خانه - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها - تماس وهمکاری - ویژه نامه               

بحران 2006: وقتی که دولتهای دروغ گویان فریاد گرگ آمد سر می دهند

نویدنو:30/4/1385

بحران 2006: وقتی که دولتهای دروغ گویان فریاد گرگ آمد سر می دهند*

 

نویسنده : رمی کنازی **

منبع : پلتیکال افیرز

 

زمان خاموشی نوار غزه وساعت خواب هشیاری معنوی غرب ودنیای عرب است .علت؟ سربازی بی بنیه اخلاقی برای ادامه درگیری دراشغال غیر قانونی  سرزمین مردم بومی ، توسط  ستم دیدگانش اسیر شده است. مثل موقعیت متجاوزی که از پرخاش قربانی شاکی است ،.بیرق های سرخ در سراسر غرب افراشته شده اند.«معنای این اتفاق «گسترش حوزه جنگ »، « اعلان جنگ »و«عمل زشت تروریست هاست».

آیا اسیر کردن یک سرباز، ده ها هزار بار کم اهانت تر وکم ضررتراز ربودن 10هزار زندانی توسط اسرائیل نیست ؟آیا اعدام 4هزار فلسطینی که اکثرقریب به اتفاق آنها غیر نظامی بودند مصداق «جنایت علیه بشریت» نمی تواند باشد ؟

فلسطینیان بر اساس قوانین بین المللی وکنوانسیون ژنوحق مشروع دفاع از خود در برابر این اشغال غیر قانونی را دارند.حادثه پیش آمده  حمله بر شهروندان اسرائیل نبود،که جنگی بود میهن دوستانه برابر نیروی ستم کار خارجی.همانند  طرح آشتی 24 ماده ای در عراق که بر مبنای گفتمان میهن پرستی ، خواهان عقو عمومی برای کسانی است که به نیروهای امریکایی حمله کرده اند. به نظر می رسد این استدلال به طور کلی توسط دولت وارتش امریکا پذیرفته شده باشد .

اگرچه برای توجیه بعضی کهنه سربازها ودموکرات ها، مناسب خود، دختر گستاخی پرچم سوزان در دست ، در کنگره حضوردارد.غرب نه تنها باید از حماس به خاطر بدنام کردن نام نیک آن عذرخواهی کند بلکه باید به خاطر بازی طبق قاعده، بر سر حماس دست نوازش کشد.همان طور که برای «برادران عرب» فلسطینیان قابل درک است که چرامصر دریافت پول تو جیبی نقدی از پدرخوانده اش امریکا را دوست دارد، اما جمع آوری سرباز پشت مرزها برای خشنودی پدرخوانده نمایشی است که حتی سادات هم می تواند در آن شکلک در آورد.

دولت اسرائیل در روزهای اخیر به اصل خود باز گشته است : اجرای تنبیه انعطاف نا پذیر جمعی مردم . پرتاب صدها گلوله توپ به مناطق مسکونی مملو از کودکان ومناطق ساحلی پراز خانواده ها هنوز تسلی بخش نیست .عملیات سقوط مرد مو خرمایی ، قطع برق 1.4میلیون نفرازمردم همراه با کودکان گرسنه ای که از سو تغذیه رنج می برند و ایجاد روزانه 500حفره توپ در پر جمعیت ترین منطقه سیاره (زمین ) را هدف قرار داده است .من می بایستی قلب ارغوانی ***را برای دلاوری اسرائیل در اثنای زخمی شدن اخیر نگه می داشتم ، اما فکر می کنم هرقلبی در این نقطه خواهد طپید.  

واضح است ساحره تابکار خاور نزدیک که هیچ توحهی به دموکراسی در درون مرزهای خود ندارد درحد توان مصمم به ویرانی دموکراسی در همسایگی است .نیروهای اسرائیلی درهفته جاری 64نفر از اعضای شاخه سیاسی حماس را که بسیاری از آن ها کارمنددولت فلسطین بودند دزدیدند -اما بچه ها نگران نباشید،بنا به منابع روزنامه اسرائیلی هآرتز، دستگیری های بیشتری در راه است .باورکنید صدمین عضو ربوده شده حماس بعد از مشت مال مختصری اتومبیل نوی برای بازگشت به خانه خواهد گرفت – خوب همین است اگر گلوله های توپ وسایل نقلیه را وقتی  که او راهی خانه می شود منفجر نمی کنند - .

مثل ژله روی کیک ،اسرائیل حقوق اقامت چهار عضو برجسته حماس ساکن اورشلیم را لغو کرد.شگفتا،این اقدامات انتقامجویی خود انگیخته تلقی نمی شود.طرح لغو حقوق اقامتی ،در اوریل تنظیم شد ونقشه دزدیدن اعضا حماس طبق اعلام هآرتزهفته ها در دستور کار بوده است .اسرائیل در هر حال برای اعمال سیاست های ظالمانه برابر دولت فلسطین به این دوره طولانی قربانی سازی نیازمند بود .اسرائیل با ظرافت سعی در عدم معرفی خود دارد.این نشان می دهد که اسرائیل احساس می کرد ه  درگیری سریعی می تواند مناسب تراز فشاربر حماس باشد.  
این که دنیا برای زندگی سربازی بازیچه تروریسم دولتی این همه انرژی صرف می کند ، اما به کشته شدن  کودکی فلسطینی بهایی نمی دهد وعقب می نشیند غمناک است .بدبختانه مادامی که فلسطینیان  احساسات خودرا برای ویرانی بیشتر واحتمال قتل عامی چون «جنین» تحریک می کنند، جامعه بین المللی اسرائیل را مانند حریف شکست خورده 26به یک در دربی کنتاکی خودشان تشویق می کنند .

 ---------------------------------------------------------------

انتخاب عنوان از برگرداننده است .

**   رمی کنازی نویسنده سابق وب سایت سیاسی  www.PoeticInjustice.net است .اودر نیویورک به عنوان نویسنده ای مستقل ،شاعرومجری زندگی می کند ودر ادرس  remroum@gmail.com در دسترس می باشد .

***   قلب ارغوانی مدال ارتش امریکاست

 

برگرداننده : هاتف رحمانی

28/4/1385

 

بازگشت به صفحه نخست


Free Web Counters & Statistics