نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2022-09-18

نویدنو  30/04/1394 

 

 

 

 بلاده آماده کناره گیری از دبیر کلی حزب کمونیست افریقای جنوبی

برگردان : هاتف رحمانی

 

بلاده نزیمانده دبیر کل حزب کمونیست افریقای جنوبی  تا کنون قوی ترین نشانه را  که سال اینده  هنگام برگزاری  کنفرانس گزینش (دبیرکل) حزب نامزد نخواهد شد ارائه کرده است .

نزیمانده - که از به قدرت رسیدن رئیس جمهور جاکوب زوماحمایت کرد، اگر چه از آن زمان نزول کرده اند –دیروز اعلام کرد او به اندازه کافی در اداره حزب خدمت کرده است و اکنون زمان رهبران جدید است .  

انتظار می رود گفته های او به بحث شدیدی در باره جانشینی در حزب دامن بزند .

 

او در حاشیه همایش اتحادیه پلیس و حقوق مدنی زندان ها به ساندی تایمزگفت " من فکر می کنم مدت خیلی زیادی در این مقام بوده ام . احساس من این است ... حزب کمونیست افریقای جنوبی باید به نوسازی خود ادامه دهد."  

 در طی 18 سالی که او این پست را جفظ کرده است  این اولین بار است که نزیمانده خاطرنشان می کند که می خواهد کناره گیری کند. اما او باید حامیانش را متقاعد کند چون بسیاری خواهان ماندن او هستند.

اگر چه صحبت جانشینی همیشه در سازمان مسکوت بوده است ، اما یکی از قوی ترین رقیب ها برای پیشی گرفتن از نزیمانده سولی ماپایلا  دبیر دوم حزب کمونیست افریقای جنوبی است .   

 نامزدی ماپایلا از سوی بسیاری ازتشکیلات های استانی حزب و اتحادیه جوانان کمونیست حمایت می شود .

 ماپایلا در مصاحبه های پیشین از ادامه دبیر کلی نزیمانده حمایت کرده است .

 نزیمانده هنگام سخنرانی در همایش کمپتون پارک پس از نشان دادن کلید ساختمان مرکزی جدید حزب در مرکز شهر ژوهانسبورگ که از سوی اتحادیه پلیس و حقوق مدنی زندان ها خریداری شده است به گریه افتاد . 

نزیمانده گفت " من همیشه می خواستم قبل از ترک حزب کمونیست افریقای جنوبی ، حزب بتواند ساختمان خود را داشته باشد ."

سودومودیلامینی رهبر کنفدراسیون اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی او را به خاطر سخن گفتن با نمایندگان اتحادیه پلیس و حقوق مدنی زندان ها تشویق کرد .

 

حزب کمونیست افریقای جنوبی در حال حاضر در ستاد مرکزی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری افریقای جنوبی مستقر است و به طفیلی فدراسیون اتحادیه ها بودن متهم شده است .

سخنان نزیمانده در باره نوسازی در حزب زمانی اتفاق می افتدکه رهبران حزب نقش او را در اتحاد سه جانبه تحت رهبری کنگره ملی افریقامورد سوال قرار داده اند .

او به گفتگو ها در میان رهبران حزب در باره "اسیر کردن" حزب کمونیست افریقای جنوبی  از سوی جنبش رهایی بخش (کنگره ملی افریقا) و آن که جایگاه دولتی رهبران حزب کمونیست افریقای جنوبی ابزاری بود که به وسیله آن حزب کمونیست افریقای جنوبی این رهبرها را غرق می کرد، از این رو حزب را ضعیف می نمود اشاره کرد.

در گذشته ، حزب در پافشاری بر آن که مرافعه این نیست شتاب کرده است .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: