نویدنو:20/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

 

اعلامیه کمیته مرکزی حزب تودة ایران به مناسبت سالگرد 18 تیرماه و یورش وسیع نیروهای امنیتی به فعالان جنبش دانشجویی

 

هم میهنان عزیز

18
تیرماه امسال مصادف با هشتمین سالگرد یورش وحشیانه انصار ولی فقیه و گزمگان تاریک اندیشی به دانشگاه های کشور و سرکوب شدید و خونین حرکت های آزادی خواهانه دانشجویان بر ضد انحصار طلبی حاکمان و استبداد بود. با وجود سرکوب خونین 18 تیرماه و فریاد های ”منکوب کنید“ ولی فقیه رژیم، جنبش دانشجویی کشور به مبارزه تحسین برانگیز خود در راه آزادی و تحقق حقوق دموکراتیک مردم ما ادامه داد و همچنان ادامه می دهد.

این پایداری در مبارزه، با وجود همه تلاش های سرکوب گرانه دستگاه های انتظامی و بسیجیان مزدوران رژیم که دانشگاه های کشور را به اشغال خود درآورده اند، نگرانی و خشم سران حکومتی را برانگیخته و ما در هفته های اخیر شاهد تشدید فشارها و دستگیری های گسترده فعالان جنبش دانشجویی بوده ایم.

بر اساس آخرین اخبار رسیده از ایران، امروز 18 تیرماه 1386، نیروهای امنیتی رژیم ولی فقیه، نخست در مقابل درب ولی عصر دانشگاه امیرکبیر تهران حضور یافته و با هجوم وحشیانه اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. شورای تهران دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه یی در این زمینه از جمله اعلام کرد که: »موج جدید فشارها دانشجویان را به استانه فریاد رسانده است... در طول یک روز شش نفر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، در روز 18 تیرماه به جرم تحصن آرام جلوی درب دانشگاه امیر کبیر دستگیر می شوند و ساعتی نمی گذرد که نیروهای امنیتی به دفتر سازمان ”دانش آموختگان“ یورش آورده اند و در اقدامی خود سرانه و خلاف حقوق شهروندی 9 نفر از دوستانمان را می ربایند

همچنین پایگاه خبری »ادوار نیوز« گزارش داد که: »نیروهای امنیتی پس ار شلیک تیر هوایی و با شکستن درب ورودی سازمان دانش آموختگان، با اعمال خشونت و به ضرب باتوم افراد حاضر در دفتر آن سازمان را بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل کردند. «بر اساس همین گزارش دفتر مرکزی این سازمان پلمپ شده است. آقابان عبدالله مومني ( سخنگو و عضو شورای مرکزی سازمان) بهرام فياضي (عضو شوراي مركزي سازمان) حبیب حاج حیدری (مسئول روابط عمومی سازمان) مجتبی بیات (عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم)، عزت الله قلندری و مرتضی اصلاحچی ، مسعود حبیبی، سعید حسین نیا، آرش خاندل و اشکان غیاسوند، دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شده اند.

کمیته مرکزی حزب توده ایران ضمن محکوم کردن این اعمال وحشیانه و آزادی ستیز ارگان های سرکوبگر رژیم ولایت فقیه از همه نیروهای انساندوست ایران و جهان، خصوصا نیروهای اجتماعی و سیاسی کشور می خواهد که تمام امکانات خود را در راه دفاع از دانشجویان دربند و برای آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان به کار گیرند.

تهاجم ارگان های سرکوبگر رژیم در روز 18 تیرماه نمونه روشنی از ستیز آشکار ارتجاع حاکم با محیط های آموزشی و جنبش دانشجویی کشور است. پاکسازی های وسیع کادر های برجسته دانشگاهی به جرم دگراندیشی و دستگیری های وسیع فعالان دانشجویی در سراسر ایران نشانه برنامه هماهنگ رژیم برای درهم کوبیدن جنبش دانشجویی کشور است. باید به یاری این جنبش شتافت و آن را از گزند مرتجعان حاکم حفظ کرد. ایجاد یک کارزار بین المللی و وسیع همبستگی با دستگیر شدگان در کنار سازمان دهی اعتراض های داخلی می تواند رژیم را به عقب نشینی وادار کند.

دست در دست همه برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دانشجویان اسیر و همه زندانیان سیاسی ایران و برای تشدید و گسترش مبارزه متحد توده ها بر ضد دیکتاتوری حاکم!

کمیته مرکزی حزب توده ایران
18
تیرماه 1386

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics