نویدنو:18/10/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

تغییر بزرگ در آیووا آغازمی  شود

نویسندگان : پاپ لوزانو و جان وجیک[2]- برگردان : هاتف رحمانی

دس موینس ، آیووا[1]- اجتماع 11 ساعته اوباما که بیش از 1000 رای دهنده را روز 2ژانویه  زیر سرمای صفر درجه به برج هوور[3]  آیووا کشانید  بر چیزی جز آنکه  انتخابات سال 2008 در شرف ایجاد تاریخی پر معنا است دلالت ندارد . 
تقریبا 50درصد رای دهندگانی که در گردهمایی  ضلع شمال غربی اجتماع کرده بودند از مستقل ها بودند. انتظار می رود بیش از ده ها هزار رای دهنده مستقل موثر ایالت  آیووا در اجتماع 3 ژانویه نمایندگان ریاست جمهوری دموکرات ها بیش از جمهوری خواهان  گردهم  آیند.
اگر این گرایش ها ادامه یابند آنها  از مستقل هایی که در انتخابات 2006 به صورت  ملی  مجلس سنا و کنگره را از دست جمهوری خواهان  خارج کردند، پیش خواهند افتاد.
طرد بوش و راست افراطی و فراخوان برای تغییرات آغاز شده در سال  2006 در آیووا ادامه یافت که می تواند چهره سیاست های امریکا یی را در سال های آتی  به صورت تاریخی دگرگون کند.
اوباما در گردهمایی  با خطاب قرار دادن رای اولی ها و رای دهندگان مستقل و اظهار این  که شرکت آنها مسئولیتی است که  باید آن را جدی بگیرند فراخوان پر شوری ایراد کرد .

او پرسید"آیا می توانیم  درهمین لحظه این فرصت را بدست آوریم؟"


اوباما گفت او تصمیم  به شرکت در انتخابات نداشت  چون جاه طلبی های بلندش را حفظ کرده بود .
اوباما گفت " من بخاطر آنچه که مارتین لوترکینگ آن را  نیروی خشم الود لحظه و ساعتی که تقریبا وفق مراد ما  می نامد ، شرکت کردم "
اوباما اضافه کرد "من کاملا متقاعد  شده ام که مردم امریکا بزرگترین نمایندگان تغییر هستند و اگر ما بتوانیم به یکدیگر بپیوندیم ، سرنوشتی وجود ندارد که نتوانیم بر آن غلبه کنیم و مشکلی نیست که نتوانیم آن را حل کنیم . شما مرا از نو متقاعد کرده اید  و شما بودید که بپا خواستید  و گفتید کافی است ، بار دیگر نمی خواهیم " .
اوباما متذکر شد که مبارزه علیه تغییرات آب و هوا، نیاز به از عهده بر آمدن هزینه شهریه دانشگاه ، کاهش وابستگی به نفت خارجی ، و مبارزه برای بهداشت عمومی طرح هایی هستند که اجرای تمام آنها در آینده مشکل خواهد بود .
آنتیا بوستون 60ساله ، یک دو رگه افریقایی امریکایی و دستیار وکیل است . او در دس موین متولد و بزرگ شده و در ضلع شمالغربی زندگی می کند. از نظر او  بهداشت عمومی ،آموزش و پرورش و پایان دادن به جنگ در عراق مهمترین موضوعات هستند.
او به دنیای مردم  می گوید  " من  جنگ را کاملا محکوم می کنم .من دو پسر دارم و نمی توانم تصور آن ها را برای  حضور در آنجا حتی اگر نجات یابند  وبا احتمال آسیب جسمی و روحی بازگردند درک کنم ." 
انجمن های حزبی در 1781 حوزه در ایستگاه های آتش نشانی ، تالار کنفرانس مدارس ، زیر زمین کلیسا ها و منازل مستقر شده ا ند. ، بنا به  برخی نظر سنجی ها ،حضور مستقل ها در گردهمایی های دموکرات ها بسیار بیشتر از  گردهمایی های جمهوری خواهان بود . برنامه ریزی شده است که اجتماع برای دموکرات ها به دو برابر اجتماع برای جمهوری خواهان افزایش یابد. 
به دلیل آن که اجتماعات بر دور نمای سیاسی  2008 پرتو افشانده است ، این گرایش امکان بالقوه شکست گیج کننده جمهوری خواهان در سراسر کشور را نشان می دهد . 
این گرایش همچنین نشان می دهد که دستور کار پایان دادن به جنگ در عراق ، بهداشت عمومی و عدالت اقتصادی  تا حد زیادی با ظاهر به اصطلاح پایه دموکراتیک "سنّتی " در خواست شده است .
برندا جانسون 55 ساله، مستقل، شرکت کننده در گردهمایی اوباما به دنیای مردم گفت برای اولین بار است  که در زندگی خود در یک انجمن دموکراتیک شرکت می کند.
او گفت که کارش را در یک شرکت مشاوره مدیریت و همراه با آن حقوق بازنشستگی اش را از دست داده است وگفت که بسیار عصبانی است چون پسر بهترین دوستش در عراق کشته شده است.
جانسون گفت سفید پوست کیست   " اگر اوبا ما اوضاع را درست نکند ، من به ادوارد ز یا هیلاری حمله  خواهم داد –  دیگر جمهوری خواهان برای من اهمیتی ندارند.

http://www.pww.org/article/articleprint/12277/

 

 

 


 

[1] - IOWA

[3] - Hoover High

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics