نویدنو:04/08/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

آیا جمهوری اسلامی حکومتی ملّی و ضد امپریالیست است؟

نویسنده : ملایانی

 

وظیفه هر حکومت ملّی،دفاع از سرحدات کشور،تامین و حفاظت از امنیت ملّی ،دفاع از حقوق اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی شهروندان،تامین کار و مسکن مناسب وبرقراری بیمه های اجتماعی-درمانی برای آنان است.

سیاست خارجی حکومت ملّی،باید ضمن جلوگیری از نفوذ،دخالت و سلطه بیگانگان بویژه امپریالیستها، برقراری روابط  صلح آمیز و برابر حقوق، با سایر کشورها از جمله، همسایگان باشد.

اگر به سرحدات کشورمان نظری بیفکنیم ، ملاحظه خواهیم کرد که نتیجه مجموعه اعمال و رفتار جمهوری اسلامی طی 27 سال گذشته عبارت بوده است از :

رشد اندیشه فرار از مرکز و تجزیه طلبی و در همین رابطه، سوء استفاده دشمنان و بیگانگان در نا امن کردن مرزهای کشور.امروز بیش از هر زمان دیگری طی یکصد سال  گذشته نیروهای تجزیه طلب و وابستگان به بیگانگان جان گرفته اند.

بسیاری از مردم کشور ما،دچار سر در گمی یاس و تفرقه اند آنچنانکه اقلیتی نا آگاه برای نجات خود از مشکلات و گرفتاریها ئی که جمهوری اسلامی برایشان پیش آورده،چشم به بیگانگان و دشمن شماره یک بشریت یعنی امپریالیسم آمریکا دوخته اند.

سیاست خارجی جمهوری اسلامی همواره دو هدف را دنبال کرده است. برای مصرف داخلی وفریب افکار عمومیِ مردمی که بخشی از شعار اصلی آنان استقلال بود،همزمان با معاملات وچک وچانه های پشت پرده با آمریکا ،شعارهای هر چه تند تر ضد آمریکائی سر میدهند و با هوچی گری سعی میکنند جو حاکم را داغ نگه دارند.درحالیکه در مسائل بزرگ جهانی، جمهوری اسلامی پنهان وآشکار،بسته به شرایط لحظه،با تمام امکانات در خدمت امپریالیسم آمریکا بوده است.

سران جمهوری اسلامی،خود بارها اعتراف کرده اند که در افغانستان و عراق با اشغالگران و بویژه با آمریکا همکاری کرده اند.نقش جمهوری اسلامی در همکاری وهمراهی با امپریالیستها ونیروهای ارتجاعی در تبلیغ،تحریک وتخریب بر علیه اتحاد شوروی وجنگهای بوسنی ونیکاراگوئه وموفقیت برنامه ها و نقشه های امپریالیستها کاملا روشن است.

جمهوری اسلامی از نظر افکار عمومی مردم کشورهای غربی،آبروئی برای مردم ایران باقی نگذاشته است.به همین دلیل،در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،آقای میردامادی رئیس کمیسیون خارجی مجلس ششم گفت:هر نوع موضع مابه نفع هریک ازکاندیداها(بوش-کری)اثرمنفی براوخواهدداشت.

جمهوری اسلامی همه آزادیهای سیاسی برآمده از انقلاب راازمردم بویژه زحمتکشان،روشنفکران ترقی خواه،زنان،دانشجویان وحتی مذهبیهای درون حکومت که آنان را غیر خودی میشناسد،سلب کرده است.هرصدای معترض ومخالفی راخفه میکند،جوٌسانسور،رعب و وحشت راگسترده،همه روزه مردم معترض را به زندانهای مخوف وشکنجه گاههای پنهان وناشناخته میبرد وآنان را زیر سخت ترین فشارهای جسمی،روانی وجنسی قرار داده ،شکنجه میکند.جمهوری اسلامی عملا به همه جهان ثابت کرده است که برای جان اسیران وزندانیان سیاسی که در واقع مدافعان از جان گذشته استقلال و آزادی کشورمانند هیچ ارزشی قائل نیست و از کشتن آنان هیچ واهمه ای ندارد.

جمهوری اسلامی با سرکوب وکشتار نیروهای مترقی وفعال کشوروممنوع کردن فعالیت احزاب سیاسی،سندیکاهای کارگری وسایرسازمانهای  صنفی،در واقع،  نیروهای موثردر دفاع از میهن ومخالف سلطه بیگانگان را ازصحنه خارج ومیدان را برای نیروهای ضد ملّی، ریا کار،فرصت طلب،آدمکش وخائن باز کرده وراه رابرای نفوذ ودخالت امپریالیستها در کشور ما هموار میکند که این بزرگترین خیانت ملّی وخدمت به دشمنان ایران و ملّت ایران است.

جمهوری اسلامی شعارهای ضد امپریالیستی که نه ،شعارهای موهوم ضد استکباری آمریکائی-اسرائیلی زیادی سر داده و میدهد امّا برای حفظ حکومت و بقاء خود،عملا پیگیراجرای فرامین ودستورالعمل های صندوق بین المللی پول وسازمان تجارت جهانی است.حذ ف سوبسیدها به زیان مردم بی چاره،خصوصی سازیهای غیر شفاف و ضد ملّی،تغییرات گسترده در قانون کار به زیان کارگران،به تعطیلی کشاندن بسیاری از کارخانجات داخلی و نابودی تولیدهای ملٌی با پر کردن بازار داخلی با انواع محصولات بنجل ویا لوکس غذائی،داروئی،بهداشتی و صنعتی خارجی،از نمونه های روشن آنست.

جمهوری اسلامی طی 27 سال گذشته،اقتصاد کشور را که همیشه وابسته به فروش نفت بوده است وابسته تر کرده و بسیاری از نیروهای جوان و فعال جامعه را به بازاردلالی ، واسطه گری ودروغ و ریا کشانده است. صدها میلیارد دلار ارزی که از فروش نفت عاید شده است،معلوم نیست چگونه هزینه شده یا به کدام حسابها وبنام چه کسانی واریز شده است.جمهوری اسلامی حتی به نمایندگان مجلس هفتم که خود با هزار دوز و کلک به مجلس برده،اجازه تحقیق در این امور را نمیدهد.

چگونه ممکن است حاکمیتی ملّی و ضد امپریالیست باشد وجوانان دانشجو،زنان، فرهنگیان وکارگران میهن دوست وفدا کار کشور را اینگونه که همگان آگاهند،با ضرب وشتم بازداست کرده مورد شکنجه وتجاوز قرار دهد.

دار و دسته های چماقدار وآدمکشی که در این لحظه تاریخی بر کشور ما سلطه پیدا کرده اند،با هرادعایی که داشته باشند وهر شعاری که سر دهند،عملاًَ  نه ملّی ونه ضد امپریالیستند بلکه با براه انداختن هو و جنجال غیر مسئولانه آب به آسیاب دشمنان مردم ایران می ریزند.

سران فعلی جمهوری اسلامی که اینچنین آگاهانه،پیگیرانه وبا برنامه ریزی،ضمن سرکوب دگراندیشان،با فرصت طلبی و سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم عوامفریبی میکنند، دقیقا ضد ملّی وجاده صاف کن امپریالیسمند.سران جمهوری اسلامی بیش از آن غرق دزدی وغارت سرمایه های ملّی، توضیع مواد مخدر در سراسر کشور،تجاوز همه جانبه  به حقوق  ملّت ،قاچاق انواع کالاهای سودآور،انواع گسترده فساد ، فحشا وجنایتند که امیدی به آنان باشد.

بدیهی است که مشکلات ما مردم ایران با حکاٌم فاسد و ضد ملٌی جمهوری اسلامی، به بیگانگان، بویژه امپریالیستهای غارتگر و در راس آنان امپریالیسم وحشی و دشمن شماره یک بشریت یعنی امپریالیسم جنایتکار آمریکا با آن پرونده سیاهی که از کشتار مردم عراق و سایر نقاط جهان از خود به جا گذاشته،هیچ ارتباطی ندارد.ما میدانیم که آمریکا و هم پیمانانش طی 60 سال گذشته در کلیه کشورهای جهان، از جمله کشور ما ،برای سرکوب و نابودی نیروهای ملٌی،مترقی،آزادی طلب وعدالتخواه ،در کنار دیکتاتورهای فاسد وآدمکش ایستاده و به آنان همه گونه یاری رسانده است.ما هرگز فریب شعارهای پوچ،دروغ وعوامفریبانه سران جنایتکار آمریکا و سایرکشورهای امپریالیستی،در دفاع ازآنچه آزادی،دموکراسی ، حقوق بشرو مبارزه با تروریسم میخوانند، را نمیخوریم.تاریخ و گذشت زمان ثابت کرده است که دولت آمریکا و هم پیمانانش،خود مولٌد تروریستها وتروریسم و دشمنان طبیعی حقوق بشرواستقلال کشورهایند. ملٌت ایران شعور و استعداد کافی برای دفع شرٌحکٌام فاسد و ضد ملٌی حاکم بر ایران را ،در شرایط مناسب، دارد، بدون اینکه نیازی به دخالت بیگانه داشته باشد.                                                 

 

                                                                 ملٌایانی

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics