به صفحه نخست


Free Web Counters & Statistics